Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Efektywne pozycjonowanie – jak to robić?

Pozycjonowanie stron w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Należy jednak odpowiednio rozpocząć nasze działania, aby były skuteczne i przyniosły nam zamierzone rezultaty. Jeśli chcesz prowadzić efektywne pozycjonowanie zapoznaj się z naszymi radami, dzięki którym osiągniesz odpowiedni poziom tego procesu.

Podstawowa wiedza z zakresu reklamy i pozycjonowania

Efektywne pozycjonowanie, które dotyczy wyszukiwarek, nazywane jest też inaczej SEO. Jak działa? Reklamy w dzisiejszych czasach towarzyszą nam praktycznie na każdym kroku – nie tylko w świecie realnym, lecz także w wirtualnym. Ich głównym zadaniem jest zachęcenie klienta do zrobienia konkretnej rzeczy, spróbowania czegoś nowego, kupienia nowych produktów czy skorzystania z konkretnych usług. Idąc ulicą, na każdym kroku można spotkać wielkie billboardy oraz banery reklamowe – są one dosłownie wszędzie. Nie zawsze przynoszą jednak właściwy skutek. Podobnie jest w sieci.

Źle dobrane reklamy internetowe są uciążliwe i powodują, że duża część osób jest skłonna nawet zrezygnować z przeglądania strony lub po prostu używa narzędzi do blokowania reklam.
W realnym świecie skutkuje to np. automatycznym wyrzuceniem wszystkich reklam ze skrzynki pocztowej. Podczas oglądania telewizji uciążliwe reklamy skłaniają ludzi do zmiany kanałów i szukania nowego programu.

W takich przypadkach marketingowcy mają trudne zadanie – muszą bowiem przyciągnąć uwagę klientów. Nawet mimo takich zachowań jak przełączanie reklam i stosowanie blokad bywa i tak, że konsumenci sami poszukują informacji oraz reklam w internecie. Najprostszym przykładem może być wyszukiwanie tanich lotów, banku, w którym chcielibyśmy zaciągnąć kredyt czy informacji o najbliższym sklepie z gadżetami dla biegaczy w okolicy.

Efektywne pozycjonowanie – efektywne SEO

Przede wszystkim trzeba zweryfikować, czym dokładnie jest efektywne pozycjonowanie. Zadając takie pytanie, możemy mieć pewność, że pierwsze co usłyszymy to odpowiedzi związane z zajmowaniem przez stronę pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania Google’a, przy jednoczesnym zastosowaniu najpopularniejszych słów kluczowych, które dotyczą naszej strony. Jest to oczywiście prawda – lecz wyświetlenie naszej strony w pierwszej dziesiątce już świadczy o tym, że mamy do czynienia z efektywnym pozycjonowaniem.

Pięć kroków efektywnego pozycjonowania

Istnieje pięć kroków związanych z prawidłowym pozycjonowaniem stron. Działając na ich podstawie, mamy pewność, że wykonane przez nas pozycjonowanie będzie efektywne.
Krokiem pierwszym jest analiza naszej strony oraz witryn o tej samej tematyce. Jest to najważniejszy krok dotyczący efektywnego pozycjonowania. Analiza umożliwia poznanie zachowania użytkowników odwiedzających witrynę – daje to podgląd tego, czego najczęściej szukają oraz co najbardziej im się podoba. Dzięki zastosowaniu narzędzi od Google’a możliwe jest pozyskanie spisu fraz oraz wyrażeń, które są najczęściej używane. Równie ważne jest przeanalizowanie stron o podobnej tematyce – najlepiej wybrać do tego celu potencjalnych liderów w danej branży. Dzięki temu uzyskamy pełną bazę fraz najczęściej używanych.

Efektywne pozycjonowanie to także odpowiednie optymalizowanie strony – stanowi to z kolei drugi ważny krok. Pierwszym zabiegiem, jaki należy przeprowadzić na naszej witrynie, jest sprawdzenie jej użyteczności przy użyciu odpowiednich narzędzi.
Wówczas można rozpocząć analizowanie oraz optymalizowanie kodu źródłowego witryny. Kolejnym krokiem jest dodanie do niej tytułu – pojawia się on podczas wyszukiwania i wyświetlany jest jako link, który kieruje użytkownika do skróconego opisu – ten ma za zadanie zainteresować internautę i zachęcić do odwiedzenia strony.

Nie należy zapominać o grafikach, które znajdują się na naszej stronie. Warto podawać ich nazwy w kodzie i używać atrybutu alt. Dzięki temu wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, będą w stanie do nich dotrzeć i przekierować internautę do naszej strony.
Prowadząc stronę internetową, warto zastanowić się nad dodaniem do niej forum dyskusyjnego lub blogu. Zamieszczając na niej treści, dostarczamy internautom wielu przydatnych informacji – np. poprzez prowadzenie forum możemy być z nimi w stałym kontakcie, odpowiadać na ich pytania, doradzać im i dzielić się nowościami.

Ważnym elementem strony internetowej, który będzie wpływać na jej efektywne pozycjonowanie, jest szybkość jej ładowania się oraz dostępność w wersji mobilnej.
Jeżeli strona zostanie dobrze zoptymalizowana, zacznie się szybko ładować i użytkownicy smartfonów będą ją mogli swobodnie przeglądać.

Trzecim krokiem są podstawowe działania dotyczące pozycjonowania. Tu powinniśmy zadbać o dodanie słów kluczowych w postaci linków prowadzących do naszej witryny. Tak zwany link building jest najważniejszym elementem w efektywnym pozycjonowaniu. Linkowanie można podzielić na zewnętrzne oraz wewnętrzne.
Linkowanie zewnętrzne związane jest z odnośnikami do naszej witryny, zamieszczonymi na innych portalach. Linkowanie wewnętrzne z kolei dotyczy odnośników znajdujących się na naszej stronie. Pod postacią słowa kluczowego ukryty jest odnośnik do podstrony dotyczącej dokładnie wybranej kategorii.

Czwarty krok w efektywnym pozycjonowaniu to podsumowanie wcześniej dokonanych zmian. Jest to ważne, ponieważ pozwala sprawdzić, jakie cele zostały postawione, a jakie osiągnięte w trzech pierwszych krokach – daje to wypadkową pokazującą, co powinniśmy poprawić i na czym powinniśmy się bardziej skupić.
Piąty krok dotyczy ogólnego wglądu w nasz profil. Efektywne pozycjonowanie to bowiem ciągłe rozwijanie witryny – nie da się tu osiągnąć ideału i na tym poprzestać.
Konieczne jest stałe rozwijanie i wprowadzanie nowości. Tak samo ważne jest ciągłe aktualizowanie informacji zawartych na stronie – warto regularnie dodawać wpisy, aktualizować stare i dodawać poprawki. Przerwanie tej czynności może wiązać się z uzyskaniem gorszej pozycji, a ostatecznie nawet doprowadzić do zniknięcia naszej witryny.