Prawa konsumenta
Ochrona praw konsumenta a obowiązki przedsiębiorcy
Umowy konsumenckie to umowy, w których po jednej stronie występuje przedsiębiorca, a po drugiej konsument. Przedsiębiorcę z uwagi na swoją silniejszą pozycję będzie obowiązywać ochrona praw konsumenta. Sprawdź, jakie obowiązki ma przedsiębiorca.
25 czerwca 2022
Gwarancja door-to-distributor, czyli reklamacja bez wychodzenia z domu
Gwarancja door-to-distributor jest jednym z rodzajów gwarancji wystawianej przez producenta. Reklamację wadliwego towaru można zgłosić bez wychodzenia z domu, a koszty transportu ponosi producent. Jakie prawa ma kupujący w gwarancji door-to-distributor!
10 sierpnia 2019
Gwarancja door-to-door - czy ją znasz?
Gwarancja door-to-door (zwana również D2D lub “od drzwi do drzwi”), to naprawa towaru przez fachowy serwis. Wadliwy towar jest odbierany przez kuriera, a po naprawie również przez niego dostarczany. Koszty transportu w obie strony pokrywa producent.
1 kwietnia 2022
Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji w sklepie internetowym
Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji jest jednym z przewidzianych prawem obowiązków przedsiębiorcy, zwłaszcza w przypadku sprzedaży przez Internet. Co musi wiedzieć konsument i jakie są skutki niepoinformowania go? Odpowiadamy w naszym artykule.
14 lutego 2018
Gwarancja rozruchowa - czy jest prawnie skuteczna?
Przeglądając różne oferty sprzedaży internetowej (np. na Allegro), można się spotkać ze stwierdzeniem, że sprzedawca daje tzw. gwarancję rozruchową. Czym jest gwarancja rozruchowa i czy jest prawnie skuteczna? Czy chroni kupującego? Sprawdź.
1 maja 2022
Jakość obsługi - jaki wpływ wywiera na funkcjonowanie firmy?
Stali klienci polecający Twoją firmę kolejnym znajomym, zadowoleni kontrahenci podpisujący następne umowy – marzenie każdego przedsiębiorcy. Co może być tego przyczyną? Wysoka jakość obsługi! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się na ten temat więcej!
17 stycznia 2022
Terminy w relacjach z konsumentami, do których zobowiązany jest przedsiębiorca
Terminy w relacjach z konsumentami obowiązują przedsiębiorców w obrocie gospodarczym. Przedsiębiorca jest zobowiązany przestrzegać terminów wyznaczonych przez ustawę konsumencką oraz Kodeks cywilny. Jakie terminy obowiązują w relacjach z konsumentami?
1 lipca 2022
Zwrot w sklepie internetowym - na co powinien uważać przedsiębiorca?
Nowa ustawa o prawach konsumenta zapewnia większą ochronę konsumentom, którzy dokonują zwrot w sklepie internetowym. Sprzedawcy e-sklepów powinni uważnie zapoznać się z przepisami dotyczącymi odstąpienia od umowy. Sprawdź, na co powinieneś uważać!
17 stycznia 2022
Nieuczciwa reklama - co powinien o niej wiedzieć przedsiębiorca?
Promowanie własnych towarów lub usług to ważna część prowadzenia przedsiębiorstwa. Reklama nie może wprowadzać w błąd ani godzić w prywatność. Jak więc tworzyć reklamy zgodne z prawem? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest nieuczciwa reklama!
17 stycznia 2022
Platforma ODR, czyli system rozstrzygania sporów konsumenckich
Platforma ODR (online dispute resolution) jest platformomą do bezstronnego, skutecznego i szybkiego pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami przez internet. Jak wpływa to na prawa i obowiązki e-przedsiębiorcy?
17 stycznia 2022
Produkt niebezpieczny a odpowiedzialność przedsiębiorców
Produkt, który nie zapewnia bezpieczeństwa przy typowym użytkowaniu, jest produktem niebezpiecznym. Unijne i krajowe regulacje zapewniają ochronę przed tego typu towarem. Podmiot odpowiedzialny za produkt niebezpieczny to nie tylko producent. Sprawdź!
21 stycznia 2022
Brak odpowiedzi na reklamację - skutki dla przedsiębiorcy
Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oznacza uznanie przez sprzedawcę żądania konsumenta zawartego w reklamacji i przyznanie istnienia wad produktu. Jak się przed tym uchronić? Sprawdź!
17 sierpnia 2021
Informacja handlowa udzielana klientom sklepu internetowego
Przedsiębiorca, zwłaszcza prowadzący sprzedaż przez internet, zobowiązany jest do starannego udzielania konsumentowi informacji handlowej. Pozwala to klientowi lepiej zapoznać się z ofertą sprzedawcy, a temu ostatniemu uniknąć kar.
17 stycznia 2022
Czym są klauzule niedozwolone i jak się przed nimi chronić?
Nie daj się oszukać - reaguj, gdy w umowie są klauzule niedozwolone! Taki zapis jest niekorzystny i narusza prawa konsumentów, dlatego jest nieważny z mocy prawa, czego niestety nie wszyscy są świadomi. Dowiedz się więcej i chroń swoje prawa!
17 stycznia 2022
Jakie są wyjątki od prawa odstąpienia od umowy w e-sklepie?
Czy wszystkim klientom sklepów internetowych przysługuje prawo odstąpienia od umowy? W ciągu ilu dni można oddać towar i otrzymać zwrot pieniędzy? Czy istnieją jakieś wyjątki od prawa odstąpienia od umowy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
24 sierpnia 2020