Facebook do efektywnej promocji sklepu internetowego

Internet umożliwia szybkie pokonywanie bardzo długiej drogi od sprzedawcy do klienta. Wystarczy kilka kliknięć, żeby nie tylko poznać daną markę, ale również dokonać zakupu. Nośnikiem takich informacji w Internecie są bez wątpienia media społecznościowe, a ich niedościgniętym dotąd pionierem jest Facebook. Najważniejsze jest być tam, gdzie nasi klienci. A gdzie jest ich najwięcej? Oczywiście na portalach internetowych takich,jak Facebook - w wirtualnym świecie, zrzeszającym ponad miliard internautów z całego świata.

Zakładając e-sklep wstępujesz jednocześnie do wirtualnego świata, w którym powinieneś się umiejętnie poruszać, aby nie zostać zapomnianym i się po drodze nie zgubić. Musisz więc działać na wielu płaszczyznach, aby nie odstawać od innych przedsiębiorców, którzy są obecni i aktywni na wielu portalach społecznościowych. Facebook daje wiele możliwości, a głównym jest bez wątpienia kontakt z innymi ludźmi. Branża handlowa opiera się na dialogu międzyludzkim, ponieważ to właśnie przez opinie naszych konsumentów poznajemy ich potrzeby i zainteresowania. Twoim podstawowym zadaniem, jako przedsiębiorcy jest więc założenie strony na Facebooku. Fachowo określa się tego typu stronę fanpage'm.

Facebook ciągle niepokonany

Według wszelkich badań i statystyk to właśnie ten portal społecznościowy jest najczęściej wykorzystywany przez e-sklepy w celu promowania swojej marki. To tylko potwierdza jego potencjał i nieskończenie wiele możliwości, które umożliwiają firmom osiągnięcie sukcesu.

 

Powyższy diagram pokazuje, że  Facebook zdecydowanie góruje nad innymi portalami społecznościowymi. Na drugim miejscu, jako godny przeciwnik uplasowało się Google+. Warto zwrócić szczególną uwagę na branżę modową, która w ostatnim czasie zaczęła nas otaczać ze wszystkich stron, a w mediach przede wszystkim. Facebook jest miejscem, gdzie internauci kreują swój wizerunek, a branża odzieżowa bardzo sprytnie i skutecznie to wykorzystuje, promując swoją ofertę właśnie wśród tej społeczności. Skoro konkurencja jest tak duża, jak wykorzystać w pełni potencjał tego portalu społecznościowego i wzbić się na wyżyny?

 

  • Postaw na komunikację z klientem: nie zamykaj się na bezpośrednią rozmowę z internautami. Daj im również możliwość wykazania się i wypowiedzenia własnego zdania. Zadawaj pytania, twórz konferencje, przeprowadzaj sondaże i ankiety. Dowiedz się więcej o potrzebach swoich konsumentów. Pokazuj efekty działań, które wspólnie zrealizowaliście. Kieruj się ich pomysłami i pozwól im razem z Tobą tworzyć Twoją firmę. Dzięki ich opinii możesz doskonalić swoją ofertę, która jest przecież skierowana do nich. Oni najlepiej wiedzą, czego potrzebują.
  • Odpowiednia treść: musisz wiedzieć, o czym pisać na swoim fanpage'u i jakie treści umieszczać. Nie mogą być to nieprzemyślane komentarze, które nie są związane z Twoją działalnością internetową. Skrupulatnie i w miarę regularnie umieszczaj na tablicy wpisy dotyczące Twojego sklepu i oferty. Dużym zainteresowaniem cieszą się treści, które nawiązują do Twojej branży sprzedażowej, ale nie są związane z Twoimi produktami. Jeżeli prowadzisz sklep z kosmetykami, możesz publikować porady, dotyczące dbania o zdrowy wygląd oraz dopasowaniu odpowiednich kosmetyków do różnych rodzajów skóry. Takimi informacjami zachęcisz i zainteresujesz odbiorców do częstszego obserwowania Twojego profilu.
  • Coś za coś: świat jest tak skonstruowany, że nie ma w nim nic za darmo. Twojego fanpage'a będzie odwiedzać więcej osób, jeżeli coś im zaoferujesz. Mogą być to zniżki, bonusy oraz promocje, a także konkursy z nagrodami. Jest to doskonała reklama Twojej firmy, tym bardziej, że nie bezpośrednio, ale przy pomocy odpowiednich narzędzi oferujesz odbiorcom swoje produkty. Klient będzie śledził Twój profil w oczekiwaniu na promocje i nowe oferty specjalne. Ty zyskasz popularność i więcej łapek w górę, a klient zniżki i nagrody. Sprawiedliwa transakcja.
  • Informacje o firmie: Twoi klienci powinni być nie tylko na bieżąco z ofertą z Twojego sklepu, ale również z tym, co dzieje się w obrębie Twojej firmy. Pozwalasz im w ten sposób zagłębić się w tajniki prowadzenia i działania Twojego biznesu. Wzbudzasz wśród nich zaufanie i zaspokajasz ich ciekawość.
  • Zachęcaj do kliknięcia: nie musisz za każdym razem pisać na swoim fanpage’u długich poematów, które nie zawsze są chętnie czytane przez odbiorców. Postaw również na mocne uderzenie: krótko, zwięźle i konkretnie. Czasem wystarczy jedno zdanie np. dotyczące nowej kolekcji lub wyprzedaży, aby internauci kliknęli na link Twojego sklepu.
  • Wzbogacaj treści o grafikę: wszyscy zgodnie przyznają, że bardziej przyciąga wzrok to, co jest kolorowe i zawiera obrazek lub zdjęcie. Musimy zakładać, że na Facebook jest odwiedzany nie tylko przez ludzi, którzy mają mnóstwo wolnego czasu i czytają każdy post opublikowany na tablicy. Czasami w ferworze pracy czy nauki zaglądamy tam tylko po to, aby wzrokiem prześledzić co nowego się dzisiaj wydarzyło. Zagłębiamy się tylko w takie treści, które nas czymś zainteresują i przyciągną nasz wzrok. Staraj się każdy post uzupełniać o zdjęcie, kolarz, animację czy oryginalny obrazek. To pomoże Ci na dłużej zatrzymać uwagę internautów.

 

Liczy się przede wszystkim oryginalność i pomysłowość. Jeżeli będziesz umiał zainteresować odbiorcę swoimi treściami publikowanymi na Facebooku to z pewnością skorzysta on z Twojej oferty sklepu. Musisz być również konsekwentny w swoich działaniach, nie możesz zaniedbywać publikacji wpisów i musisz starać się to robić często i regularnie. Nie zaniedbuj swoich potencjalnych klientów. Im częściej będziesz się im pokazywać, tym na dłużej Cię zapamiętają.

Facebook i sklep internetowy

Istnieje również możliwość zintegrowania Twojego e-sklepu z kontem na Facebooku. W ten sposób dokonujesz sprzedaży wewnątrz serwisu, w miejscu, które gromadzi ponad miliard internautów. Cała procedura sprzedaży i obsługa klienta prowadzona jest przez Facebook. Ważne jest również to, że oferta w Twoim sklepie internetowym i na portalu społecznościowym jest taka sama, co pozwala Ci zaoszczędzić czas. Jeżeli posiadasz już fanpage, zintegrowanie Twojego e-sklepu z portalem będzie bardzo proste. Jest to możliwe dzięki aplikacji IAI-Shop.com. Korzystając z tej możliwości nic nie tracisz, a bardzo dużo zyskujesz. Przede wszystkim łączysz sprzedaż z bezpośrednią relacją z klientem. Jak już wiesz jest to bardzo ważne i pozwala pozyskać większe grono klientów w oparciu o budowanie zaufania. Drugą istotną kwestią jest marketing szeptany. Klient klika „lubię to”, a nawet poleca dany produkt swoim znajomym. W ten sposób szybciej zaistniejesz wśród internautów, a Twoja oferta trafi do szerszego grona odbiorców. Równie istotne jest to, że integracja e-sklepu z kontem na Facebooku jest stosunkowo nową formą sprzedaży i jeszcze bardzo wielu przedsiębiorców o niej nie wie. Ty pokażesz, że jesteś nowoczesny i podążasz za najnowszą technologią. Wyprzedzisz konkurencję w wyścigu po klienta.

Facebook - jedna funkcja, wiele możliwości

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego przez Facebooka otrzymujesz bardzo wiele ciekawych możliwości:

  • dostarczanie klientom zniżek, kuponów i rabatów,

  • możliwość zapłaty za zakupy w ratach,

  • tworzenie programów lojalnościowych,

  • funkcje umożliwiające rozpowszechnianie Twoich produktów np.: polecanie znajomych czy publikowanie,

  • ciekawa szata graficzna, którą możesz indywidualnie wybrać w zależności od własnych upodobań,

  • strona w 3 wersjach językowych: polskim, angielskim i niemieckim

Facebook to portal społecznościowy, który z roku na rok się rozwija. Wzbogaca swoją stronę o nowe zastosowania, narzędzia i możliwości. Z portalu, który miał za zadanie umożliwiać komunikację na odległość powstała strona, która ogrywa pierwszorzędną rolę w branży reklamowej i marketingowej. To dzięki temu kanałowi docieramy do największej liczby konsumentów i otwieramy się na naszych klientów. To właśnie w tym miejscu poznajemy się z naszymi internautami, aby potem móc im dostarczyć to, czego naprawdę potrzebują. Mając fanpage na Facebooku masz władzę w rękach.