Ogłoszenie o pracę - na jakim portalu zamieścić?

Stworzenie skutecznej oferty pracy stanowi połowę sukcesu w znalezieniu idealnych kandydatów na dane stanowisko pracy. Trzeba także zastanowić się, gdzie zamieścić ogłoszenie o pracę, aby dotarło ono do osób, które kompetencjami i doświadczeniem będą odpowiadały naszym potrzebom kadrowym. Obecnie internet przejął rolę medium, za pośrednictwem którego rekrutuje się nowe osoby. Czy nie warto już korzystać z gazet i urzędów pracy, poszukując pracowników? Gdzie najlepiej opublikować ofertę pracy, aby pozyskać kandydatów, charakteryzujących się umiejętnościami adekwatnymi do danego stanowiska?

Dobierz miejsce, w którym chcesz zamieścić ogłoszenie o pracę, do grupy docelowej

Tworząc ofertę pracy, chcesz znaleźć kandydata na dane stanowisko, który będzie charakteryzował się określonymi umiejętnościami. Musisz wiedzieć, że aby dotrzeć do grupy ludzi, posiadających odpowiednie kwalifikacje, powinieneś poszukiwać ich za pomocą innych mediów. Na przykład pracowników wykonawczych pozyskasz za pośrednictwem urzędów pracy oraz ogłoszeń publikowanych w gazetach. Natomiast posiadając wolne stanowisko w dziale księgowym, najlepiej zamieścić ogłoszenie o pracę w ogólnopolskim portalu internetowym. W ten sposób rekrutuje się księgowych lub dyrektorów pionu finansowego.

Jak zamieścić ogłoszenie o pracę na Facebooku

Na Facebooku powstają grupy, które zrzeszają osoby posiadające wspólne zainteresowania, potrzeby, interesy. Coraz częściej tworzone są fora poświęcone poszukiwaniu pracy. Jeśli uda ci się do takiej grupy dołączyć, możesz zyskać kanał komunikacji z potencjalnymi kandydatami do pracy.

Jeśli zależy ci na pozyskaniu studenta, gdyż chcesz płacić niższe składki ZUS, czy może też masz zamiar zorganizować staż w swojej firmie, poszukaj grupy o nazwie „Praca dla studenta / Wrocław” czy „Praca dla studenta / praca dorywcza / Kraków”. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamieszczając ogłoszenie o pracę na takim forum, znajdziesz osobę, która będzie odpowiadała cechom idealnego kandydata na dane stanowisko.

Grupy nieformalne mają przewagę nad portalami ogłoszeniowymi. Jeśli nawet na danym forum nie ma osoby, której potrzebujesz, ktoś inny może polecić swojego znajomego i powiadomić go o twoim ogłoszeniu. Korzystając z sieci relacji, możesz dotrzeć do prawdziwego specjalisty, dzięki któremu twoje przedsiębiorstwo się rozwinie.

Ogłoszenie o pracę na profesjonalnym portalu ogłoszeniowym

Pracodawcy najczęściej korzystają z profesjonalnych portali ogłoszeniowych (np. infopraca.pl, pracuj.pl) w trakcie przeprowadzania procesu rekrutacyjnego. Zamieszczenie ogłoszenia o pracę w takim serwisie jest zazwyczaj płatne. Przedsiębiorca może odnieść jednak dodatkowe korzyści: przeglądanie bazy CV zarejestrowanych kandydatów, korzystanie z testów predyspozycji czy osobowości, wyróżnienie oferty czy założenie własnego profilu w portalu.

Serwisy publikujące ogłoszenia o pracę, które cieszą się wypracowaną marką i dobrą reputacją, przyciągają specjalistów i kompetentnych kandydatów. Płatne zamieszczanie ogłoszeń o pracę staje się działaniem opłacalnym.

Ważne!

Oprócz portali specjalizujących się w publikowaniu ofert pracy, w internecie funkcjonują także serwisy branżowe. Zamieść ogłoszenie o pracę na stronie zrzeszającej dziennikarzy, jeśli zależy ci na pozyskaniu redaktora. Tego typu portale mają na celu wspieranie danej społeczności zawodowej, w tym pomoc w znalezieniu nowego pracodawcy.