0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Automatyzacja obsługi wysyłek e-commerce a integracja z kurierami

Wielkość tekstu:

Hasło „automatyzacja” od jakiegoś czasu nie schodzi z ust przedsiębiorców. W świecie e-commerce jest jednak czymś dużo więcej niż tylko modnym hasłem dla wszelkiego rodzaju ulepszeń biznesowych. W szczególny sposób zautomatyzowana wysyłka ma bardzo ważne znaczenie dla firm, które rozwijają się w kierunku nowych rozwiązań logistycznych. Odnosi się do technologii i usług, które automatycznie zajmują się kompletacją, pakowaniem i zadaniami wysyłkowymi w momencie złożenia zamówienia przez klienta.

Zagłębimy się więc w szczegóły tego, jak to działa, ale najpierw porozmawiajmy o największych zaletach przejścia na automatyzację w zakresie obsługi wysyłek dla e-commerce.

Do pobrania:

Darmowy ebook: E-commerce od A do Z.pdf

Czym jest sprzedaż wielokanałowa?

Sprzedaż wielokanałowa to strategiczne podejście, w ramach którego firmy wykorzystują różne platformy celem:

  • komunikowania się z odbiorcami,
  • promowania swojej oferty,
  • sprzedawania swoich produktów lub usług.

Platformy, o jakich mowa mogą obejmować zarówno kanały fizyczne, jak i cyfrowe, takie jak sklepy stacjonarne, strony internetowe marek, kanały mediów społecznościowych, rynki internetowe (marketplace’y) lub dowolne inne miejsca, w których klienci mogą kupić Twój produkt.

Wielokanałowość zapewnia również dostępność do oferty danego sprzedawcy na różnych urządzeniach, których klienci używają do łączenia się z marką, takich jak komputery, smartfony, tablety itp.

Sprzedaż wielokanałowa to dzisiaj integralny element skutecznej strategii e-commerce, bo pomaga zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do wielu segmentów konsumentów jednocześnie, stykając ofertę sprzedawców z większą liczbą osób.

Sprzedaż wielokanałowa otwiera drzwi do nowych odbiorców i potencjalnych zainteresowanych, których odpowiednio obsługując możesz z powodzeniem przekształcić w lojalną bazę klientów.

Jednak, aby w praktyce taka sprzedaż przyniosła spodziewane owoce konieczne jest zapanowanie nad jej obsługą, do czego służą i w czym pomagają dedykowane narzędzia. Jednym z najważniejszych połączeń, którego zarządzanie wspierają, jest to z firmami wysyłkowymi i nad tym tematem chcemy się pochylić bardziej w dzisiejszym poradniku.

Dlaczego warto zautomatyzować obsługę wysyłek dla e-commerce?

Automatyzacja wysyłek polega na wdrożeniu odpowiedniej technologii dla platformy handlu elektronicznego, która odnosi się do procesów inwentaryzacji i magazynowania oraz nie tylko. Jeśli Twoja firma nie wdrożyła jeszcze takiego rozwiązania w tych obszarach, przejście na automatyzację wiąże się z kilkoma bardzo istotnymi ulepszeniami.

Obejmuje to między innymi bonusy takie jak:

  • Możliwość śledzenia zamówień: automatyzacja pozwala firmom śledzić, kiedy zamówienia są składane, kiedy produkty są kompletowane, kiedy są gotowe do wysyłki i kiedy ruszają w drogę do klienta… a także, czy przesyłka dotarła szczęśliwie w ręce odbiorcy, czy też czasem coś poszło nie tak z dostawą.
  • Dokładne zarządzanie zapasami: Niektóre z systemów integrujących sprzedaż wielokanałową, jak np. Apilo poza integracją firm wysyłkowych zapewniają wiele innych pomocnych rozwiązań związanych z logistyką zarządzania sprzedażą, jak synchronizacja stanów magazynowych. Jedną z największych korzyści zautomatyzowanych w ten sposób zapasów jest to, że produkty na wszystkich podpiętych kanałach są natychmiast aktualizowane po złożeniu zamówienia, a jeśli wygląda na to, że zapasy są na wyczerpaniu lub występuje problem z zamówieniem - system informuje o tym sprzedawcę.
  • Dane do podejmowania decyzji logistycznych: automatyzacja dostarcza również znacznie więcej danych o tym, kiedy produkty są zamawiane, jak często są one zamawiane oraz jak skuteczne są obecne praktyki wysyłkowe. To doskonała informacja do podejmowania decyzji dotyczących logistyki na przyszłość i reagowania na zmieniające się trendy konsumenckie.

Oczywiście poprzez wprowadzenie automatyzacji wysyłka staje się szybsza i dokładniejsza. Bez tego pakowanie i wysyłka zajmują dużo czasu, szczególnie w przypadku rozwijającej się firmy, która czuje się nieco przytłoczona liczbą nowych zamówień. Ten czas oznacza zarówno opóźnienie w wysyłce dla klienta, jak i wyczerpanie zasobów.

Z automatyzacją wysyłki Twój e-commerce wejdzie na wyższy poziom: klienci szybciej otrzymują przesyłki, a równocześnie cały zespół zyskuje większą przepustowość do innych zadań.

To prowadzi do kolejnej dużej korzyści… Dzięki oprogramowaniu, technologii i usługom innych narzędzi, które wspierają proces wysyłki, Twoja firma oszczędza więcej godzin pracy, które może poświęcić na ważniejsze zadania. Jest to szczególnie istotne dla małych firm, ale prawda jest taka, że duży gracz e-commerce także z tego mocno skorzysta.

Z automatyzacją wysyłek decyzje dotyczące przyszłego rozwoju stają się łatwiejsze

Im większa automatyzacja, tym bardziej firma może skupić się na swoim rdzeniu, kluczowym zestawie ofert, które naprawdę wyróżniają markę. Liderzy zespołów nie muszą się martwić o to, czy wystarczająca liczba osób zostanie przydzielona do kompletacji zapasów lub drukowania etykiet, aby dotrzymać ostatnich terminów zamówień, a właściciele nie muszą ciągle uwzględniać nowych pracowników do zadań związanych z rosnącym zapasem.

W rezultacie firmy mogą swobodnie zatrudniać i podejmować decyzje organizacyjne, z większym naciskiem na utrzymanie konkurencyjności i wierność swojej marce, zamiast ciągłego uwzględniania siły roboczej spedytora.

Jak w praktyce wygląda proces integracji kanałów sprzedaży z kurierami?

Zautomatyzowana wysyłka może wydawać się onieśmielająca dla firm, które wciąż są przyzwyczajone do robienia większości zadań, czy nawet wszystkich - w sposób ręczny. Na szczęście dzisiejsze narzędzia programowe, sprawiają, że przejście na automatyzację jest znacznie prostszym procesem, szczególnie dla firm, które mają już sklep internetowy. Spójrzmy na kilka kluczowych kroków związanych z tym procesem.

Przede wszystkim najłatwiej jest przejść do automatyzacji wysyłek, korzystając z platform, które umożliwiają integrację Twojego koszyka z systemami zarządzania zapasami i śledzeniem przesyłek, dzięki czemu każdy etap wysyłki może być zautomatyzowany i zarządzany z centralnego huba, jak wspomniane Apilo, system który oferuje możliwość zintegrowania najpopularniejszych sklepów, serwisów i hurtowni z następującymi firmami wysyłkowymi obsługującymi przesyłki krajowej, jak i zagraniczne:

  • Inpost
  • DPD 
  • GLS
  • Poczta Polska
  • UPS
  • ORLEN Paczka
  • Wysyłam z Allegro
  • Allegro ONE Box
  • Allegro ONE Punkt
  • Furgonetka
  • aPaczka
  • DHL
  • Fedex
  • Global24
  • BliskaPaczka.pl
  • Dostawy Erli.pl
  • EuroHermes
  • Pekaes

Jest to również świetny punkt do uaktualnienia starego systemu zarządzania zapasami, jeśli z takiego korzystałeś. Warto wejść na poziom wyżej przy pomocy narzędzi opartych na nowoczesnej technologii, co sprawia, że śledzenie produktów jest właściwie bezproblemowe.

Istnieje wiele systemów do wyboru dla firm różnej wielkości, z wieloma różnymi konfiguracjami i interfejsami w zależności od bieżącej działalności. Najlepsze z nich będą charakteryzować się doskonałą skalowalnością na potrzeby przyszłego rozwoju, prostszym interfejsem do szkolenia nowych pracowników oraz konfigurowalnymi alertami dotyczącymi niedoborów zapasów i ponownego zamawiania.

Na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość: może pomóc zapewnić wszystkie powyższe dzięki naszym usługom i integracji! Skontaktuj się z nami już dziś, aby porozmawiać o konkretnej sytuacji w Twojej firmie i automatyzacji, która może zapewnić Twoją wysyłkę.

Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów