Facebook - najważniejsze zasady prowadzenia profilu firmowego

Według ostatnich badań, mimo rosnącej popularności działań marketingowych w mediach społecznościowych, znaczna część firm nie posiada żadnej strategii marketingowej w tym zakresie. Dobrze prowadzony profil firmy w mediach społecznościowych może być doskonałym uzupełnieniem działań promocyjnych, gdyż pozwala lepiej poznać klientów i zbudować z nimi długotrwałe relacje. Dlatego warto przygotować strategię działań marketingowych w social media, aby móc korzystać z możliwości, jakie oferują. Z tego artykułu dowiesz się, na co zwracać uwagę prowadząc profil swojej firmy na tak popularnym portalu społecznościowym jak Facebook.

Facebook - strategia działań

Rzeczą, od której trzeba zacząć jest zastanowienie się, co jest celem działalności firmy na Facebooku - czy jest to budowanie wizerunku firmy, wzrost świadomości marki, public relations, czy nawiązanie trwałych relacji w klientami. Strategia pokaże, jakie działania należy podjąć, aby dojść do tego zamierzonego celu. Na początku warto się zastanowić, kim jest odbiorca, do którego ma trafiać przekaz. Można to zrobić korzystając ze statystyki strony, dostępnej w panelu administracyjnym fanpage’a, która dostarczy informacji między innymi takich, jak wiek i płeć użytkowników, przez co łatwiej będzie przeprowadzić identyfikację grupy docelowej. W strategii warto uwzględnić częstotliwość dodawanych postów oraz scenariusze działania w sytuacjach kryzysowych, aby każda z osób zajmująca się Facebookiem wiedziała, co ma w danych okolicznościach zrobić.

Facebook - dialog z fanami kluczem do sukcesu

W przeciwieństwie do bardziej tradycyjnych kanałów marketingowych, w social media najważniejszy jest dialog z odbiorcami. Kontakt z nimi musi być spersonalizowany i prosty. Na wszystkie pytania, nawet te krępujące, należy odpowiadać możliwie jak najszybciej i szczerze, dzięki temu fani poczują, że się o nich dba. Szczerość jest niezwykle ważna i może pomóc w zbudowaniu zaufania do firmy, dlatego nie należy usuwać negatywnych komentarzy i nie lekceważyć opinii fanów. Publiczne przyznanie się do błędu pomoże w budowaniu profesjonalnego wizerunek firmy, który bezpośrednio przekłada się na wzrost zaufania. Zresztą fani mogą szybko zorientować się, że coś nie jest do końca prawdą i w rezultacie zalać Internet lawiną negatywnych opinii.

Regularne i różnorodne wpisy pozwalają utrzymywać uwagę fanów. Zbyt częste wpisy będą postrzegane jako irytujące, zbyt rzadkie nie zapiszą się w pamięci odbiorców. Publikacje powinny być urozmaicone zdjęciami, grafikami bądź filmikami, dzięki czemu będą lepiej skupiały uwagę odbiorców niż tekstowe wpisy. Dobrą praktyką jest też dodawanie na profilu facebooka - oprócz informacji o firmie, jej produktach czy aktualnie dostępnych promocjach - nowinek i ciekawostek z branży. Przy okazji można zachęcić fanów do dialogu, zadając im pytania, co sądzą na dany temat i wdając się z nimi w dyskusję.