Jak zarabiać na designie i handmade? Poznaj MyBaze

Konsumenci są coraz bardziej świadomi, w kwestii procesów produkcji. Interesują się tym, skąd dany produkt pochodzi - czy jest to produkcja fabryczna, czy manufaktura, kto jest pośrednikiem i kto jest odpowiedzialny za projekt. Coraz chętniej wybierają także produkty autorskie, czyli handmade. Jak  można wykorzystać ten trend w e-commerce?

Handmade - zarabać na niszy

Klienci coraz częściej poszukują produktów unikatowych, niszowych. Nie są już skłonni kupować fabrycznie wykonywanych towarów z Chin, w przypadku których nie zawsze jakość idzie w parze z ceną. Mówi się także o powrocie do lokalnej produkcji i zwróceniu ku naturalnym metodom produkcji. Koncepcje fair trade, ekologia, rzemiosło są dziś w cenie.

Trend ten zauważyli twórcy MyBaze.com i postanowili stworzyć platformę, jakiej jeszcze nie było - miejsce, gdzie wymagający klienci mogą odnaleźć unikatowe produkty oraz nawiązać kontakt z artystami z całego świata.

Prezentowane artykuły nie są przypadkowe. Na początku odbywa się selekcja i wyznaczenie ogólnych standardów obowiązujących w serwisie. Projektanci i  właściciele marek dostarczają wysokiej jakości zdjęcia i sami dbają o swoich klientów. Trafiają w gusta użytkowników na podstawie obserwacji ich preferencji lub kreują własne, innowacyjne trendy. Do dyspozycji mają zaawansowany system, w którym oprócz możliwości dodawania ofert sprzedaży można znaleźć:

  • możliwość stworzenia własnego profilu (sklepu) na platformie,

  • kontrolę stanów magazynowych,

  • narzędzia do konfiguracji pod kątem wyszukiwarek,

  • konfigurator kosztów przesyłek,

  • wersję mobilną,

  • dostosowanie różnych wersji językowych w obrębie jednej oferty sprzedaży,

  • narzędzia marketingowe: kupony rabatowe, specjalne rabaty,

  • plan urlopowy.

Oprócz tego twórcy portalu zadbali o opiekę marketingową. Każdego tygodnia planowane są newslettery, kampanie na Facebooku oraz Adwordsy, mające na celu zwiększenie liczby wejść na strony poszczególnych marek. MyBaze  posiada także umowę z Google, dotyczącą prowadzenia kampanii marketingowych na zintegrowanej platformie DoubleClick.

Z kolei nad funkcjonalnością platformy czuwają zaangażowani specjaliści: front-end developerzy, programiści, marketingowcy. Dbają, by technologia przekładała się na użyteczność serwisu. Dzięki temu strona jest przejrzysta i intuicyjna - zarówno dla sprzedających, jak i dla klientów.

Jakość i indywidualizm w handmade

Handmade to coś więcej niż wykonane ręcznie produkty. To także bezpośredni kontakt ze sprzedawcą i autorem - możliwość nawiązania relacji i wymiany opinii. Klienci, którzy wybierają MyBaze ponad niskie koszty, cenią sobie jakość i to, że produkt jest wykonany specjalnie dla nich - handmade. Są gotowi poczekać kilka tygodni na stolik, który ma skrócone nogi dokładnie o tyle, ile akurat jest potrzebne. Nie przeszkadza im także, jeżeli zamawiana doniczka minimalnie różni się teksturą od tej na zdjęciu. Wiedzą, że kupili towar niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju.

Marketplace, czyli platforma sprzedaży produktów z zakresu wzornictwa przemysłowego i kreatywnej twórczości, ma także zasięg międzynarodowy. Klienci mają możliwość kontaktowania się z designerami bez ograniczeń. Dzięki integracji z Paypalem oraz krajowymi systemami płatności (Dotpay, PayU), waluta lub odległość nie są już przeszkodą.

Również panel konfiguracji kosztów przesyłki został przystosowany do wysyłki zagranicznej. Można edytować koszty przesyłki dla poszczególnych ilości, wagi lub kraju w obrębie całego świata. W ten sposób klienci mają dostęp do niszowych produktów, a projektanci nie muszą sobie zaprzątać głowy administracją nad własnym sklepem internetowym.

Obecnie MyBaze w dalszym ciągu ulepsza platformę o najnowsze technologie. Co prawda jest to serwis, który pierwsze kroki stawiał w Polsce, ale a planach jest także pozyskanie większej ilości zagranicznych artystów. A wiadomo, że im większy wybór, tym mocniej angażuje się potencjalnego klienta i związuje z daną firmą.