Marka osobista na Instagramie - przykłady polskich sukcesów

Rola mediów społecznościowych jest obecnie kluczowa, jeśli chodzi o rozwój małych i dużych firm. Facebook jest znany na całym świecie jako portal, który służy nie tylko do darmowej komunikacji, ale także do budowania stałych i długofalowych relacji z klientami oraz wzmacniania pozycji na rynku. W cieniu Facebooka jest inny portal, który, jak się okazuje, może więcej, niż się wielu wydaje. Mowa tutaj o Instagramie, dzięki któremu wiele marek zyskało popularność oraz zaufanie klientów. Jak powinna być budowana marka osobista na Instagramie

Na Facebooku robi się ciasno i trudno jest przebić się przez konkurencję. Trzeba mieć pomysł i być bardzo skutecznym. Instagram cechuje się  kameralnością, co nie oznacza, że wybór tego kanału komunikacji jest zły. Wręcz przeciwnie. Nie da się ukryć - jesteśmy społeczeństwem, w którym przeważają wzrokowcy i szybciej zapamiętujemy obraz niż tekst. Przedsiębiorcy nie mogą o tym zapominać i powinni tę wiedzę skutecznie wykorzystać. Ograniczenie ilości tekstu na rzecz grafiki może być dobrym rozwiązaniem, jeżeli oczywiście obraz będzie przekazywał odpowiednią informację i zostanie zapamiętany przez internautów. Musi być oryginalny, a cała kampania powinna być spójna i koncentrować się na postawionych celach. Problem pojawia się jednak w momencie, kiedy dochodzimy do wniosku, że nie mamy zbyt dużo możliwości wykorzystania fotografii dotyczącej naszej branży. Nie każdy może od razu osiągnąć sukces na Instagramie, nie znaczy jednak, że nie warto próbować. Jeżeli nie podejmiemy odpowiednich działań, nie przekonamy się, czy było to opłacalne.

Marka osobista na Instagramie - modowy zawrót głowy

Na Instagramie aż roi się od mody i stylizacji. To właśnie dzięki tej platformie społecznościowej dużą popularność zyskały szafiarki oraz projektanci mody. Przykładem może być polski projektant Maciej Zień, który na swoim profilu udostępnia nowe stylizacje oraz inspiracje. Dociera w ten sposób do swoich odbiorców, którymi najczęściej są młodzi ludzie poszukujący własnego stylu. Firmą, która zasługuje na szczególną uwagę, jest ponadto Koszulkowo. Publikuje na swoim profilu na Intagramie nowe propozycje koszulek z ciekawymi napisami i grafiką. Nie sposób nie wspomnieć o Dziedzicu Pruskim - marce, która również stawia na niekonwencjonalne T-shirty i tym samym podbija serca młodych ludzi. Te firmy znalazły sposób, aby trafić do grupy swoich potencjalnych klientów właśnie poprzez Instagram. Moda i fotografia są dwoma nierozerwalnymi elementami, dlatego akurat ten portal społecznościowy ma kluczowe znaczenie dla tej branży.

Szybka jazda na Instagramie, czyli marka osobista BMW

Dużą popularnością w mediach społecznościowych, a więc także na Instagramie, cieszy się firma BMW. Ma  tysiące fanów i codziennie może pochwalić się setkami komentarzy. BMW znalazło sposób, aby angażować swoich klientów w życie firmy i mobilizować ich do wspólnego tworzenia marki. Internauci udostępniają zdjęcia swoich aut BMW w różnych sceneriach i okolicznościach. Tagowane są one #bmwpolska i tym samym powstaje fantastyczna galeria aut BMW różnych roczników i modeli. Internauci czują się potrzebni i dumni, że mogą zaprezentować swój samochód i jednocześnie działają na rzecz marki BMW. Składa się to na spójną i przemyślaną kampanię, zasługującą na uznanie i stanowiącą wzór dla innych przedsiębiorstw.  

Prasa w internecie

Swój profil na Instagramie mają także odgrywające znaczącą rolę w polskiej prasie magazyny, takie jak Elle Polska, CKM czy K Mag. Ten ostatni w krótkim czasie pozyskał znaczną liczbę fanów za sprawą regularności swoich wpisów i dużej aktywności na portalu. Posty są bardzo zróżnicowane, co wpływa na częste odwiedzanie profilu przez internautów. Wzbudzają zainteresowanie, bowiem K Mag lubi zaskakiwać i realizować ciekawe pomysły. Publikuje między innymi zdjęcia dotyczące dnia codziennego, wydarzeń modowych oraz koncertów i wernisaży. Każdy znajdzie coś dla siebie i z pewnością nie będzie się nudził. Dużym plusem zdjęć publikowanych przez ten magazyn jest ich naturalność - sprawiają wrażenie, jakby były pozbawione jakiejkolwiek obróbki. K Mag na Instagramie uchyla czasem rąbka tajemnicy - publikuje posty, które nawiązują do pracy w redakcji. Poznajemy twórców tekstów, fotografów i dziennikarzy. W galerii magazynu na Instagramie możemy znaleźć także fotografie znanych projektantów mody oraz modelek. K Mag angażuje również swoich fanów dzięki wielu konkursom oraz przeprowadzaniem ciekawych akcji. Firma postawiła zatem na budowanie stałych relacji ze swoimi klientami, co w każdej branży odgrywa znaczącą rolę.