Poradnik Przedsiębiorcy

Program magazynowy

Popraw jakość zarządzania sprzedażą

Poznaj łatwy w obsłudze, a jednocześnie bogaty w przydatne funkcje system do zarządzania magazynem, sprzedażą i dostawami – zintegrowany z czołowymi platformami e-commerce i marketplace'ami w Polsce.

Nasz program magazynowy to kompleksowe narzędzie, dzięki któremu zaoszczędzisz pieniądze, czas i unikniesz strat na magazynie.

Funkcje takie jak:
- kontrola stanów magazynowych,
- obsługa dropshippingu,
- integracja z czytnikiem kodów kreskowych,
to tylko jedne z wielu udogodnień w ramach mobilnej platformy online.
Poznaj magazyn online

Monitoring aktualnych stanów magazynowych to przede wszystkim dbałość o płynność sprzedaży, a tym samym dostaw towaru do klienta.

Gospodarka magazynowa to w obecnych czasach również zarządzanie przepływem towaru pomiędzy dostawcą a odbiorcą, dropshipping.

Dzięki funkcji tworzenia automatycznych zamówień na podstawie rezerwacji nie musisz pamiętać o uzupełnieniu stanów minimalnych lub braków towaru na magazynie.

System automatycznie wygeneruje zamówienie zawierające właściwą ilość towarów, których stan jest niewystarczający i przekaże je dostawcy.

Dokumenty magazynowe mają na celu prawidłowe realizowanie procesu przepływu towarów i materiałów na magazynach.

Stosowanie właściwego sposobu dokumentowania pozwala na skuteczne prowadzanie ewidencji wydań i przyjęć materiałów, półproduktów i produktów końcowych.

Podstawową metodą zbytu towarów z magazynu jest FIFO – First In, First Out – dosłownie: pierwsze weszło, pierwsze wyszło.

Kontrola upływających dat ważności produktów wymusza stosowanie w systemie równolegle wydanie metodą FEFO – pierwsze traci ważność, pierwsze wychodzi.

Częstym problemem w tradycyjnych systemach jest równoległe zarządzanie wieloma magazynami w różnych lokalizacjach.

System do zarządzania towarem pozwala na jednoczesne kontrolowanie wielu magazynów, a także dokonywanie przesunięć towarów z jednej lokalizacji do drugiej.

Program magazynowy umożliwia kompletację produktów w jedno zamówienie. Wszystko dzięki funkcji montażu i łączenia usług z towarem w nową pozycję.

Dekompletacja towaru to nic innego jak odwrócenie procesu i ponowne przywrócenie produktów podstawowych do stanu magazynowego.

W sprzedaży internetowej coraz większą rolę odgrywają platformy grupujące sprzedawców na jednym określonym rynku, tzw. marketplaces.

Integracja systemu magazynowego z największą taką platformą w Polsce znacznie zwiększa zasięg sprzedawcy i ułatwia dostęp do klienta.

Oprogramowanie magazynowe jest zintegrowane ze wszystkimi liczącymi się platformami e-commerce (sklepami internetowymi) w Polsce.

Dzięki integracji można zautomatyzować proces sprzedaży i całego procesu posprzedażowego, dostawy i komunikacji z klientem.

Systemy płatności elektronicznych znacznie przyspieszają sprzedaż – praktycznie środki pieniężne znajdują się natychmiast na koncie sprzedawcy.

Integracja z Blue Media daje możliwość dokonania zapłaty za fakturę poprzez odsyłacz wysłany drogą mailową do kontrahenta.

Program magazynowy to jeszcze więcej korzyści!

Wybierając profesjonalny program magazynowy, otrzymujesz kompleksowe narzędzie do zarządzania Twoją sprzedażą online

Dostęp do danych 24/h

Wygoda i bezpieczeństwo

Aplikacja mobilna MOJO

Łatwa obsługa

Wsparcie ekspertów

Indywidualna specyfikacja produktów

Możliwość definiowania własnej bazy produktów na podstawie ich parametrów poprzez określenie m.in. rodzaju, ceny, jednostki oraz kodu produktu. Wykorzystanie jednostek standardowych oraz jednostek użytkownika. Efektywne zarządzanie i kontrola nad produktami za pomocą progowych stanów magazynowych.

Dokumenty magazynowe online

Generowanie podstawowych dokumentów występujących w obrocie magazynowym m.in. dokumentów wydań (WZ i RW), przyjęć (PZ i PW) oraz przesunięć międzymagazynowych (MM). Definiowanie własnych serii numeracji oraz tworzenie struktury JPK_MAG (jednolity plik kontrolny gospodarki magazynowej).

Obsługa wielu magazynów

Zarządzanie wieloma magazynami z poziomu jednego konta. Definiowanie własnych ustawień danego magazynu dla magazynu głównego oraz pomocniczych. Automatyczne podpowiadanie cen podczas tworzenia dokumentów magazynowych na podstawie wprowadzonych wartości w specyfikacji produktu.

Zarządzanie produkcją i kompletacją

Całkowite zarządzanie procesem produkcyjnym – począwszy od wprowadzenia towaru na stan magazynu, poprzez kompletację z produktów na stanie i wydanie skompletowanego towaru na podstawie jego indywidualnej ceny. Dekompletacja oraz aktualizacja stanów z uwzględnieniem produkcji w toku.

Rezerwacje i zamówienia

Obsługa zamówień klientów hurtowych i detalicznych na podstawie tworzonych rezerwacji, nawet w przypadku braku towaru na magazynie. Generowanie z poziomu rezerwacji dokumentów księgowych – m.in. faktur zaliczkowych i końcowych. Aktualizowanie stanów magazynowych. Tworzenie zamówień.

Monitoring dat ważności produktów

Zarządzanie towarami z określoną datą trwałości, poprzez bieżącą kontrolę terminów przydatności. Automatyczne przypomnienia o zbliżającej się dacie ważności na podstawie ustawionej częstotliwości. Prowadzenie gospodarki magazynowej na podstawie metody FEFO (pierwsze traci ważność, pierwsze wyszło).

Grupy cenowe i rabatowe

Możliwość dodania dowolnej liczby grup cenowych, które pozwolą na generowanie wielu cenników (przykładowo jeden dla klientów detalicznych, inny dla hurtowych, jeszcze inny w walucie euro).
Wyłączenie grup cenowych skutkuje tym, że w systemie będzie tylko jedna cena (kartotekowa).

Ustrukturyzowane elektroniczne faktury

Faktura ustrukturyzowana jest to elektroniczna faktura o ustrukturyzowanym zapisie danych w formacie XML. Zakres danych zawartych jest jednolity i ściśle określony kategoriami informacji, które powinna mieć ustrukturyzowana faktura zgodnie z normami przyjętymi przez Unię Europejską.

Automatyzacja spisów z natury

Remanent to czynność mająca na celu zbadanie faktycznej ilości towarów handlowych i materiałów posiadanych przez przedsiębiorstwo. System wFirma.pl umożliwia szybkie i sprawne wprowadzenie sporządzonych remanentów.

Baza kontrahentów CRM

System wFirma.pl umożliwia zgromadzenie wszystkich informacji o kontrahencie w jednym miejscu. To umożliwia prześledzenie w łatwy i przystępny sposób historii współpracy.
W tym celu należy przejść do zakładki CRM » KONTRAHENCI i kliknąć jego nazwę. Wówczas pojawi się odpowiednie okno.

Czytnik kodów kreskowych

W systemie wFirma.pl działa każdy czytnik kodów kreskowych, który wysyła odczytany kod jako znaki z klawiatury i automatycznie dodaje znak nowej linii (Enter). Jest to najczęściej spotykany sposób działania czytników. Kod kreskowy do produktów w systemie można dodać z trzech miejsc.

JPK_MAG i JPK_FA

Podatnicy zobowiązani do prowadzenia magazynu odrębnymi przepisami są jednocześnie zobowiązani do przekazywania w postaci elektronicznej na żądanie organów podatkowych i organów kontroli skarbowej pliku JPK MAG zawierającego dane o prowadzonej gospodarce magazynowej.

Mobilne fakturowanie online

Platforma MOJO to aplikacja webowa na urządzenia mobilne (telefon, tablet) przeznaczona dla użytkowników systemu wFirma.pl. Obecnie oferuje możliwość wystawiania i rozliczania faktur oraz ich bezpośredniej wysyłki do klienta z urządzeń mobilnych, czyli z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.

Scalanie i powielanie produktów

Narzędzie scalania pozwala na łączenie kilku produktów w jeden, natomiast dzięki opcji „powiel” można w łatwy i szybki sposób stworzyć nowe produkty na podstawie produktów już istniejących. Poznaj możliwości, jakie stwarza scalanie i powielanie produktów!

Generowanie aktualnych cenników

Przedsiębiorcy dokonujący sprzedaży na większą skalę, oprócz ofert handlowych przedstawiają klientom także szczegółowe cenniki dotyczące oferowanych przez nich towarów i usług. W przypadku przedsiębiorców prowadzących sprzedaż towarową, opcja ta będzie pomocna w prowadzeniu gospodarki magazynowej.

  • Wygoda w pracy

  • Mobilność

  • Bezpieczeństwo

Bezpłatne aktualizacje systemu

Rozwijamy serwis poprzez regularne aktualizacje zgodne z obowiązującym stanem prawnym i potrzebami naszych klientów.

Bezpieczeństwo informacji

Dane przechowujemy w profesjonalnych serwerowniach spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Ochrona danych osobowych

Dostosowaliśmy zasady działania systemu do wymogów stawianych w ustawie o ochronie danych osobowych.

Testuj za darmo przez 30 dni
15
lat
tyle lat jesteśmy na rynku
180
tys.
klientów skorzystało z naszego systemu
16
mln
wystawionych dokumentów
Użytkownicy

Brak limitu użytkowników

Program magazynowy nie ogranicza liczby użytkowników, którzy mogą korzystać z systemu w ramach jednego konta.

Brak limitu magazynów

Nieograniczona liczba magazynów, dokumentów magazynowych oraz wprowadzonych produktów do systemu.

Dokumenty
30 dni 180 dni
PLN / 30 DNI
  • Fakturowanie online
  • JPK_MAG
  • Integracje z e-commerce
  • Rozbudowany magazyn
  • Baza klientów CRM
  • JPK_FA
  • Integracja z Allegro
  • Rejestr sprzedaży VAT
Podane kwoty są cenami netto.

Wykupiono 120 razy / 7 dni

Program magazynowy

Wypróbuj program magazynowy online i przekonaj się, jakie to proste!

Wypróbuj za darmo

Dokumenty magazynowe - co warto wiedzieć

Obrót magazynowy regulowany jest przez dokumenty magazynowe. Jakie dokumenty magazynowe wyróżniamy oraz w jaki sposób należy prowadzić system magazynowy wfirma.pl? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł!

JPK_MAG - Jednolity Plik Kontrolny dla magazynu

Od 2018 roku wszedł w życie obowiązek sporządzania Jednolitych Plików Kontrolnych dla mikroprzedsiębiorców. Jedną ze struktur JPK, która dotyczy gospodarki magazynowej, jest JPK_MAG. Jakie dane znajdują się w JPK_MAG i kogo on dotyczy? Sprawdź!

JPK MAG dla kogo jest obowiązkowy i co zawiera?

Podmioty prowadzące magazyn w formie elektronicznej mają obowiązek sporządzania pliku JPK MAG jako kolejnej struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego przekazywanej na żądanie. Sprawdź, jak wygląda jego struktura. JPK MAG dla kogo jest obowiązkowy?

Obowiązek prowadzenia magazynu przy księgowości uproszczonej

Przedsiębiorcy, którzy rozliczają się w oparciu o podatkową księgę przychodów i rozchodów bądź o ewidencję przychodów ryczałtu ewidencjonowanego mają obowiązek prowadzenia magazynu. Czy prowadząc uproszczoną księgowość, należy prowadzić magazyn? Sprawdź!

Obowiązek prowadzenia magazynu przy księgowości uproszczonej

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Rozliczam się na zasadach ogólnych, prowadząc KPiR. Często dokonuję zakupu towarów do dalszej odsprzedaży. Czy w takiej sytuacji mam obowiązek prowadzenia magazynu?

Arek, Wrocław

 

Obowiązek prowadzenia magazynu w świetle przepisów

Powinność prowadzenia magazynu regulują przepisy ustawy o rachunkowości, która obowiązuje jednostki prowadzące pełną księgowość kontową. Taka forma prowadzonej księgowości dotyczy najczęściej spółek osobowych lub kapitałowych. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych lub spółek cywilnych do prowadzenia pełnej księgowości zobowiązani są jedynie przedsiębiorcy, u których przychody z działalności gospodarczej za poprzedni rok podatkowy przekroczyły 2 000 000 euro w przeliczeniu na walutę polską według średniego kursu NBP obowiązującego na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego dany rok podatkowy oraz podmioty, które dobrowolnie się na to zdecydowały.

Przedsiębiorcy prowadzący uproszczoną księgowość swoje ewidencje opierają o przepisy:

  • rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
  • ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W związku z tym przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów lub ewidencję przychodów ryczałtu ewidencjonowanego bądź rozliczający się na zasadach karty podatkowej nie mają obowiązku prowadzenia magazynu. Możliwość ewidencjonowania gospodarki magazynowej jest dla nich dobrowolna.

Obowiązek prowadzenia magazynu a spis z natury

Mimo braku konieczności prowadzenia ewidencji stanów magazynowych wszystkie jednostki gospodarcze zobowiązane są do sporządzenia remanentu do celów podatku dochodowego. Spis z natury sporządza się co do zasady na początek i koniec roku podatkowego. W określonych przypadkach sporządza się także remanent śródroczny, np. gdy rozpoczęcie lub likwidacja działalności następuje w trakcie roku podatkowego, w razie zmiany wspólnika lub zmiany proporcji udziałów wspólników.Spis z natury sporządzony na koniec roku podatkowego jest równocześnie remanentem początkowym w roku kolejnym, który także podlega wpisowi do KPiR jako pierwszy wpis otwierający nowy rok.W spisie z natury na mocy § 27 ust. 1 rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR powinny znajdować się:

  • towary handlowe,
  • materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze,
  • półwyroby,
  • produkcja w toku,
  • wyroby gotowe,
  • braki i odpady,

a także towary obce znajdujące się w dniu sporządzenia spisu w firmie oraz towary stanowiące własność podatnika, które w dniu sporządzania spisu pozostają poza zakładem.

Spis z natury powinien obejmować faktyczny stan towarów i materiałów na dzień jego sporządzania. Zatem przedsiębiorca sporządzając spis z natury, musi wziąć pod uwagę fizyczną ilość posiadanych materiałów i towarów, a nie ilość wynikającą z dokumentów księgowych.

Podatnik dokonuje wyceny materiałów i towarów handlowych objętych spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo według cen rynkowych z dnia sporządzenia spisu, jeżeli są one niższe od cen zakupu lub nabycia (np. z powodu uszkodzenia). W przypadku półwyrobów, wyrobów gotowych i braków własnej produkcji wycena odbywa się w oparciu o  koszty wytworzenia.

Obowiązek prowadzenia magazynu a JPK_MAG

Co prawda przedsiębiorcy prowadzącego uproszczoną księgowość podatkową (KPiR, ewidencja przychodów) nie dotyczy obowiązek prowadzenia magazynu, jednakże ma możliwość prowadzenia go dobrowolnie, co w dużej mierze pomaga przy sporządzaniu obowiązkowego, corocznego remanentu.

Od 1 lipca 2018 roku wszyscy przedsiębiorcy prowadzący ewidencję magazynową w formie elektronicznej, zarówno przy pomocy programów księgowych z funkcją magazynu, jak i programów typu Excel, mają obowiązek sporządzania plików JPK_MAG i przekazywania ich na żądanie organów skarbowych.

Samo prowadzenie magazynu, jak i forma jego prowadzenia jest dobrowolna. Zatem przedsiębiorca decydujący się na prowadzenie magazynu może prowadzić go w formie papierowej, wówczas obowiązek sporządzania pliku JPK_MAG nie będzie go dotyczył.

Poznaj 6 podstawowych funkcji systemu do prowadzenia magazynu

Indywidualna specyfikacja produktów w magazynie:

  • wybór typu produktu (towar, usługa, komplet),

  • Tryb edycji okna produktów,

  • grupy cenowe,

  • rozbudowane jednostki,

  • progi stanów magazynowych.

Możliwość definiowania własnej bazy produktów w oparciu o ich parametry, określając między innymi rodzaj, cenę, jednostkę oraz kod produktu. Wykorzystanie jednostek standardowych oraz jednostek użytkownika. Efektywne zarządzanie i kontrola nad produktami, za pomocą progowych stanów magazynowych. Tworzenie własnych grup cenowych dla określonych produktów lub ich odbiorców.

Zarządzanie dokumentacją magazynową

  • pz i wz,

  • rw i pw,

  • mm,

  • jpk mag,

  • własna seria numeracji,

  • definiowanie wydruków (ceny).

Generowanie podstawowych dokumentów występujących w obrocie magazynowym m. in. dokumentów wydań (WZ i RW), przyjęć (PZ i PW) oraz przesunięć międzymagazynowych (MM). Definiowanie własnych serii numeracji oraz tworzenie struktury JPK_MAG (jednolity plik kontrolny gospodarki magazynowej).

Obsługa wielu magazynów równolegle

  • podpowiadanie cen produktów na dokumentach pz,

  • aktualizacje ceny,

  • przyjmowanie na magazyn na podstawie dokumentów księgowych,

  • wystawianie dokumentów magazynowych dla różnych magazynów.

Zarządzanie wieloma magazynami z poziomu jednego konta. Definiowanie własnych ustawień danego magazynu dla magazynu głównego oraz pomocniczych. Automatyczne podpowiadanie cen podczas tworzenia dokumentów magazynowych w oparciu o wprowadzone wartości w specyfikacji produktu. Aktualizowanie ceny produktów na stanie magazynu w oparciu o aktualne ceny zakupu.

Zarządzanie produkcją i kompletacją

  • kompletacja,

  • dekompletacja,

  • produkcja w toku,

  • czytniki kodów kreskowych.

Całkowite zarządzanie procesem produkcyjnym począwszy od wprowadzenia towaru na stan magazynu, poprzez kompletację z produktów posiadanych na stanie i wydanie skompletowanego towaru w oparciu o jego indywidualne ceny. Dekompletacja oraz aktualizacja stanów z uwzględnieniem produkcji w toku

Automatyczne rezerwacje i zamówienia 

  • obsługa zamówień,

  • tworzenie rezerwacji,

  • wystawianie dokumentów księgowych na podstawie rezerwacji,

  • przyjęcie towarów na podstawie zamówienia,

  • obsługa wydań i przyjęć w łańcuchu dostaw.

Obsługa zamówień klientów hurtowych i detalicznych na podstawie tworzonych rezerwacji, nawet w przypadku braku towaru na magazynie. Generowanie z poziomu rezerwacji dokumentów księgowych m. in. faktur zaliczkowych i końcowych. Aktualizowanie stanów magazynowych. Tworzenie zamówień i wprowadzanie towarów na stan w momencie ich realizacji.

Monitoring dat ważności produktów

  • przypomnienia o zbliżającym się terminie,

  • określanie daty ważności dla danej partii,

  • określanie daty minimalnej i maksymalnej przydatności,

  • wydawanie towarów z wykorzystaniem metody fefo,

  • obsługa dat dla danego magazynu.

Zarządzanie towarami z określoną datą trwałości, poprzez bieżącą kontrolę terminów przydatności. Automatyczne przypomnienia o zbliżającej się dacie ważności na podstawie ustawionej częstotliwości. Prowadzenie gospodarki magazynowej w oparciu o metodę FeFo (pierwsze traci ważność, pierwsze wyszło).

5/5 (200)