Pracownicy z różnych powodów pobierają zaliczki z firmowych pieniędzy na wydatki firmowe, które muszą opłacić gotówkowo poza siedzibą firmy. Osoba zajmująca się kasą w danej firmie “zawiesza” wypłacone środki na koncie danego pracownika, a co za tym idzie, pracownik po wydatkowaniu tych pieniędzy, musi się z nich rozliczyć. Dokonać tego należy na druku rozliczenia zaliczki.
Rozliczenie zaliczki - jak wypełnić ?
Pracownik uzupełnia zestawienie wydatków, które załącza do rozliczenia zaliczki, czyli wpisuje w tabeli:
- numery dokumentów,
- opis czego dotyczyły,
- ich kwotę.
Rozliczenie zaliczki pracownika
Osoba odpowiedzialna za rozliczenie zaliczki (księgowa lub kierownik) powinna sprawdzić spis wydatków, zaakceptować je i wyliczyć, czy wypłacona pracownikowi zaliczka pokryła wszystkie wydatki, czy coś zostało i pracownik musi zwrócić różnicę lub zaliczka nie pokryła wszystkich wydatków i różnica powinna zostać zwrócona pracownikowi z kasy firmy.
Rozliczenie zaliczki - pobierz darmowy wzór w formacie DOCX i PDF!
Dekretacja rozliczenia zaliczki
Dodatkowo księgowa powinna na druku rozliczenia zaliczki zaznaczyć dekretację poszczególnych operacji w systemie księgowym, czyli na jakich kontach zostały zaksięgowane:
- pobrana przez pracownika zaliczka,
- poszczególne wydatki opłacone ze środków z zaliczki,
- ewentualne różnice w wysokości zaliczki (dopłacenie pracownikowi środków lub zwrot nadwyżki przez pracownika).