0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak rozwinąć sprzedaż za granicą? Cross-border i automatyzacja w e-commerce.

Wielkość tekstu:

Jeśli z sukcesem prowadzisz sklep internetowy i miałeś szczęście zaobserwować gwałtowny wzrost ruchu, prędzej czy później zadasz sobie pytanie, co dalej. Jak możesz dalej się rozwijać, przyciągnąć więcej klientów i przekuć ich w zysk? Oto podpowiedź: ekspansja międzynarodowa. Handel transnarodowy istnieje od niepamiętnych czasów, ale kupowanie i sprzedawanie w Internecie oraz wysyłka transgraniczna to innowacja wynikająca z cyfryzacji i szerszego dostępu do Internetu na całym świecie.  Chcesz z tego skorzystać? Powinieneś! Ten artykuł pomoże Ci lepiej zrozumieć temat - również w kontekście możliwości związanych z automatyzacją e-commerce.

Do pobrania:

Darmowy ebook: E-commerce od A do Z.pdf

Dlaczego warto zdecydować się na sprzedaż za granicą?

Zauważyłeś już pewne oznaki ruchu pochodzącego z zagranicy, co oznacza, że są ludzie zainteresowani Twoją ofertą. Dlaczego nie wykorzystać tego jako okazji do poprawy sprzedaży? Szersza baza klientów oznacza szersze możliwości konwersji większej liczby klientów i zwiększenia przychodów. Spójrzmy na dodatkowe powody tego, że po prostu w cross-border wejść warto!

Powód #1 Więcej możliwości, mniejsze ryzyko

Globalny popyt na zakupy online rośnie. Nie ograniczaj się więc do niewielkiego odsetka klientów, gdy możesz uzyskać dostęp do miliardów (!). Po opracowaniu właściwej procedury z pomocą dedykowanych narzędzi udostępniających integracje - wysyłka międzynarodowa może być tak samo prosta, jak obecnie realizowane w Twojej firmie wysiłki krajowe.

Powód #2 Zwiększ rozpoznawalność marki 

Twoje produkty mogą zyskać większą ekspozycję, co skutkuje zwiększoną świadomością marki. Wyobraź sobie, że Twoje produkty mogą dotrzeć do milionów klientów na międzynarodowych rynkach. To mówi samo za siebie na temat tego, przed jakimi możliwościami stoisz.

Powód #3 Rozwijaj sprzedaż 

Ekspansja międzynarodowa to zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie przychodów. Rozwijając globalnie swój biznes internetowy, masz możliwość dotarcia do nowej grupy klientów. Jest to dla Ciebie szansa na wielokrotne zwiększenie sprzedaży i mocne wyprzedzenie konkurencji.

Badanie rynku, planowanie i testowanie potencjału sprzedaży międzynarodowej to dobry punkt wyjścia, aby sprawdzić, czy handel transgraniczny sprawdzi się również w przypadku Twojej firmy i oferowanych przez Ciebie produktów.

Na jakie wyzwania musisz być gotowy decydując się na cross-border?

Ekspansja na rynki międzynarodowe niesie ze sobą wyjątkowy zestaw wyzwań dla każdego sprzedawcy decydującego się na ten krok. Różnice kulturowe mogą zmienić sposób promowania produktu lub strukturę obecności firmy w regionie. Ponadto każdy kraj, w którym rozpoczniesz działalność, będzie miał określone przepisy dotyczące podatków i wymagań, które musisz spełnić. Podobnie jak w przypadku każdego nowego przedsięwzięcia, jakiego podejmuje się Twoja firma, musisz również znaleźć skuteczny sposób wyznaczania celów i mierzenia sukcesu.

O czym musisz pamiętać decydując się na cross-border?

  • Przestrzeganie przepisów prawnych dla interesujących Cię krajów.

  • Dopasowanie produktów do nowego rynku.

  • Organizacja właściwej infrastruktury organizacyjnej.

  • Uwzględnienie preferencji co do metod płatności klientów na wybranym rynku.

  • Przejrzenie zasad dotyczących wysyłki i zwrotów.

  • Osiąganie celów, mierzenie sukcesu i podejmowanie decyzji strategicznych.

Strategiczne podejście do międzynarodowej ekspansji firmy jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu na rynkach zagranicznych. Plan określający sposób globalnej ekspansji Twojej korporacji będzie wymagał dokładnych badań i przygotowań. Jasna strategia może pomóc w komunikowaniu celów i utrzymanie płynnej współpracy z całym zespołem sprzedażowym.

Co zyskasz stawiając na pomoc profesjonalistów i dedykowane narzędzia do automatyzacji wielokanałowej sprzedaży transgranicznej?

Masz wątpliwości, czy jesteś gotowy na rozwój swojego biznesu o sprzedaż transgraniczną? To naturalne, że możesz czuć się trochę zdezorientowany wejściem w nieznane pole sprzedaży. Decyzja o rozszerzeniu swojego biznesu e-commerce za granicę to pierwszy krok do wykorzystania niezwykłej szansy, a staranne przygotowanie się do niej może przynieść wiele pozytywnych efektów dla Twojego biznesu.

Upewnij się, że dowiedziałeś się wszystkiego o rynkach, na które chcesz wejść, od kwestii prawnych po zachowania klientów, aby mieć jak największą pewność siebie i cieszyć się korzyściami płynącymi z ekspansji międzynarodowej.

Nade wszystko pamiętaj, że przy każdym z wyżej wymienionych zadań możesz i nawet powinieneś skontaktować się z profesjonalistami. Wielojęzyczna obsługa klienta, partnerzy w dropshippingu, czy też lokalni prawnicy – wszyscy Ci ludzie powinni pomóc Ci sprawnie wejść na rynek zagraniczny i przyciągnąć więcej klientów do Twojej marki. Najważniejsze jednak jest to, że będziesz potrzebować partnera IT, który dostarczy Ci narzędzie do obsługi całej sprzedaży - łatwo skalowalne i wygodne w obsłudze z poziomu jednego panelu. Apilo jest jednym z takich systemów, które są w stanie dać Ci pewność, że będziesz technicznie przygotowany na ekspansję zagraniczną.

Międzynarodowa sprzedaż wielokanałowa – nieoceniona pomoc technologii

Analizując wszystkie niezbędne elementy skutecznej międzynarodowej strategii e-commerce, konieczne jest zastanowienie się, nad, którymi operacjami możesz zarządzać za pomocą technologii i tym samym je zautomatyzować.

Odpowiednie oprogramowanie pomoże w wielu kwestiach - tutaj kilka przykładowych:

  • zapewni integrację z przewoźnikami spedycyjnymi,

  • pomoże w automatyzacji obsługi zamówień,

  • synchronizuje stany magazynowe dla podpiętych marketplace,,

  • umożliwi tworzenie reguł cenowych.

Szukając takiego narzędzia i oceniając różne platformy, zwróć uwagę na to, że ostatecznie wybrana technologia musi zintegrować się z oprogramowaniem, którego już używasz. Apilo ma tę przewagę, że w jednej cenie daje dostęp do gotowych integracji z głównymi platformami i interfejsami API na arenie międzynarodowej - Kaufland (DE, SK,CZ), Amazon, Allegro.cz, eBay i wiele innych. Jeśli więc cross-border - to koniecznie z automatyzacją procesów sprzedażowych i obsługi zamówień, a jeśli automatyzacja e-commerce, to tylko z pomocą profesjonalnych narzędzi. To przepis na sukces o globalnym zasięgu.

Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów