Promocja sprzedaży w sklepie internetowym cz. 1

Wiele wysiłku potrzeba, aby przyprowadzić potencjalnego klienta do sklepu. Ale jak zachęcić go, żeby dokonał zakupu właśnie tu, gdzie trafił? Jak nie pozwolić mu uciec i przekonać do zostawienia pieniędzy właśnie u nas? Pytanie to stawia sobie chyba każdy właściciel sklepu online. Promocja sprzedaży może okazać się niezwykle skuteczna i pomocna w e-handlu, dlatego warto zapoznać się z nią. 

Promocja sprzedaży w formie obniżki cen

Najpopularniejszą formą promocji sprzedaży sklepów online jest procentowy upust od ceny wyjściowej danego produktu. Bez względu na wysokości rabatu - czy jest to 80%, 50%, czy choćby 10%, dla żądnych promocji klientów sam fakt obniżki może stać się mocnym impulsem skłaniającym do zakupu.

Drugi produkt taniej a promocja sprzedaży

Ciekawym i równie skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest zaproponowanie klientom dokonującym zakupów, nabycie kolejnego produktu w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Kuszenie klienta poprzez taką obniżkę ceny oraz uświadomienie mu oszczędności z tytułu braku dodatkowej opłaty za kolejną wysyłkę brzmi bardzo zachęcająco. Dlaczego więc nie skorzystać z okazji i nie kupić?

Pewną odmianą tej formy jest zaproponowanie klientowi drugiego produktu całkowicie za darmo. A jeśli jeszcze do tego dołożyć możliwość samodzielnego wyboru gratisowego produktu przez klienta, bez wątpienia okaże się to skuteczną formą promocji sprzedaży, poprawiającą statystyki. Dwa w cenie jednego brzmi bardzo kusząco i bez wątpienia przekona to niejednego niezdecydowanego. Liczbę produktów można oczywiście ustalać elastycznie - zaoferować trzeci czy czwarty produkt gratis, to w zależności od asortymentu i jego cen ciekawe rozwiązanie. Jednak idea zastosowanej formy promocji sprzedaży jest taka sama i w efekcie powinna dążyć do jednego - wzrostu transakcji. “Kup, a kolejny produkt dostaniesz za darmo” to działanie, o którym właściciele sklepu nie powinni zapominać, mając na względzie wysokość sprzedaży.

Wysyłka gratis a promocja sprzedaży

Klient, który ma do wyboru identyczne produkty w kilku różnych sklepach - jak sądzisz, który wybierze? Ten, w którym jest darmowa dostawa, czy nie? Oczywiście musi być spełniony jeden warunek - cena produktu nie może sama w sobie uwzględniać ukrytych kosztów dostawy. Klient potrafi liczyć i jeśli chcemy, aby czuł, że jest to faktyczna promocja, nie starajmy się go w żaden sposób oszukać.

Promocja sprzedaży a zestawy

Oferowanie zestawów produktów ma swoje dobre strony. Nie dość, że podczas jednej transakcji można kupić kilka produktów równocześnie, płacąc tylko raz za przesyłkę, to ich łączna cena jest zdecydowanie atrakcyjniejsza niż tych samych produktów kupowanych oddzielnie. Mając na celu polepszenie wyników sprzedaży, tę formę promocji również warto wykorzystać.

Prezent do zakupów sposobem na promocje sprzedaży 

Zaproponowanie klientowi wyjątkowego prezentu do właśnie dokonanych zakupów może być sposobem na zachęcenie go do kupna właśnie u nas. Dlatego jeśli prezent będzie naprawdę wyjątkowy, to może on stać się pokusą nie do odrzucenia.

Promocja sprzedaży odgrywa ważną rolę i sprawia, że statystyki mogą wyglądać dużo bardziej atrakcyjnie. W zdecydowanej większości opierają się one o modyfikacje wpływające i mające swe odbicie w cenie nabywanych produktów. Jednak nie tylko cena może stać się wyznacznikiem i impulsem do zakupu, ale na pozostałych formach promocji sprzedaży skupimy się w kolejnej części artykułu.

Artykuły z cyklu
„Promocja sprzedaży”
Zobacz wszystkie