Blogi lifestylowe - czy warto w nie inwestować?

Blogi lifestylowe przeżywają prawdziwy rozkwit. Coraz więcej osób czerpie z nich wiedzę z rozmaitych dziedzin. Blogerzy przeprowadzają duże, znaczące kampanie i można powiedzieć, że dzisiaj bloger to nie tylko hobby, lecz także zawód. Dlatego też nic w tym dziwnego, że wraz z rosnącą popularnością blogosfery wzrasta również zainteresowanie reklamodawców.

Choć przez długi czas uważano, że tylko tematyczny blog może odnieść sukces, blogi lifestylowe rosną jak grzyby po deszczu. Te, które parę lat temu miały ograniczoną tematykę, dzisiaj opowiadają o szeroko pojętym stylu życia. O co tak właściwie chodzi i czy blogi lifestylowe są atrakcyjne dla reklamodawców?

Blogi lifestylowe - o co chodzi?

Jeżeli bloger twierdzi, że jego blog jest lifestylowy, to jaka jest jego tematyka? Właściwie każda. Lifestyle, jak sama nazwa wskazuje, jest to po prostu styl życia, dlatego każdy temat wydaje się w tej sytuacji odpowiedni. Dlatego też często pytając o czym są tego rodzaju blogi, otrzymamy odpowiedź, że o wszystkim, bez ograniczeń. Bloger może pisać o sposobach organizacji czasu, przeplatać to wszystko pokazywaniem ciekawych stylizacji, nowinek technologicznych, opisywać swoje poglądy… Może robić wszystko, na co ma ochotę.

Tomek Tomczyk napisał swojego czasu, że styl życia nieznanego blogera nikogo nie zainteresuje i warto początkowo skupić się na jednym temacie, w którym jesteśmy dobrzy i czujemy się pewnie, a dopiero później stopniowo dodawać kolejne. Może być to dobry sposób na zebranie wokół siebie społeczności czytelników.

Blogi lifestylowe to miejsce dla osób, które mają szerokie zainteresowania. Pisanie tekstów, o których nie mamy zielonego pojęcia, na pewno nie będzie dobrym pomysłem. Tematykę wpisów trzeba dokładnie przemyśleć.

 


Lifestyle to styl życia. Dlatego tematyka takich blogów może być bardzo szeroka, obejmuje bowiem wszystko, czym interesuje się bloger. Można więc śmiało powiedzieć, że blogi lifestylowe to blogi o wszystkim.

 

Blogi lifestylowe rajem dla reklamodawców?

Wiemy już, że kampanie reklamowe z blogerami są opłacalne. Czy warto jednak inwestować w blogerów lifestylowych? Zdecydowanie tak. Tego rodzaju blog może być miejscem, w którym zareklamować można właściwie wszystko. Jeżeli oprócz tego bloger zbudował wokół siebie społeczność, zasięg kampanii będzie zdecydowanie większy niż u mniej znanych blogerów piszących teksty tylko o określonej tematyce.

Choć można spotkać się z opinią, że blogi lifestylowe są o wszystkim, czyli o niczym, nie ma w nich niczego, co mogłoby kogoś zainteresować, a większość z nich to raczej słupy ogłoszeniowe pełne reklam, nie jest to prawdą. W sieci można odnaleźć naprawdę dużo wartościowych blogów wielotematycznych. Choć nadal najbardziej dochodowe wydają się blogi modowe, warto zdać sobie sprawę, że także na nich kampanie często nie mają nic wspólnego z modą. Czy to znak, że wszystkie znaczące blogi idą w stronę lifestyle’u? Trudno stwierdzić to jednoznacznie, aczkolwiek łatwiej dzisiaj odnaleźć strony o rozbudowanej tematyce. Być może więc lifestyle jest najbardziej przyszłościowym kierunkiem.

Coraz więcej osób zaczyna od lifestyle’u. Umiejętnie prowadzony blog z ciekawymi artykułami może się obronić, warto jednak mieć konkretny pomysł na siebie. Reklamodawcy zaś powinni dokładnie przyjrzeć się wybranym blogerom. Zdecydowanie najłatwiej będzie dopasować produkt właśnie do witryn, które nie zamykają się w jednej tematyce.