Poradnik Przedsiębiorcy

Wszystko o Thank You Page - czyli jak zatrzymać klienta na dłużej?

Prowadząc stronę internetową, zależy nam, aby użytkownicy dokonali jak największej liczby konwersji. Może ona przybrać postać sprzedaży, rejestracji konta, subskrypcji newslettera czy też udostępnienia naszych publikacji. Bez względu na to, jaki charakter przyjmuje wykonywana akcja na naszej witrynie, powinniśmy postarać się, aby użytkownik chciał na nią powrócić. Proces utrzymania użytkownika należy rozpocząć jak najwcześniej. Najlepiej wykorzystać moment, który następuje zaraz po dokonaniu konwersji i stworzyć skuteczny Thank You Page.

Czym jest Thank You Page?

Thank You Page to nic innego jak strona z podziękowaniem po dokonanej konwersji, czyli realizacji naszego celu. Jej podstawowym zadaniem jest podziękowanie za wykonanie jakiejś czynności np. zakupu naszego produktu. Thank You Page nie tylko daje nam możliwość wyrażenia wdzięczności, ale również jest to doskonała okazja do zbudowania relacji klienta z naszą marką. Przyjazny design i miłe słowa podziękowania wywołują pozytywne emocje u klienta, które warto wykorzystać. Możemy poprosić użytkownika o polubienie naszego profilu w mediach społecznościowych, polecenie strony swoim znajomym czy też zapisanie się do newslettera. Inną opcją może być zaproponowanie czegoś więcej, aby jeszcze mocniej wpłynąć na dalsze relacje. Może być to darmowy poradnik czy udzielony rabat przy następnym zakupie. Poniżej możemy zobaczyć przykładową stronę Thank You Page firmy Punchbowl. W tym przypadku podziękowanie dotyczy pobrania pliku z ich stron. Firma postanowiła postawić na promocję ich profilów w social media, wskazując, co użytkownik może zyskać, angażując się na nich. Dzięki temu zapewniają sobie kolejny kanał komunikacji z klientem i zwiększają szanse na ponowną konwersję.

 

Thank You Page - rodzaje i przykłady

 

Rodzaje Thank You Page i ich zastosowanie

Podziękowanie na Thank You Page powinno zostać wzmocnione, sugerując dodatkowe działania. Zapraszasz użytkownika do wykonania kolejnego kroku, a w zamian oferujesz więcej możliwości bądź specjalny dodatek, np. w postaci kuponu rabatowego. Możemy wyróżnić następujące rodzaje Thank You Page:

  1. Wizerunkowa - najczęściej spotykamy tu udostępnione materiały do pobrania. Działania te mają miło zaskoczyć klienta i dzięki temu wzmocnić wizerunek firmy. Materiały mogą dotyczyć zakupionego produktu, jego specyfiki lub sposobu użytkowania.

  2. Pozyskująca lead - zachęcamy użytkownika do zapisania się do newslettera lub utworzenia konta użytkownika, jeśli dokonał zakupu bez rejestracji. Dzięki temu zyskujemy przywiązanie klienta do marki oraz zwiększamy swoją bazę mailingową do prowadzenia remarketingu.

  3. Polecająca - skupia się na przyciągnięciu większej liczby użytkowników. Zachęć klienta do polecania strony znajomym czy pochwalenia się dokonanym zakupem, proponując w zamian dodatkowe rabaty.

  4. Podsumowująca - tego typu strona reasumuje dokonaną konwersję, podając najważniejsze informacje o zakupie, np. termin szkolenia, datę dostarczenia przesyłki czy godzinę seansu w kinie. Tym sposobem dostarczasz użytkownikowi ostatecznych informacji. W tym przypadku warto zachęcić do polubienia profilów w mediach społecznościowych czy newslettera, proponując przypomnienie o nadchodzącym wydarzeniu.

Wybór rodzaju Thank You Page jest przede wszystkim uzależniony od specyfiki prowadzonej działalności. Warto ją dostosować do prowadzonych przez nas działań, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

Dodatkowe możliwości wykorzystania Thank You Page

Skoro klient dokonał konwersji na naszej stronie w postaci zakupu czy zapisania się do newslettera, oznacza to, że najprawdopodobniej jest nam przychylny i obdarzył nas zaufaniem. Warto to wykorzystać, ponieważ jest duża szansa, że możemy zachęcić go do wykonania jeszcze jednego kroku.

Przedstawiamy, jakie dodatkowe możliwości, które możesz wykorzystać na swojej stronie, daje ci Thank You Page:

  • Poproś o wystawienie opinii. Dzięki temu uzyskasz wiele informacji na temat poziomu zadowolenia klienta. Oprócz tego opinie internautów są cennym źródłem wiedzy dla innych użytkowników.

  • Zdobądź więcej informacji na temat klienta. Na stronie Thank You Page możesz umieścić ankietę, zyskując dzięki temu dodatkowe dane o kliencie. Możesz je później wykorzystać do badań na temat użytkowników czy stworzenie spersonalizowanej oferty.

  • Poinformuj o swoich innych działaniach. Jeśli prowadzisz blog lub inną stronę, która jest powiązana tematycznie i może zainteresować użytkownika, pokaż to na Thank You Page. Umieść link do ciekawych artykułów bądź aktualnych promocji.


Sposobów na wykorzystanie Thank You Page może być bardzo dużo. Wszystko jest uzależnione od naszej kreatywności oraz celu, jaki chcielibyśmy uzyskać. Najważniejsze jest, aby nie zmarnować szansy na pozyskanie lojalnego klienta, który może dokonać kolejnej konwersji na naszej stronie.