Advertainment - najlepsze przykłady reklamy i rozrywki

Advertainment (reklamo-zabawa, reklamo-rozrywka) to zgrabny miks treści rozrywkowych z reklamą. Istnieje wiele odmian tego działania, które różnią się przede wszystkim wymiarem czasu, jaki jest poświęcany marce w konkretnym przekazie. Najmniejsze natężenie znajdujemy w product placement, czyli lokowaniu produktu. Gdy marka staje się ważnym elementem scenariusza - np. serialu czy filmu - mówimy o zjawisku product intregration. Z branded content mamy zaś do czynienia wtedy, kiedy cały utwór jest jedną wielką reklamą, tworzoną samodzielnie przez daną firmę. Poznajcie 10 najlepszych przykładów advertainmentu!

Advertainment - Polar Bears

Krótkometrażowy film o misiach polarnych, reżyserowany przez Ridleya Scotta, to doskonała reklama Coca-Coli, której te sympatyczne zwierzaki są maskotkami.

Cast Away a advertainment

Ten świetny film z Tomem Hanksem w roli głównej jest przykładem na product integration. Istotnym elementem fabuły, a w zasadzie jednym z bohaterów, jest piłka do siatkówki marki Wilson, którą rozbitek zaczyna personifikować, tracąc zdrowie psychiczne przez dojmującą samotność. W przeżyciu pomagają mu też przesyłki amerykańskiej firmy Fed-Ex, które po katastrofie znalazły się na bezludnej wyspie razem z nim. Co ciekawe, żadna z marek nie zapłaciła twórcom za advertainment.

Skok ze stratosfery jako przykład reklamo-rozrywki (advertainment)

Z zapartym tchem śledziłeś relację z kosmicznego skoku Feliksa Baumgartnera? Jeśli tak, to byłeś jednym z kilkuset milionów ludzi, którzy obejrzeli jedną z najdłuższych reklam w historii. Red Bull zawsze potrafił się promować, łącząc swoją markę z ludźmi nieustraszonymi i głodnymi wrażeń.

Advertainment na przykładzie Will it blend?

Advertainment w wykonaniu Blendteca, amerykańskiego producenta mikserów, to prawdziwy majstersztyk. Na firmowym kanale YouTube regularnie pojawiają się filmiki z serii “Will it blend?”, w których możemy zobaczyć, jak urządzenia radzą sobie z miksowaniem najróżniejszych przedmiotów - od książek, przez szczoteczkę do zębów, po najnowszego iPhone’a. Doskonale się bawiąc, nabieramy przekonania, że miksery Blendtec poradzą sobie z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem.

Advertainment - America’s Army

Gdy liczba ochotników do amerykańskiej armii zaczęła spadać, generałowie oddali inicjatywę marketingowcom, którzy sięgnęli po gamevertising. Tak powstała seria gier FPS (First Person Shooter) America’s Army, która podbiła serca miłośników elektronicznej rozrywki i przekonała wielu młodych ludzi do pójścia w kamasze.

Disneyland jako advertainment? 

Słynne parki rozrywki Disneya są w zasadzie jednymi wielkimi reklamami tej wytwórni filmowej. Ich powstanie przyniosło marce globalną rozpoznawalność i ogromne przychody z milionów odwiedzin dziennie.

James Bond i advertainment?

Jaki alkohol popija najsłynniejszy agent Jej Królewskiej Mości? Jaki zegarek nosi na nadgarstku? Jakimi samochodami ściga złoczyńców? Jeśli widziałeś co najmniej kilka filmów z Jamesem Bondem, na pewno znasz odpowiedzi na te pytania!

Advertainment na przykładzie Oldspice

Marka dezodorantów Oldspice zanotowała zwyżkę sprzedaży, odkąd wypuściła serię przezabawnych reklam z przystojnym i zarozumiałym modelem w roli głównej. Można nawet zauważyć, że jego postać w pewnym momencie stała się bardziej rozpoznawalna niż sama marka!

Advertainment - Dumb ways to die

Zarządcy metra w Melbourne postanowili edukować ludzi na temat niebezpiecznych zachowań, których powinni się wystrzegać na stacjach miejskiej kolejki. I tak powstał najpierw przezabawny film animowany z pociesznymi stworkami w rolach głównych, a potem wciągająca przeglądarkowa gra. Tworzony w ten sposób advertainment z pewnością zapisze się w pamięci odbiorców i pośrednio uchroni przed groźnymi wypadkami.

 The Big Bang Theory a advertainment

Popularny serial o grupie społecznie nieprzystosowanych naukowców to istne eldorado dla marek, których targetem są ludzie nazywani amerykańskimi określeniami “nerd” (kujon) oraz “geek” (maniak). Na przestrzeni siedmiu sezonów pojawiło się lokowanie produktu oraz branded content m.in od Microsoftu, Sony, Lucasfilm, Apple i Nintendo.