Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

YouTube jako narzędzie promocji firmy

Korzystasz z YouTube’a prywatnie, ale czy masz tam swój kanał? Zakładając własne konto na YouTube, możesz wiele zyskać - przekonaj się, jakie korzyści to ze sobą niesie.

Wyobraź sobie, że siedzisz wygodnie na kanapie, trzymasz w ręku pilota i przeglądasz kanały telewizyjne. Czy nie jest tak, że zazwyczaj wybierasz te same kanały? Dla jednych będą to kanały informacyjne, dla innych sportowe, a dla jeszcze innych z ulubionymi serialami. Z YouTube może być podobnie – zakładając własny kanał możesz trafiać do swoich odbiorców i zagościć u nich w domach na stałe. Opłaca się, prawda?

YouTube mocno silny

YouTube na trwałe wpisał się w polski i światowy internet. Gdy startował w 2005 roku, nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, że po kilku latach znajdziemy tam właściwie wszystko – śmieszne filmiki amatorskie, ulubione piosenki, pełnometrażowe filmy, urywki zawodów sportowych, poradniki i wiele innych rzeczy. Jest tam też miejsce dla Ciebie, bo YouTube to w sporym uproszczeniu internetowa telewizja, na którą film może dodać każdy.

Dlaczego warto to zrobić? Kluczowy jest potencjał YouTube. Z portalu korzysta ponad miliard użytkowników, którzy oglądają codziennie setki milionów godzin filmów i generują miliardy wyświetleń. Liczba godzin spędzanych miesięcznie przez użytkowników na oglądaniu filmów w YouTube rośnie z każdym rokiem o 50%. Co minutę na stronę internetową trafia 300 godzin filmów. Około 60% wyświetleń uzyskiwanych przez twórców pochodzi spoza ich kraju ojczystego. YouTube jest dostępny w 75 krajach i 61 językach. Połowa wyświetleń generowana jest na urządzeniach mobilnych. Skala możliwości jest ogromna, tylko jak ma zyskać na tym statystyczny Kowalski, który prowadzi własny biznes?

YouTube - coś więcej niż zwykła rozrywka

YouTube to coś więcej niż tylko krótkie, śmieszne filmiki. Ci, którzy dziś z dumą opowiadają, że osiągnęli sukces w e-commerce, z pewnością potwierdzą, że częściowo stało się to dzięki kanałowi na YouTube. Promocja firmy to nie tylko Facebook, Google AdWords czy SEO. To też dotarcie do klientów, którzy spędzają czas na YouTube.

Możliwości, które daje promocja na YouTube:

  • publikowanie własnych materiałów filmowych,

  • wykupywanie reklam na pojawiających się boxach lub innych filmikach,

  • korzystanie z usług vlogerów, czyli osób, które mają swoje kanały i cieszą się dużą popularnością.

Jak zacząć? Wystarczy założyć konto na YouTube. Jeśli masz już konto w usługach Google (np. Gmail), od razu możesz zacząć korzystać z YouTube - portal należy właśnie do Google’a. Utwórz swój profil na Facebooku, dodawaj regularnie filmy, im częściej będziesz publikować, tym więcej będziesz zyskiwać subskrybentów, czyli widzów, którzy śledzą Twój kanał. Ważne, aby skupić się na pierwszych 5 sekundach filmiku, w których przyciągniemy uwagę widza. Dobry film reklamowy powinien być stosunkowo krótki, przedstawiać charakter naszego kanału, a na końcu zapraszać do subskrypcji i korzystania z social mediów.

Przykład: prowadzisz sklep internetowy, zajmujesz się sprzedażą suplementów diety. Decydując się na własny kanał na YouTube, możesz pokazywać tzw. case’y, czyli historie sukcesu. Mogą to być rozmowy z osobami, które zaczęły brać suplementy diety, dzięki czemu znacząco poprawiły swoją kondycję fizyczną i zdrowie. Przekaz jest czytelny: poza sprzedawcą jesteś nauczycielem i ekspertem. Ludzie zaczynają Cię oglądać i wierzą w to, co mówi przekaz… bo przekaz jest naturalny. Pod wpływem tych działań wyrażają zainteresowanie Twoim produktem i dokonują zakupu.