Content marketing - czy marketing treści to klucz do sukcesu?

Content marketing, inaczej określany jako marketing treści, jest jedną ze strategii marketingowych, do której głównych celów można zaliczyć publikowanie pełnowartościowych, atrakcyjnych i fachowych treści, mających zaciekawić i przyciągnąć potencjalnych klientów. Dobry content marketing przyczyni się do nawiązania długofalowych relacji z odbiorcami, a co za tym idzie pozwoli na budowanie lojalności między firmą a klientem, oraz wzrost zysku. Głównym zadaniem jest pokazanie przez przedsiębiorstwo znajomości potrzeby swoich potencjalnych nabywców.

Content marketing - narzędzia 

Content marketing to różnego rodzaju treści znajdujące się na firmowej stronie internetowej, których celem jest zainteresowanie odbiorcy marką firmy.  Można do nich zakwalifikować:

  1. Blog firmowy - powinien zawierać eksperckie artykuły dostarczające wiedzy zarówno obecnym jak i potencjalnym klientom. Publikowane teksty muszą być krótkie i w miarę możliwości proste, bez przesadnego specjalistycznego języka. Każdy bloger powinien zatroszczyć się o to by artykuły ukazywały się w sposób systematyczny, minimum raz w tygodniu. Z punktu widzenia użytkowników istotną funkcją jest możliwość komentowania opublikowanych treści.

  2. E-booki oraz Audio-booki, są przystępną formą dystrybucji treści o charakterze edukacyjnym. Odpłatne e- booki, których ceny niejednokrotnie są dość wysokie, odstraszają, zamiast zachęcać. Dobrym pomysłem, który z pewnością przyciągnie klientów są bezpłatne e-booki czy też audio-booki, które będą cieszyły się powodzeniem, zwłaszcza wówczas gdy ich zawartość będzie wartościowa.

  3. Zdjęcia to kolejny istotny element content marketingu. Po pierwsze powinny być to fotografie dobrej jakości, które będą prezentowały to czym się zajmuje firma (produkty, usługi). Można je również wykorzystać w publikowanych tekstach, które dzięki zdjęciom staną się ciekawsze i będą mogły przyczynić się do dłuższego pozostania użytkownika na naszym artykule, czy też stronie. Fotografia i grafika wbrew pozorom są bardzo istotne, gdyż większość ludzi to wzrokowcy i to one decydują o tym czy dana firma lub produkt zostaną zauważone. 

  4. Webinar jest formą seminarium, wykładu czy też konferencji prowadzonej za pośrednictwem Internetu. Wykorzystywana jest tutaj technologia webcast, która pozwala na obustronną komunikację pomiędzy uczestnikami a prowadzącym.

  5. Podcasty, czyli forma publikacji, zarówno dźwiękowej jak i firmowej, wykorzystująca technologię RSS. Przy czym często przybiera formę regularnych odcinków, części.

  6. Newsletter jest najszybszą formą komunikacji pomiędzy firmą a obecnymi i potencjalnymi klientami. W takim mailu powinny znajdować się informacje o najnowszych publikacjach, produktach, czy usługach. Wiele firm wysyła w ten sposób sowim użytkownikom bony rabatowe.

Content marketing i jego cele

Celem content marketingu jest na budowanie świadomości marki i pozycji lidera w branży przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi, które mają edukować i być pomocne dla odbiorcy. Treści wartościowe są lepiej spostrzegane przez wyszukiwarki, zwłaszcza przez Google, który korzysta z dobrego algorytmu wyszukiwarki, pozwalającego na odróżnienie treści wartych uwagi od spamu, tworzonego niegdyś na potrzeby SEO marketingu.

Stosowanie tej strategii marketingowej, zostanie z pewnością wymuszone przez wciąż zmieniający się algorytm Google, który jak wiadomo jest cały czas doskonalony. Jak można się domyślić firmy, które będą chciały stworzyć pozytywną aurę wokół siebie oraz wzbudzić zainteresowanie, będą zmuszone do skorzystania z content marketingu.