Słowa kluczowe Google – jakie mają znaczenie?

Słowa kluczowe Google pozwalają internautom znajdować w wyszukiwarkach potrzebne im informacje. Im lepiej strona internetowa jest zoptymalizowana i zawiera słowa kluczowe Google odpowiadające poruszanej na niej tematyce, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie łatwiej odnajdowana przez odbiorców.

Słowa kluczowe Google odgrywają główną rolę w pozycjonowaniu stron w internecie. Pozwalają użytkownikom na szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji właśnie za pomocą odpowiadających im haseł.

Pozycjonowanie dzięki słowom kluczowym

Każdy tekst publikowany w internecie powinien spełniać kilka warunków, dzięki którym będzie stanowił interesujące źródło informacji dla czytelników poszukujących w witrynach odpowiedzi na swoje pytania lub rozwiązania problemów. Każdy artykuł powinien być zatem unikalny, czytelny, przejrzysty oraz przydatny i zrozumiały. Taki tekst z pewnością zawiera wyrażenia lub frazy bliskie dziedzinie, w której porusza się autor i to one powinny stanowić słowa kluczowe. Mogą być widoczne nie tylko z poziomu treści, lecz także kodu strony.

Przyjmuje się, że słowa kluczowe mogą znajdować się w wielu miejscach w witrynie internetowej. Są to między innymi: belka tytułowa, opis strony oraz meta tag słowa kluczowe, treść strony znajdująca się pomiędzy znacznikami, czyli: teksty zawarte w specjalnych znacznikach semantycznych, treść odnośników i elementów wokół nich, zawartość tekstowa odnośników graficznych ALT i TITLE, a także nazwy plików i odnośników umieszczonych na stronie.

Z punktu widzenia wyszukiwarek najważniejszymi miejscami, w których powinny znajdować się słowa kluczowe, są przede wszystkim treść zasadnicza i belka tytułowa. Niekiedy przydaje się również zawarcie tych haseł w opisie strony internetowej.

Słowa kluczowe Google

Google stanowi jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie, to właśnie z niej korzysta największa liczba użytkowników. Z tego powodu wiele stron pozycjonowanych jest ze względu na słowa kluczowe Google. Hasła do wyszukiwania powinny być umieszczone w poszczególnych elementach: opisie strony, tytule strony, tagu odświeżania i tagu weryfikacyjnym. W przypadku pierwszych dwóch kategorii zawarcie słów kluczowych może spowodować zwiększenie liczby odwiedzin w witrynie. Dodatkowo hasła zawarte w tytule strony są wyświetlane w belce tytułowej oraz w wynikach wyszukiwania. Strona kodowa służy do ustalania kodowania danej strony internetowej. Tagi weryfikacyjne służą do aktywowania usług narzędzi dla webmasterów. Tagi Robots są odpowiedzialne za sugerowanie, w jaki sposób ma przebiegać indeksacja lub jej zablokowanie.

Jak dobrać słowa kluczowe Google

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest istotny z punku widzenia prowadzonej kampanii oraz oczekiwanych danych na temat klikalności. Wybór ten zakłada dobranie fraz, które najbardziej charakteryzują branżę, o której piszemy. Przy ich poszukiwaniach warto skorzystać z aktualnej wiedzy i dobrać te, które wydają się najbardziej atrakcyjne.

Istnieje kilka zasad, którymi trzeba kierować się przy wyborze słów kluczowych. Pierwszą z nich jest racjonalizacja, a więc wybranie takich fraz, które będą ściśle związane z promowaną przez siebie stroną. Racjonalizowanie słów kluczowych może oznaczać chociażby dodanie odpowiedniej lokalizacji, aby strona działająca lokalnie nie wyświetlała się na ekranach potencjalnych klientów, którzy nie mają możliwości skorzystania z proponowanych usług.

Drugą zasadą, której warto przestrzegać, jest uszczegóławianie. Ten element przyda się wszystkim tym, którzy obawiają się, że proponowane przez nich słowa kluczowe Google mogą kojarzyć się również z inną branżą. Dlatego aby móc korzystać z efektów pozycjonowania stron internetowych, warto zastanowić się nad dodaniem szczegółowych fraz.

Ostatnią regułą jest badanie słów kluczowych. Osoba opracowująca te frazy nie zawsze jest w stanie znaleźć wszystkie hasła, które mogą być przydatne przy wyszukiwaniu. Z tego powodu dobrym pomysłem jest poproszenie o pomoc innych użytkowników. Prawdopodobnie wskażą oni wiele haseł, które nie przyszły do głowy właścicielowi strony. Jednocześnie można pokusić się o specjalne programy, między innymi Google Keyword Planner, które pozwolą na stwierdzenie, które słowa kluczowe Google są najpopularniejsze.

Keyword Planner

Narzędzie Google Keyword Planner stanowi doskonałe rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą pozycjonować strony internetowe. Planner pozwala na uzyskanie danych na temat popularności poszczególnych słów kluczowych i, co najważniejsze, te dane uzyskiwane są bezpłatnie, dzięki czemu istnieje możliwość bezkosztowego tworzenia statystyk wyszukiwania oraz wyceny słów kluczowych.

Keyword Planner jest użyteczny również dla wszystkich tych, którzy poszukują dla posiadanych przez siebie stron odpowiednich fraz kluczowych. Znajdują się one w zakładce nazwanej „Propozycje słów kluczowych”. Po wpisaniu nazwy produktu lub usługi użytkownik otrzymuje w tym miejscu listę proponowanych słów kluczowych, jednak nie zawsze trafnych. Druga zakładka, ustawiona domyślnie, to „Propozycje grup reklam”. W niej można znaleźć pogrupowane kategorie lub grupy reklam, które wydają się przydatne szczególnie dla osób używających tego narzędzia do kampanii AdWords.

Aby móc skorzystać z analizy prezentowanej w Google Keyword Planner, należy zalogować się za pomocą konta Google. Narzędzie znajduje się w Google AdWords, w zakładce “Narzędzia”. W części “Znajdź nowe słowa kluczowe i pobierz dane o liczbie wyszukiwań” można wyszukać zarówno propozycje nowych słów kluczowych dopasowanych do wybranego przez nas produktu lub usługi, jak i znaleźć odpowiadające im grupy reklam. Wyszukiwanie jest możliwe również w oparciu o następujące kryteria: nazwy produktów i usług, adres strony docelowej oraz zaznaczenie kategorii produktów. Otrzymane dane mogą być modyfikowane w oparciu o lokalizację wyszukiwania, język oraz ustawienia wyszukiwarki.

Wyniki będą zawierały wszystkie sugerowane słowa kluczowe Google, ale istnieje możliwość ich przefiltrowania. Na dole ekranu znajduje się opcja pozwalająca na filtrowanie haseł i wykluczenie tych fraz, które już wcześniej zostały wybrane do planu pozycjonowania, a także wybranie tych z nich, które kojarzą się negatywnie.

Google Keyword Planner daje możliwość dopasowania słów kluczowych. Narzędzie to udostępnia następujące opcje: dopasowanie przybliżone, dopasowanie ścisłe oraz dopasowanie do wyrażenia. Jednocześnie pozwala na sprawdzenie, która z proponowanych przez nas fraz kluczowych była najczęściej wyszukiwana w poprzednim miesiącu.