Artykuły na temat prowadzenie księgi przychodów i rozchodów

KW jako podstawa księgowania w KPiR

W trakcie prowadzenia działalności gospodarczej może zdarzyć się sytuacja, kiedy to na potwierdzenie poniesienia danego kosztu przedsiębiorca posiadać będzie jedynie wystawiony przez siebie dokument “Kasa wypłaci” (KW). czytaj dalej

Jaka kara za niewłaściwe prowadzenie księgi przychodów i rozchodów?

Podatnicy prowadzący Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów są zobligowani do jej prowadzenia w sposób rzetelny i niewadliwy. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jaka jest kara za niewłaściwe prowadzenie księgi. czytaj dalej

Księga przychodów i rozchodów

Księga przychodów i rozchodów jest dokumentem służącym do ewidencji operacji gospodarczych w formie uproszczonej. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, kto może być zwolniony z prowadzenia księgi a kto musi ją prowadzić. czytaj dalej

Dokumentowanie przychodów i dodatkowe ewidencje

Prowadzisz księgę przychodów i rozchodów? Sprawdź, jak powinno przebiegać dokumentowanie przychodów. Jakie dane powinna powinna zawierać faktura, a jakie dowód wewnętrzny? Dowiedz się, jakie ewidencje pomocnicze jesteś zobowiązany prowadzić! czytaj dalej

Koszty uzyskania przychodów - cz. I

Aby prawidłowo wyliczyć zobowiązanie podatkowe z tytułu PIT przedsiębiorca powinien zewidencjonować koszty uzyskania przychodów. Sprawdź, jakie wydatki mogą stanowić koszt firmowy oraz jak należy je dokumentować. czytaj dalej

KPiR musi być prowadzona na bieżąco

Zgodnie z prawem, podatnicy prowadzący KPiR zobowiązani są do dokonywania zapisów raz dziennie, na koniec dnia. Zatem KPiR musi być prowadzona na bieżąco. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jak prowadzić księgę przychodów i rozchodów - zakładanie kpir

Kto musi prowadzić KPiR? W jakim terminie należy dokonać jej zgłoszenia w US? Czy księgę przychodów i rozchodów można prowadzić w formie elektronicznej? Jakie elementy powinna zawierać prawidłowa KPiR? Przeczytaj i dowiedz się więcej. czytaj dalej

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów po zmianach w 2013 roku

Nowelizacja z 11 maja 2013 przyniosła wiele zmian, między innymi w kwestii prowadzenia księgi przychodów i rozchodów. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co się zmieniło! czytaj dalej

Jak zaksięgować zwrot firmowego komputera?

Dokonałam zakupu komputera firmowego a następnie go zwróciłem. Jak zaksięgować zwrot firmowego komputera? czytaj dalej