Google Plus - czym jest i jak z niego korzystać

To już prawie pięć lat, odkąd funkcjonuje serwis społecznościowy Google Plus, będący odpowiedzią Google’a na Facebooka. Wcześniej, by móc korzystać z portalu, trzeba było czekać na zaproszenie. Obecnie jest on udostępniony powszechnie, co oznacza, że jeśli tylko ktoś ma ochotę z niego skorzystać, nie powinien mieć z tym najmniejszych trudności.

Kiedy serwis ten zaczynał prosperować, reklamowało go hasło Dzielenie się jak w prawdziwym życiu. Warto w takim razie pokusić się o pewne podsumowania, aby przekonać się, czy twórcom kolejnego już w internecie serwisu społecznościowego się to udało.

Google Plus do wykorzystania nie tylko w celach biznesowych

Osoby korzystające z Google Plus przede wszystkim akcentują to, że można go doskonale wykorzystać w celach biznesowych. Ma on w tym zakresie faktycznie wiele walorów. Wśród najważniejszych z nich należy wymienić: tworzenie świadomości marki i produktów, wsparcie klientów, obsługę posprzedażową, bezpośrednie skierowanie do strony WWW firmy, budowanie społeczności, poznawanie opinii na temat firmy i branży czy też skuteczniejsze wyszukiwanie potencjalnych klientów. Biznesmeni mają więc sporo powodów do zadowolenia w trakcie korzystania z tego serwisu. Jednak to nie wszystko.

Poza celami związanymi stricte z promowaniem przedsiębiorstw również inni użytkownicy Google Plus mają sporo powodów do satysfakcji. Portal ten nie jest bowiem specjalistycznym narzędziem marketingowym. Relacjami można tu zarządzać w różny sposób, w zależności od tego, jakie samemu ma się potrzeby. Ma on wiele funkcji. Do najważniejszych z nich zaliczają się:

  • Kręgi służące do nawiązania kontaktu i podtrzymywania relacji z tymi osobami, na których nam zależy; 
  • Obserwacje dotyczące śledzenia i obserwowania zarówno osób prywatnych i społeczności; 
  • Strumień, w którym udostępniane są wszystkie aktualności ze stron obserwowanych przez użytkowników. Dodatkowo w Strumieniu można samemu dodawać treści i udostępniać je publicznie tak samo, jak ma to miejsce w przypadku Facebooka.

Google Plus – ciekawa opcja portalu społecznościowego

Już chociażby samo wykazanie funkcji Google Plus pokazuje, jak ciekawy jest to serwis. Należy wiedzieć, że tak naprawdę to, czy będzie się zadowolonym z jego użytkowania, zależy od samego sposobu, w jaki zarządzamy swoim profilem, czy to publicznym, czy prywatnym. Ciekawe filmy, zdjęcia lub inne treści udostępniane innym wpłyną na relacje nawiązywane w ramach tego serwisu. Co interesujące, same społeczności doskonale się tu promują. W konkretnych grupach tematycznych można spodziewać się rozwiązywania różnych problemów wraz z innymi użytkownikami. W Google Plus można znaleźć tak dużo grup tematycznych, że raczej nie będzie osób, które na cokolwiek mogłyby się skarżyć. Każdy będzie zamiast tego zadowolony, że ma do wyboru tak interesujące miejsce.

Zarządzanie własnym profilem na Google Plus

W przypadku Google Plus, tak samo jak w przypadku każdego innego portalu społecznościowego, ważne jest, żeby zarządzać wszystkimi informacjami w umiejętny sposób. Nie można zapominać, że jedynie taka postawa spowoduje, że firma, którą prowadzimy, będzie pozytywnie odbierana. Na pewno istotne jest, aby udostępnić zdjęcia związane z prowadzoną działalnością bądź newsy z tego, co mamy do zaoferowania klientom.

Nie można natomiast zapominać o zasadzie złotego środka. Jeżeli bowiem informacji, które zamierzamy udostępnić, będzie za dużo, to potencjalni klienci poczują się zniechęceni i nie będą chcieli już tak chętnie zaglądać na nasz profil. Warto w takim razie dokładnie zastanowić się nad tym, co chcielibyśmy, aby zostało udostępnione. Serwis Google Plus ma do zaoferowania bardzo interesującą opcję, jaką jest Geolokalizacja. Na tej podstawie inni użytkownicy portalu mogą dowiedzieć się nie tylko tego, kim jesteśmy, ale gdzie dokładnie znajduje się siedziba prowadzonej przez nas firmy. Co więcej, Geolokalizacja będzie też wskazywać, gdzie znajduje się właściciel konta. Warto dodać, że już teraz jest to element, z którego rzeczywiście korzysta wiele osób. Samo dookreślanie lokalizacji na podstawie Google’a jest istotne dla ludzi z uwagi na decyzje o skorzystaniu z określonych usług, o czym w tym wypadku bez wątpienia nie można zapomnieć.

Co do omawianego serwisu, należy zaznaczyć, że mimo że bez wątpienia jest on funkcjonalny, to Google nie ma raczej większych pomysłów dotyczących dalszego zarządzania nim. Nie wiadomo więc, w jaki sposób rozwinie się jego przyszłość.

Niewątpliwie jeden z większych walorów Google Plus to fakt, że jest on doskonale odczytywany przez wyszukiwarki internetowe. Nic w tym dziwnego, gdyż sam Google doskonale go indeksuje. Jeśli jakaś firma myśli o efektywnym wypromowaniu własnej działalności, dzięki umieszczeniu własnego profilu na tym portalu dotrze do większej liczby odbiorców. Jednak nie można też zapomnieć, że kiedy portal ten porównuje się z najpopularniejszym wśród wszystkich, a więc z Facebookiem, to niestety dużo traci. Jest to uzależnione głównie od podejmowanych aktualizacji.

Facebook ma o wiele więcej użytkowników niż Google Plus, chociaż został założony przez studenta, a nie przez wielką korporację. On i inne portale są na tyle popularne, że niestety portal społecznościowy od Google’a nie potrafi się przebić. Tym bardziej, że nawet nie wszystkie osoby, które na co dzień korzystają z Gmaila, wiedzą, w jaki sposób on działa albo że w ogóle istnieje. Młodzi ludzie o wiele chętniej korzystają z Facebooka, co wydaje się zrozumiałe. Jest to dla nich przede wszystkim wygodniejsze.

Dlatego jeśli Google Plus chce się cieszyć renomą i bardziej ustabilizowaną pozycją, to w pierwszej kolejności powinien się skupić właśnie na tym, by w jakiś sposób lepiej się zaprezentować użytkownikom. I to nie tylko tym, którzy na co dzień korzystają z konta na Gmailu. Portal Google’a działa bardzo dobrze, jednak przede wszystkim nie jest stosownie promowany. A to właśnie promocja odpowiada za sukcesy portali społecznościowych.

W przypadku Google Plus na pewno zaś można powiedzieć, że powinny z niego korzystać te osoby, które posiadają własne firmy. One będą najbardziej usatysfakcjonowane z tego, w jaki sposób promowana jest ich sieć, szczególnie gdy zadbają o rozbudowaną relację społecznościową z kontrahentami.