Wzmocnienie organizmu przed wiosną – praktyczne porady

Zima dobiega końca, a ty czujesz się zmęczony, osłabiony, stale łapiesz infekcje i nie wiesz, co zrobić, by poczuć się lepiej? Nic w tym dziwnego, zmiany, które zachodzą w warunkach atmosferycznych, są odczuwalne nie tylko pod względem temperatury. Początek wiosny może sprawić, że poczujemy się gorzej. Wzmocnienie organizmu przed wiosną jest nam szczególnie potrzebne po chłodnej porze roku

Dlaczego nasz organizm jest osłabiony?

Zimą większość czasu spędzamy w domu, ograniczamy aktywność fizyczną i mamy większą ochotę na podjadanie kalorycznych potraw. Pozwalamy sobie na gorącą czekoladę, kakao, grzane wino i wszystkie inne napoje, które mogą nas rozgrzać. Oprócz tego zmniejsza się diametralnie ilość owoców i warzyw w diecie. Czas pomiędzy zimą a wiosną sprawia, że jesteśmy narażeni na duże zmiany temperatur i często nie ubieramy się tak, jak powinniśmy – kiedy zaświeci słońce, zbyt szybko rezygnujemy z cieplejszych rzeczy lub odwrotnie, przegrzewamy się w zimowych kurtkach przy wysokiej temperaturze. Wszystkie te czynniki sprawiają, że możemy czuć się zmęczeni, osłabieni, częściej się przeziębiamy, boli nas głowa, jesteśmy drażliwi, a nasz nastrój spada. Koncentracja jest bardzo trudna, a wykonywanie codziennych obowiązków zajmuje zdecydowanie więcej czasu. Dlatego, by poczuć się lepiej, tak ważne jest wzmocnienie organizmu przed wiosną.

Wzmocnienie organizmu przed wiosną - sposoby

Warto walczyć z takim stanem i przygotować swój organizm do nadchodzącej wiosny. Przede wszystkim starajmy się racjonalnie odżywiać, nasza dieta powinna być bardziej zróżnicowana. Dodatkowo lepiej poczujemy się, jeżeli zadbamy o odpowiednią ilość aktywności fizycznej. Wybierajmy się chociażby na spacery i korzystajmy z promieni słońca. Powietrze i ruch mogą pomóc, dlatego chętniej wychodźmy z domu. Ciepłe napoje, jak kawa czy gorąca czekolada, zamieńmy na ziołowe herbatki i duże ilości wody.

Pamiętajmy jednak, że wzmocnienie organizmu przed wiosną powinno być wprowadzane powoli i stopniowo. Dajmy naszemu organizmowi czas i nie katujmy go. Metoda małych kroków jest w tym przypadku doskonałym wyjściem.

O co wzbogacić swoją dietę?

Jakie składniki warto wprowadzić do swojej diety, by wzmocnić organizm przed wiosną? Co może nam pomóc? Przede wszystkim pamiętajmy o warzywach i owocach. Zimą zazwyczaj sięgamy po nie rzadziej. Dodatkowo warto wprowadzić kilka ważnych elementów, pełnych witamin. Dobre i zdrowe będą buraki, które chronią przed anemią, są bogate w żelazo, magnez, wapń czy witaminy. Nie tylko pomagają w przypadku niedokrwistości, lecz także przy ogólnym wzmocnieniu organizmu. Nie zapominajmy również o naturalnych antybiotykach, czyli o cebuli i czosnku. Mieszanka imbiru, miodu i cytryny uchroni nas przed przeziębieniem. Żurawina pomoże zwalczyć bakterie i wirusy. Poza tym warto od czasu do czasu wypić sok z aloesu, dzięki któremu mózg pracuje lepiej, poza tym jest on bogaty w witaminy (np. b12). Do sałatek dodać można owoce granatu – dzięki temu, że zawierają przeciwutleniacze, są zdrowe i pomagają w oczyszczeniu organizmu z toksyn.