Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Darmowa platforma e-commerce - czy jest dla ciebie lepsza?

Wielkość tekstu:

Otwarcie własnego sklepu internetowego wiąże się z wybraniem odpowiedniej platformy, na której witryna będzie się znajdować. W powszechnej opinii płatne platformy e-commerce uznawane są za lepsze ze względu na to, że oferują więcej możliwości rozwoju oraz opcji, które można wykorzystać przy budowaniu swojego biznesu internetowego. Czy darmowa platforma e-commerce jest gorsza?

Okazuje się, że darmowa platforma e-commerce może być idealnym rozwiązaniem dla wszystkich tych, którzy mają zamiar otworzyć własny sklep w internecie. To co pozornie wydaje się wadą w przypadku korzystania z darmowych rozwiązań, może równie dobrze okazać się ogromną zaletą i zdecydować o tym, czy postanowimy przeznaczyć fundusze na narzędzie, które może być nie do końca przydatne, czy też skupimy się na przykład na działaniach marketingowych i dokupimy potrzebne funkcje wtedy, kiedy rzeczywiście będą nam one potrzebne.

Osoby planujące stworzenie własnego sklepu mogą skorzystać z dwóch rodzajów platform: płatnej i bezpłatnej. Ze względu na różne rodzaje oferowanych płatnych opcji platform, można skorzystać z takich, które stanowią gotowy szablon projektowanego sklepu i nie istnieje możliwość większego ingerowania w wygląd i funkcjonalność witryny. Z drugiej strony istnieje rodzaj oprogramowania pisany specjalnie z uwzględnieniem specyficznych potrzeb zamawiającego. Pomimo wielu zalet tego typu platform, mają one oczywiście swoje wady, które ogólnie można scharakteryzować jako duże koszty związane z zakupem i późniejszym użytkowaniem.

Darmowa platforma e-commerce

Obecnie osoby, które planują zbudowanie swojego sklepu internetowego, mają ogromne możliwości i narzędzia pozwalające na rozpoczęcie działalności, nawet kiedy nie posiadają znacznych środków finansowych. Darmowa platforma e-commerce jest rozwiązaniem dla każdego, kto nie ma możliwości przeznaczenia dużych pieniędzy na wygląd witryny, ale nie chce rezygnować z pełnej funkcjonalności i wygody użytkowania.

Takie platformy w większości pozwalają szybko i sprawnie założyć własny sklep internetowy. Ponadto, ze względu na to, że ich podstawowe funkcje są oferowane za darmo, użytkownik ma możliwość przetestowania kilku z nich, aż trafi na tę, której będzie chciał używać ciągle. Na dobrą sprawę takie działanie jest zalecane, ponieważ każda z dostępnych na rynku platform do założenia sklepu internetowego ma swoje wady i zalety, a o ile istnieje możliwość wyboru tej idealnej, trzeba koniecznie z niej skorzystać.

Ogromnym plusem w użytkowaniu takiego darmowego narzędzia jest fakt, że podstawowe opcje, niezbędne do stworzenia sklepu, oferowane są bezpłatnie przez niemal cały okres rozbudowywania sklepu. Oznacza to przede wszystkim posiadanie darmowej bazy danych, zaprojektowania katalogów oraz umożliwienie wprowadzenia gotowej strony do sieci.

Warto zauważyć, że w porównaniu do płatnego oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych, użytkownik nie otrzymuje pełnego zestawu opcji i narzędzi do wykorzystania, ale jedynie te, które rzeczywiście będą mu przydatne. Nie płaci on zatem za funkcje, których będzie mógł używać dopiero wtedy, kiedy jego sklep stanie się rozbudowaną platforma zakupową.

Oczywiście, nawet producenci darmowego oprogramowania oferują płatne moduły. Następuje to jednak w momencie, kiedy właściciele sklepów są rzeczywiście na to gotowi, czyli kiedy mogą za nie zapłacić i będą ich potrzebować.

Twój sklep to twoja inwestycja

Z pewnością można stwierdzić, że każdy właściciel sklepu internetowego marzy o tym, by jego działalność rozwinęła się na tyle, by stała się potężną platformą zakupową, z której korzystać będzie ogromna liczba klientów. Podobnie myślą twórcy darmowego oprogramowania. Zasadą ich działania jest udostępnienie wszelkich możliwych narzędzi pozwalających na zaprojektowanie, wprowadzenie i zarządzanie witryną w taki sposób, że będzie się ona rozwijać. Płatne moduły udostępniane są tylko sklepom, które są już w miarę ukształtowane, więc zależy im, żeby użytkownicy byli zadowoleni z oferowanych przez nich narzędzi.

Twoja inwestycja w sklep jest równocześnie ich inwestycją. Zauważ, że im większą platformę zakupową prowadzisz, tym więcej płatnych modułów może ci zaproponować producent oprogramowania. Nie dziw się zatem temu, że na każdym etapie swojej działalności będziesz spotykał się z przychylnością. Twój sukces stanowi o sukcesie właściciela platformy, z której korzystasz. Nie chodzi tutaj tylko o korzyści materialne, lecz także marketingowe. Dlatego pod tym względem lepsze jest darmowa platforma e-commerce do projektowania sklepu internetowego.

Przyszłość sklepu wiąże się z platformą, która go obsługuje

To stwierdzenie może wydawać się nieco zaskakujące, ale można je wyjaśnić w bardzo prosty sposób. Kiedy powstaje sklep internetowy działający na podstawie darmowego oprogramowania, korzysta on z narzędzi bezpłatnych, udostępnianych każdemu użytkownikowi. Z kolei kiedy biznes rozrasta się i potrzeba coraz więcej modułów, właściciel platformy udostępnia niektóre z nich za odpowiednią opłatą. W momencie, gdy witryna rozrasta się jeszcze bardziej, potrzeba coraz więcej opcji, a niektóre z nich mogą być specjalnie zaprojektowane i napisane dla konkretnego użytkownika. Co to oznacza? Dla właściciela, darmowa platforma e-commerce to przede wszystkim możliwość zarobku, ale także rozwinięcia swojej działalności, a co za tym idzie – prestiż.  Podobne benefity mogą pojawić się po stronie właściciela sklepu internetowego.

Darmowa platforma e-commerce a SEO

Pozycjonowanie zdaje się być pomijane przez wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych, ponieważ wydaje się im nieważne albo wręcz chcą oni oszczędzić trochę pieniędzy już na początkowym etapie uruchamiania działalności. Takie działanie nie jest właściwe, ponieważ sam fakt istnienia witryny nie przyniesie zainteresowania klientów i nie sprawi, że od razu zechcą oni złożyć ogromne zamówienia na tej stronie. Trzeba pamiętać, że najprawdopodobniej w segmencie, w którym działamy istnieje duża konkurencja, więc jeżeli witryna nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, może nigdy nie zostać odkryta przez potencjalnych nabywców. Warto zatem skoncentrować się na pozycjonowaniu jako źródle klientów.

Aby zwiększyć swoje szanse, lepiej zdecyduj się na platformę do założenia sklepu internetowego, która jest od razu zoptymalizowana pod wyszukiwarkę internetową. Płatne oprogramowanie do zbudowania sklepu w internecie nie posiada takiej możliwości.  

Biorąc pod uwagę wszystkie przytoczone wyżej argumenty za użytkowaniem bezpłatnego oprogramowania dla sklepów internetowych, wydaje się, że w przypadku osób początkujących nie istnieje lepsze rozwiązanie.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów