0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak promować swój fan page? Wtyczka Facebook na stronę www to dobra odpowiedź!

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Zastanawiałeś się, jak skutecznie wypromować fan page swojej firmy? Sposobów jest sporo, poczynając od promocji postów lub strony na Facebooku, kończąc na umieszczeniu linków do twojego fan page’a na materiałach reklamowych. Przyjrzymy się jednak innej formie promocji - umieszczeniu odnośników do facebookowej strony na twojej witrynie firmowej lub blogu. Wtyczka Facebook na stronę to proste i skuteczne rozwiązanie.

Wtyczka Facebook na stronę i inne formy promocji

Jeśli prowadzisz internetową witrynę firmową oraz bloga firmowego, musisz wziąć pod uwagę również korzyści, jakie płyną z “otwarcia się” twojej firmy na social media. Najbardziej znanym i największym, jeśli chodzi o liczbę użytkowników, serwisem społecznościowym w sieci - jest oczywiście Facebook. Biorąc pod uwagę fakt, że istnieje na nim ok. 1,5 mld kont, nie może tam zabraknąć również strony twojej firmy!

Założenie firmowego fan page’a (strony na Facebooku) jest rzeczą niezwykle łatwą i wystarczy do tego jedynie posiadanie prywatnego konta w serwisie społecznościowym. Potem jednak trzeba będzie starannie prowadzić firmowy fan page, aktualizując treści na nim zawarte, elementy graficzne - zdjęcia oraz filmy, a także dbając o sprawny kontakt z fanami strony. Jak jednak ich pozyskać i promować swoją facebookową stronę?

Jest na to wiele sposobów - wspomnieliśmy o reklamach strony na samym Facebooku, o promowaniu na materiałach reklamowych. Skuteczną metodą wydaje się również dołączenie odpowiednich elementów call-to-action to swojej witryny internetowej lub/oraz bloga firmowego. Call-to-action będzie w tym przypadku przyciskiem “Lubię to” lub “Udostępnij”. Wtyczka Facebook na stronę WWW idealnie się do tego nadaje.

Wtyczka Facebook na stronę - jak umieścić przycisk “Lubię to” na witrynie?

Gdy już utworzysz fan page’a swojej firmy na Facebooku, postaraj się, by jak najlepiej była ona sprzężona z twoją witryną internetową. Umieść na FB link do niej, staraj się udostępniać na swojej osi czasu treści, które w niej publikujesz. Działa to również w drugą stronę - witryna będzie musiała promować twój firmowy fan page.

Znakomicie w tego rodzaju promocji sprawdza się umieszczenie na stronie przycisku “Lubię to”, który pozwoli zdobyć “lajki” dla twojego fan page’a i powiększy grono fanów. Jak to zrobić? Bardzo łatwo - potrzebna jest wtyczka Facebook na stronę WWW. Uzyskasz ją dzięki prostemu kreatorowi.

Wchodzisz na tę stronę i logujesz się do Facebooka. W sekcji Konfigurator przycisku “Lubię to” (“Like Button Configurator”) wpisujesz adres URL twojego fan page’a i określasz szerokość, jaką na twojej witrynie ma mieć przycisk lub box.

wtyczka facebook na stronę

To bowiem określasz poniżej, w rozwijanym menu Układ (Layout) po lewej stronie - masz do wyboru cztery możliwości - standard, box_count, button_count oraz button. W oknie niżej prezentowane jest, jak określony layout będzie wyglądał na witrynie lub blogu. W menu Typ działania (Action type) wybierasz, czy c-t-a ma dotyczyć lajkowania czy polecania.

Możesz również zdecydować, czy w layoucie standard mają pokazywać się miniaturki zdjęć profilowych twoich znajomych, którzy polajkowali twój fan page. Dodatkowo zdecyduj, czy obok przycisku “Lubię to” ma pojawić się przycisk “Udostępnij”. Gdy zakończysz konfigurację, kliknij w znajdujący się po lewej stronie przycisk “Pobierz kod” (“Get code”).

Facebook wytworzy wówczas unikatowy kod, który będziesz mógł wkleić do kodu źródłowego swojej witryny.

Pierwszy kod należy umieścić w kodzie źródłowym witryny tuż pod znacznikiem . Drugi wygenerowany kod dla wtyczki można umieścić w dowolnym miejscu na stronie - tam, gdzie chcesz, aby ona się pojawiła, np. pod nowymi postami na blogu czy aktualnościami. W bardzo podobny sposób możesz również tworzyć inne przyciski na stronie, m.in. udostępnienia lub obserwowania.

wtyczka facebook na stronę

Page plugin - zaawansowany rodzaj wtyczki

Bardziej zaawansowaną graficznie wtyczką promującą twój fan page na witrynie jest page plugin. Jest to niejako miniatura twojej strony facebookowej, umieszczona na witrynie. Jest w pełni interaktywna - użytkownicy przeglądający twoją stronę lub bloga mogą bez przechodzenia do Facebooka lajkować fan page, udostępnić go, a także polajkować oraz komentować posty na nim zamieszczone.

wtyczka facebook na stronę

Podobnie jak w przypadku wtyczki do lajkowania, na początku wpisujesz adres URL twojego fan page’a. Następnie określasz, czy w page pluginie ma być prezentowana oś czasu (timeline), organizowane wydarzenia (events) czy otwierane okno wiadomości (messages). Poniżej wpisujesz, jakie wymiary ma mieć umieszczona na stronie wtyczka.

Możesz dodatkowo zdecydować m.in. o tym, czy w page pluginie ma być prezentowane zdjęcie w tle, mały nagłówek (mniejszy od prezentowanego na screenie) oraz czy mają być pokazywane zdjęcia profilowe znajomych, którzy polubili stronę. Podobnie jak w przypadku wcześniej opisanych wtyczek - klikasz “Pobierz kod” (“Get code”) i otrzymujesz dwa kody - jeden stały, do umieszczenia w kodzie źródłowym witryny pod znacznikiem , drugi - do użycia w dowolnym miejscu.

Facebook tworzy z pomocą kreatora kody do różnych wtyczek możliwych do umieszczenia na witrynach lub blogach. Skorzystaj z nich i połącz firmową witrynę z fan pagem!

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów