0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Konkurs dla klientów a koszty uzyskania przychodu

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Planuję przeprowadzić w moim sklepie konkurs z nagrodami dla zwycięzców. Nagrodami będzie asortyment, który mam w swoim sklepie. Jak zewidencjonować takie zdarzenie gospodarcze?

Julia, Wrocław

 

Wydatki poniesione na fundowanie nagród w konkursach mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem, że takie działanie posiada cechy reklamy - tzn. ma na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub skorzystania z określonych usług.

Jeśli wydatek spełnia warunki reklamy, należy go zaksięgować do kolumny 13 KPiR, jako pozostałe wydatki.

Natomiast samo księgowanie wydania towarów klientowi będzie zależało od charakteru przekazania - czy jest ono nieodpłatne czy odpłatne oraz jaka jest jego wartość. Zgodnie z ustawą o VAT, jeśli wartość przekazanego klientowi gratisu nie przekroczy w ciągu jednego roku podatkowego 10 zł, to przedsiębiorca nie ma obowiązku ujmowania takiego wydania w żadnej ewidencji. Jeśli natomiast wartość prezentu jest większa niż 10 zł, natomiast mniejsza niż 100 zł, podatnik ma obowiązek uwzględnić ją specjalnej ewidencji.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów