Promocja firmy - rodzaje skutecznej reklamy

Reklama to najprostsza  i jednocześnie najważniejsza strategia pozyskania nowych klientów. Każde przedsiębiorstwo stosuje wybraną przez siebie formę reklamy - umieszcza ją na billboardach, ulotkach, muralach, w telewizji czy na tramwaju. Przeczytaj, jakich metod możesz użyć, aby promocja firmy była skuteczna.

Skuteczna promocja firmy - reklama zewnętrzna

Reklama outdoorowa, czyli reklama zewnętrzna określana także jako digital out-of-home (DOOH) to niezwykle skuteczna forma promocji firmy. Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamowego w konkretnych miejscach dosłownie na ulicy (na zewnątrz), z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza (local advertising).

Reklama zewnętrzna jest ogólnie dostępna i cechuje ją wysoki poziom oglądalności. Reklamę tego typu widać na każdym kroku: na billboardach, tablicach reklamowych, informacyjnych, także w formie citylight (plakat z reklamą zamknięty jest w specjalnej gablocie i podświetlony lampami ledowymi), reklamach wielkoformatowych czy szyldach.

Według badań, taka promocja firmy odbierana jest przez konsumentów jako najmniej drażniący czy inwazyjny rodzaj reklamy.

Reklama zewnętrzna gwarantuje także wysoki zwrot inwestycji - według danych z rynku amerykańskiego - każdy zainwestowany dolar zwraca się trzykrotnie. Dużym plusem jest również brak deklaratywności. Oznacza to, że odbiorca reklamy nie musi kupić gazety, włączyć telewizji czy skorzystać z internetu, aby zetknąć się z reklamą.

Kwestia nośników outdoorowych dosyć często poruszana jest przez architektów i konserwatorów zabytków. Przeciwnicy tej formy reklamy żądają usunięcia reklam zewnętrznych z miast. Coraz więcej osób uważa, że w Polsce potrzebne są regulacje dotyczące reklam zewnętrznych. W Londynie czy w Nowym Jorku nośniki outdoorowe znajdują się tylko w określonych dzielnicach, a w pozostałych mieszkańcy mogą cieszyć się widokiem nieskażonej przez billboardy architektury.

Skuteczna promocja firmy - reklama wewnętrzna

Reklama indoorowa umieszczana jest na oddzielnych konstrukcjach nośnych różnego rodzaju i wielkości. Sama w sobie może stanowić zabudowę przestrzeni. Ze względu na swoje wymiary, reklama wewnętrzna nie ma tak wysokiej skuteczności jak reklama zewnętrzna. Niemniej idealnie ją uzupełnia i stanowi pomost pomiędzy outdoorem a reklamą drukowaną. Do reklamy indoorowej zaliczają się plakaty, rollupy, kasetony, bannery wewnętrzne czy naklejki na podłogi. Plusem reklam wewnętrznych jest ich niska cena z powodu niższej jakości materiałów, eksponuje się je na oddzielnych nośnikach. Są one też bardziej spersonalizowane niż reklamy outdoorowe.

Mimo że nośniki indoorowe są dopełnieniem zewnętrznych, powinny być zaplanowane zgodnie z zamierzoną identyfikacją marki.  Ważne jest także, aby reklamy wewnętrzne były wykonane z gustem i odpowiednio zamieszczone - dlatego też dobrym rozwiązaniem jest wynajęcie lub skonsultowanie się z agencją reklamową.

Promocja firmy może się również odbywać za pomocą innych źródeł. Warto rozważyć promocję firmy w internecie, w prasie, a nawet w telewizji, jeżeli fundusz przedsiębiorstwa na to pozwala. Warto pamiętać, że nawet przy niskich nakładach można zyskać skuteczną i zapadającą w pamięć kampanię reklamową, wszystko zależy od naszej kreatywności.