Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Prawa konsumenta

Nieuczciwa reklama - co powinien o niej wiedzieć przedsiębiorca?

Nieuczciwa reklama - czym jest? Promowanie własnych towarów lub usług to ważna część prowadzenia przedsiębiorstwa. Reklama nie może wprowadzać w błąd ani godzić w prywatność. Jak więc tworzyć reklamy zgodne z prawem? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest nieuczciwa reklama! czytaj dalej

Zwrot w sklepie internetowym - na co powinien uważać przedsiębiorca?

Zwrot w sklepie internetowym Nowa ustawa o prawach konsumenta zapewnia większą ochronę konsumentom, którzy dokonują zwrot w sklepie internetowym. Sprzedawcy e-sklepów powinni uważnie zapoznać się z przepisami dotyczącymi odstąpienia od umowy. Sprawdź, na co powinieneś uważać! czytaj dalej

Informacja handlowa udzielana klientom sklepu internetowego

Informacja handlowa - czym jest Przedsiębiorca, zwłaszcza prowadzący sprzedaż przez internet, zobowiązany jest do starannego udzielania konsumentowi informacji handlowej. Pozwala to klientowi lepiej zapoznać się z ofertą sprzedawcy, a temu ostatniemu uniknąć kar. czytaj dalej

Czym są klauzule niedozwolone i jak się przed nimi chronić?

Czym są klauzule niedozwolone Nie daj się oszukać - reaguj, gdy w umowie są klauzule niedozwolone! Taki zapis jest niekorzystny i narusza prawa konsumentów, dlatego jest nieważny z mocy prawa, czego niestety nie wszyscy są świadomi. Dowiedz się więcej i chroń swoje prawa! czytaj dalej

Rzecznik ochrony konsumentów - kiedy może okazać się pomocny?

Rzecznik ochrony praw konsumentów - kiedy pomaga Czy wiesz, że w sporze ze sprzedawcami nie jesteś sam? Zwróć się o pomoc do rzecznika ochrony konsumentów i nie daj się oszukać! czytaj dalej

Jak cię widzą, czyli na czym polega Customer Experience

Na czym polega customer experience Customer Experience to nic innego jak doświadczenie klienta. Oznacza relację między klientem a obsługującym go przedsiębiorcą. Przeczytaj tekst i dowiedz się, jak budować relacje z klientem z korzyścią dla twojego biznesu! czytaj dalej

Platforma ODR, czyli system rozstrzygania sporów konsumenckich

platforma odr Platforma ODR (online dispute resolution) jest platformomą do bezstronnego, skutecznego i szybkiego pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami przez internet. Jak wpływa to na prawa i obowiązki e-przedsiębiorcy? czytaj dalej

Brak odpowiedzi na reklamację - skutki dla przedsiębiorcy

 Brak odpowiedzi na reklamację - konsekwencje Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oznacza uznanie przez sprzedawcę żądania konsumenta zawartego w reklamacji i przyznanie istnienia wad produktu. Jak się przed tym uchronić? Sprawdź! czytaj dalej

Jakość obsługi - jaki wpływ wywiera na funkcjonowanie firmy?

Jakość obsługi Stali klienci polecający Twoją firmę kolejnym znajomym, zadowoleni kontrahenci podpisujący następne umowy – marzenie każdego przedsiębiorcy. Co może być tego przyczyną? Wysoka jakość obsługi! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się na ten temat więcej! czytaj dalej

Osoba niepełnoletnia jako przedsiębiorca - czy to możliwe?

Osoba niepełnoletnia jako przedsiębiorca - czy to możliwe? Wedle obowiązujących przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną. Czy osoba niepełnoletnia jako przedsiębiorca mieści się w tej definicji? czytaj dalej

Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji w sklepie internetowym

pisemne potwierdzenie udzielenia informacji Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji jest jednym z przewidzianych prawem obowiązków przedsiębiorcy, zwłaszcza w przypadku sprzedaży przez Internet. Co musi wiedzieć konsument i jakie są skutki niepoinformowania go? Odpowiadamy w naszym artykule. czytaj dalej

Umowa przez telefon - czy przedsiębiorca może ją zawrzeć z konsumentem?

umowa przez telefon Czy umowa, która została zawarta pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem przez telefon jest ważna? O czym powinien poinformować przedsiębiorca przed zawarciem takiej umowy? Zobacz, czy umowa przez telefon musi mieć potwierdzenie w formie papierowej! czytaj dalej

Procedura reklamacyjna po 25 grudnia 2014 r.

Procedura reklamacyjna po zmianach Ustawa o prawach konsumenta wiele zmienia w kwestii odpowiedzialności za wady produktów. Uchyliła ona obowiązującą od ponad dziesięciu lat ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Sprawdź, jak wygląda procedura reklamacyjna po zmianach! czytaj dalej

Inertia selling - czyli jakie skutki wiążą się ze świadczeniem konsumentowi niezamówionych towarów lub usług?

inertia selling W obrocie konsumenckim na całej UE zabronione są praktyki, polegające na świadczeniu niezamówionych towarów lub usług z żądaniem zapłaty, zwrotu lub przechowania rzeczy. Sprawdź, czym jest inertia selling i jak w tym kontekście wyglądają prawa konsumenta. czytaj dalej

Informacja o cenach towarów - sprawdź nowe przepisy!

Od 25 lipca obowiązuje nowa Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług! czytaj dalej

Uznana reklamacja - zwrot towaru i korekta przychodu

Gwarancja, zwrot towaru i korekta Przeczytaj, jak korygować przychód przy zwrocie towaru. czytaj dalej

Szykują się kolejne zmiany w handlu przez internet

Jakie będą zmiany w handlu przez internet Zobacz, jak będą wyglądać nowe przepisy w sferze e-commerce. czytaj dalej

E-sklepy - uwaga na zmiany w prawie

E-sklepy - zmiany w prawie E-commerce jest współcześnie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki, co powoduje konieczność dostosowania regulacji prawnych do zmian rynku. Na nowelizację przepisów w 2014 r muszą szczególnie przygotować się e-sklepy. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Bilety lotnicze kupione przez Internet nie podlegają zwrotowi

Bilety lotnicze kupione w internecie Co do zasady klient dokonujący zakupów na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Czy tak samo jest w przypadku, gdy przedmiotem transakcji są bilety lotnicze? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź! czytaj dalej

Upadłość konsumencka - nowelizacja przepisów

Upadłość konsumencka - co warto wiedzieć? Niedługo wejdzie w życie nowelizacja przepisów prawa upadłościowego i naprawczego. Jakie zmiany wprowadzi nowy akt prawny do polskiego systemu prawnego? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się jak będzie wyglądać upadłość konsumencka po zmianach! czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Jakie konsekwencje niesie za sobą wpłata wpisu sądowego na zły rachunek bankowy, czy należy napisać sprostowanie?
Zobacz odpowiedź eksperta