SEO copywriting, czyli skuteczne treści stron internetowych

O tym, że dobra treść strony internetowej to połowa sukcesu w zwiększeniu ruchu, nie trzeba nikogo przekonywać. Sztuką jest jednak stworzenie takich tekstów, aby były one atrakcyjne zarówno dla czytelników, jak i dla wyszukiwarki, a tym właśnie zajmuje się SEO copywriting.

Artykuły publikowane na stronach internetowych charakteryzują się tym, że są zwięzłe, ale rzeczowe. Stanowią wartość dodaną witryny, która właśnie dzięki odpowiednio dobranej treści, może zyskiwać na popularności i jednocześnie zwiększać ruch. Takie teksty powstają zazwyczaj dzięki współpracy agencji pozycjonowania z autorami, wyspecjalizowanymi w pisaniu tekstów do wykorzystania w internecie, czyli copywriterami.

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting oznacza pisanie na potrzeby publikacji na stronach internetowych. Ze względu na liczne wymagania, dotyczące stylu i charakteru takiego tekstu, SEO copywriting stanowi nie lada wyzwanie. Artykuł musi być nie tylko rzeczowy, ale również zwięzły. Oznacza to, że copywriter musi zastosować takie zabiegi językowe, aby treść wydawała się atrakcyjna i interesująca czytelnikowi, który zazwyczaj przegląda tekst wybiórczo, nieuważnie i niecierpliwie. Zadaniem copywritera jest stworzenie treści, która będzie przyciągać.

SEO copywriting to również teksty pomagające w lepszym pozycjonowaniu stron internetowych. Poprzez dobranie odpowiednich słów kluczowych zwiększa się ruch na stronie, co z kolei wpływa na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Od sprawnego copywritera zależy, czy dana strona odniesie sukces i zwiększy swoją pozycję na liście wyszukiwania, czy wręcz odwrotnie - stanie się mało popularna.

SEO copywriting to także odpowiednia praca z tekstem, która pozwala na lepsze nasycenie artykułu słowami kluczowymi. Przeznaczeniem tego typu treści jest umieszczenie ich w internecie w celu zwiększenia ruchu na stronach internetowych, wyszukuje się więc odpowiednio chwytliwe słowa kluczowe, czyli frazy, które najczęściej wpisywane są przez internautów podczas poszukiwania informacji. Optymalizacja SEO pozwala na zwiększenie wyświetlania witryn efektywniej niż w przypadku stosowania tradycyjnych metod.

SEO copywriting - dwa rodzaju tekstów w copywritingu

W ramach działań copywritingowych można wyróżnić dwa rodzaje tekstów: treści przeznaczone na strony zapleczowe, a także artykuły ukierunkowane na użytkownika.

W pierwszym przypadku artykuły mają stanowić zaplecze dla pozycjonerów w celu podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Z tego powodu teksty, znajdujące się na niej, nie charakteryzują się wysoką jakością, raczej stanowią tło dla wybranych przez specjalistę od pozycjonowania słów kluczowych.

Drugi rodzaj tekstów to artykuły, w których autor nastawia się na przekazanie wysokiej jakości treści użytkownikowi. Zazwyczaj tego rodzaju treści cenione są nie tylko przez czytelników, ale również poprzez roboty wyszukiwarek, co pozwala na zwiększenie pozycji witryny na liście wyszukiwania.

SEO copywriting - jak wyszukiwać słowa kluczowe?

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to połowa sukcesu w SEO copywritingu. To właśnie wykorzystanie odpowiednio dobranych fraz zwiększa możliwości stron internetowych na częstsze pojawianie się w wynikach wyszukiwania.

Istnieją narzędzia, które pozwalają na wyszukiwanie efektywnych fraz do pozycjonowania, i które pozwalają na znalezienie tych najwłaściwszych, ale również zbadanie ich popularności wśród użytkowników wyszukiwarek i sprawdzenie ich działania w przyszłości. Dzięki temu można odnaleźć hasła, które bezbłędnie będą prowadzić użytkowników do strony internetowej.

Skuteczny SEO copywriting - zasady

Aby artykuł przyniósł zakładane korzyści, warto zastosować się do kilku zasad, które sprawią, że jego siła oddziaływania na czytelnika znacznie się zwiększy.

Na początek należy postawić na oryginalne podejście do tematu. Ze względu na to, że w tej branży istnieje duża konkurencja, należy sprawić, aby tekst wyróżniał się na tle innych.

Jednocześnie trzeba mieć w pamięci to, że tekst powinien być zrozumiały. Oznacza to przede wszystkim, że powinien być napisany odpowiednim językiem tak, aby był przydatny nie tylko dla wyszukiwarek, ale żeby mogli skorzystać z niego również czytelnicy.

Temat musi być opisany w sposób rzetelny i wyczerpujący. Najlepiej po napisaniu części artykułu, na przykład akapitu, zatrzymać się i przeczytać go, ale z punktu widzenia czytelnika. Pozwoli to ocenić, czy dla odbiorcy taka treść jest wystarczająca oraz czy formuła, w jakiej została przedstawiona tematyka, na pewno odpowiada zadanemu tematowi. Nie należy na siłę popisywać się wiedzą. Wystarczy odpowiednio napisany tekst, aby osoba czytająca go upewniła się co do posiadanej przez autora wiedzy.

Tekst SEO powinien być interesujący, ponieważ jego głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi. Jeżeli jest zbyt długi lub nużący, nie warto tego publikować. Trzeba pamiętać, że internauci potrzebują kilku sekund, aby wypracować ocenę danego artykułu. Jeśli jest  on mało ciekawy, żaden z nich nie zada sobie trudu, aby dotrwać do końca.

Zdania powinny być krótkie, zwięzłe i trafne. Należy unikać zbaczania z tematu. Niedopuszczalne są błędy językowe, ortograficzne oraz interpunkcyjne.

Na to jeszcze trzeba zwrócić uwagę przy SEO copywriting?

Warto trzymać rękę na pulsie. Znacznie lepiej wyszukiwane są treści, które odpowiadają rzeczywistym potrzebom użytkowników. Dobrze jest zatem śledzić trendy, aby móc później zaproponować tekst, który od razu pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Zdecydowanie należy unikać niedozwolonych praktyk. Mechanizmy wyszukiwarek coraz lepiej radzą sobie z ich wykrywaniem. Przykładami nieuczciwych praktyk jest celowe upychanie słów kluczowych w treści. Takie zachowania mogą się skończyć nałożeniem filtra lub zablokowaniem strony internetowej, co równoznaczne jest często z utraceniem wypracowanej wcześniej pozycji.

Przy zastosowaniu tych kilku podstawowych zasad można stworzyć samodzielnie stworzyć kontent, dzięki któremu znacznie poprawią się wyniki wyszukiwania danej strony w internecie. Trzeba pamiętać o tym, że dostatecznie wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, to nie tylko popularność, ale również mniejsze koszty ponoszone z tytułu reklamy w internecie.