Dropshipping to jeden z najprostszych sposobów zarabiania pieniędzy w Internecie. Choć brzmi to zbyt pięknie, aby było prawdziwe - to faktycznie ma sens, jeśli zdobędziesz na ten temat wystarczająco dużo wiedzy i przygotujesz odpowiednie narzędzia do zarządzania całym procesem.
W dużym skrócie taki model współpracy polega na tym, że możesz pozyskiwać produkty od zewnętrznego producenta lub hurtownika i sprzedawać je jako własne w swoim sklepie internetowym. Dostawca zajmie się zapasami i logistyką, dzięki czemu możesz skupić się na rozwoju swojej marki i marketingu firmy.
Co to jest dropshipping?
Dropshipping to metoda realizacji zamówień polegająca na sprzedaży produktów online od dostawców zewnętrznych – takich jak producent, hurtownik lub sprzedawca detaliczny.
W tym modelu właściciel firmy, czyli „dropshipper”, koncentruje się głównie na marketingu i prowadzeniu sklepu eCommerce. W międzyczasie dostawca zajmuje się inwentaryzacją i wysyłką artykułów.
Jak działa ten model współpracy?
Kiedy klient kupuje produkt od dropshippera, zapłaci cenę detaliczną sklepu internetowego.
Dropshipper przekaże zamówienie dostawcy. W zależności od umowy dropshipper płaci dostawcy cenę hurtową i zachowuje marżę zysku. Na przykład w dużym uproszczeniu, jeśli klient zapłaci 100 złotych za produkt, a cena hurtowa wynosi 70 złotych, wówczas dropshipper zatrzyma 30 złotych.
Dostawca realizuje zamówienie i wysyła produkt bezpośrednio do Klienta.
W przypadku problemów z dostawą lub jakością produktu klienci mogą skontaktować się ze spedytorem, który jest odpowiedzialny za przesłanie ich do dostawcy.
Jak rozpocząć działalność dropshippingową?
Musisz wykonać kilka podstawowych kroków, aby stworzyć odnoszącą sukcesy firmę dropshippingową:
Wybierz niszę biznesową. Zastanów się, jakie produkty sprzedawać i na jakim rynku się skupić.
Znajdź dostawcę dropshippingu. Wybierz godnego zaufania dostawcę, który dostarcza produkty w Twojej niszy.
Zbuduj sklep internetowy. Wybierz dostawcę usług hostingowych i platformę, na której utworzysz swoją witrynę np. Shoper.
Pokaż swoją ofertę na różnych rynkach np. Allegro, Amazon, czy Empik. Nie bój się zarządzania sprzedażą wielokanałową, bo dzięki takim narzędziom jak Apilo jest to bardzo łatwe do opanowania.
Zadbaj o księgowość i finanse, dzięki dedykowanym programom do prowadzenia księgowości jak wFirma i zepnij to wszystko we wspomnianym wyżej narzędziu multichannel.
Promuj swój biznes! Zwiększ ruch i sprzedaż w swojej witrynie dzięki SEO, a w serwisach typu marketplace, dzięki dedykowanym reklamom, jak Allegro ADS dla przykładu.
Jak wybrać niszę produktów, która ma szansę na sukces w modelu dropshipping?
Z racji tego, że dzisiaj duża część wszystkich sklepów internetowych korzysta z dropshippingu, konkurencja w tej branży jest wysoka.
Jednym ze sposobów osiągnięcia tego jest wybranie niszy, co zazwyczaj oznacza konkretny segment klientów, na którym firma powinna się skoncentrować. Na przykład postaw na sklep dropshipping sprzedający produkty przeznaczone dla właścicieli psów.
Jak wybrać odpowiednią niszę dla udanego biznesu w stylu dropshipping?
Zacznij od siebie. Co Cię najbardziej interesuje i na czym się znasz? Im lepiej zrozumiesz swoją niszę, tym łatwiej będzie dowiedzieć się, co działa dla Twoich odbiorców.
Spójrz na trendy. Aby zapewnić rentowność, rozważ sprzedaż produktów, na które jest duże zapotrzebowanie – niezależnie od pory roku. Narzędzia typu Google Trends mogą okazać się tutaj nieocenioną pomocą.
Sprawdź najlepiej sprzedające się produkty na różnych marketplace’ach. Aby mieć pewność, że nisza ma stabilną lub rosnącą sprzedaż, warto przejrzeć jej historię sprzedaży na Allegro, czy Amazonie.
Po wyszczególnieniu kilku potencjalnych nisz przeprowadź badania rynku, aby ocenić branżę. Dzięki temu możesz odkryć prognozy, możliwości i zagrożenia, które mogą mieć na Ciebie wpływ w dłuższej perspektywie. Łatwiejsze będzie szacowanie przychodów i budowanie strategii marketingowych przed rozpoczęciem działalności.
Dropshipping w praktyce - jak znaleźć dostawców?
Dostawcy, z którymi współpracujesz, mogą decydować o sukcesie Twojej firmy dropshippingowej. Oprócz dostarczania produktów są oni również odpowiedzialni za dostarczanie ich klientom.
Najprostszym sposobem na znalezienie dostawców jest skorzystanie z platform dropshippingowych. Niektóre firmy, takie jak Apilo również udostępniają dużą bazę hurtowni działających w tym modelu - co więcej, wraz z gotowymi integracjami.
Na co zwrócić uwagę szukając dostawców?
Legalność i reputacja. Sprawdź listę klientów dostawcy i poproś o pozwolenie na prowadzenie działalności, aby uniknąć oszustów. Poszukaj recenzji, aby sprawdzić jakość usług firmy.
Minimalna ilość zamówienia. Sprawdź, czy dostawca ma minimalne zamówienie do zapłaty z góry. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej przedmiotów kupisz, tym niższe będą koszty.
Dodatkowe opłaty. Oprócz ceny hurtowej mogą obowiązywać inne koszty, takie jak miesięczna subskrypcja, opakowanie, czy opłaty za platformę. Należy to wszystko wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o marżach zysku
Obsługa klienta. Sprawdź, jakie kanały obsługi klienta oferuje dostawca. Upewnij się, że szybko reagują i mogą pomóc w rozwiązaniu wszelkich problemów w przypadku skarg kupujących.
Jakość produktu. Złóż zamówienie próbne i sprawdź, czy produkt jest dobrej jakości, a opakowanie jest bezpieczne. Dobrym pomysłem jest także porównanie podobnych produktów od różnych dostawców.
Proces realizacji zamówienia. Zwróć uwagę na czas potrzebny dostawcy na przetworzenie i dostarczenie zamówienia. Ponadto wybierz dostawcę, który dobrze poradzi sobie ze zwrotami.
Przed nawiązaniem współpracy z dostawcą warto przygotować umowę o współpracy w ramach dropshippingu. W tym dokumencie powinny być wszystkie istotne ustalenia biznesowe, takie jak cena hurtowa towarów, czy standardy dostawy.
Wielokanałowa sprzedaż w modelu dropshipping - jak nad tym zapanować?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, dzięki narzędziom dedykowanym do obsługi sprzedaży wielokanałowej, jak Apilo - będzie to proste. Znajdziesz tam prawie 300 gotowych integracji z hurtowniami - w tym również na zasadzie dropshippingu. System wyróżnia się również dużą otwartością na przygotowanie wdrożenia z hurtowniami spoza listy gotowych integracji.
Na pewno spodoba Ci się idea zarządzania sprzedaży wielokanałową w jednym miejscu, w tym szybka aktualizacja stanów magazynowych – a to wciąż tylko kilka korzyści, które zyskasz integrując hurtownie i całą sprzedaż w Apilo.
Autor: Apilo
Artykuł Sponsorowany