Samodzielne pozycjonowanie stron www - wskazówki

W Internecie można znaleźć wiele poradników zawierających szczegółowe opisy, co należy robić i jak, żeby strona internetowa firmy znajdowała się jak najwyżej w wyszukiwarce. Podejmując samodzielnie różne działania zawierające się w pojęciu pozycjonowanie stron, przedsiębiorca powinien mieć na uwadze niebezpieczeństwo związane z “przedobrzeniem”, w wyniku którego strona zostanie pogrążona w odmętach niepamięci Google.

Samodzielne pozycjonowanie stron - zasady

Istnieją pewne niegroźne zabiegi, które rzeczywiście mogą pomóc stronie w osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Naczelną zasadą jest jednak uzbrojenie się w cierpliwość, ponieważ wszelkie działania związane z SEO powinny być wykonywane systematycznie, przez długi czas. Ich efekty nie będą widoczne od razu, jednak regularna praca może przynieść naprawdę zadowalające efekty.

Samodzielne pozycjonowanie stron - krok po kroku

Poniżej prezentujemy kilka porad, o czym warto pamiętać, podejmując się pozycjonowania strony internetowej firmy na własną rękę.

  • Skup się na użytkownikach - ponieważ to oni mają być odbiorcami treści znajdujących się na stronie. Stworzenie witryny przyjaznej dla wyszukiwarki może początkowo podniesie jej wyniki. Jednak przede wszystkim powinno Ci zależeć na pozyskaniu lojalnych użytkowników, którzy chętnie będą wracać na Twoją stronę.
  • Samodzielnie twórz ciekawe treści - wyszukiwarka “nie lubi” stron, które zawierają duplikaty tekstów i dlatego obniża ich pozycję. Jeżeli zależy Ci na wsparciu pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, samodzielnie pisz teksty i opisy, które zainteresują użytkowników. Pamiętaj również o umieszczaniu w nich ważnych dla Ciebie słów kluczowych (warto je wyboldować).
  • Działaj systematycznie - na bieżąco aktualizuj treści na swojej stronie. Duże, ale rzadkie zmiany są negatywnie oceniane przez Google.
  • Mądrze zarządzaj stroną główną - zamieszczaj na niej teksty, wypowiedzi, opisy nasycone słowami kluczowymi. Pomocne mogą okazać się również zamieszczone w nich linki do podstron.
  • Strukturę strony opieraj na podkatalogach - a nie na subdomenach. Co to dokładnie oznacza? Mając firmę ABC i zakładając sklep internetowy oraz blog, umieść je adresami www.abc.pl/sklep i www.abc.pl/blog zamiast www.sklep.abc.pl i www.blog.abc.pl.
  • Zamieszczaj obrazki na stronie - nadawaj im nazwy korespondujące ze słowami kluczowymi, ponieważ wyszukiwarka internetowa nie widzi elementów graficznych.
  • Pamiętaj o hierarchii tytułów i śródtytułów - służą do tego znaczniki od [h1] do [h6] (w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego). Stosowanie nagłówków ma wiele zalet - użytkownicy łatwiej odnajdują interesujące ich fragmenty, wyszukiwarki lepiej rozumieją budowę strony. Należy przy tym zaznaczyć, iż niezwykle istotna jest również treść tytułu i śródtytułów, dlatego też powinny one nawiązywać do słów kluczowych.
  • Stwórz mapę strony - zawierającą w niej podział witryny na sekcje i ich hierarchię.