0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Nagłówki strony i jej struktura w optymalizacji SEO

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Przy stosowaniu zasad SEO, dotyczących optymalizacji strony internetowej, bierze się pod uwagę zarówno jej treść, jak i strukturę samej witryny. Jednym z najważniejszych czynników rankingowych on-site jest tytuł. W drugiej kolejności zwraca się uwagę na linkowanie wewnętrzne lub zastosowanie słów kluczowych w odpowiednich miejscach na stronie. Czyni się to stosując właściwe nagłówki strony np. H1, H2, H3.

Jednak w jaki sposób należy je używać? Na podstawie analiz wielu stron internetowych okazuje się, że nie istnieje jeden powszechny sposób na zastosowanie nagłówków. Ale warto skupić się na ich właściwej hierarchii.

Nagłówki strony i ich hierarchia

Najważniejszy element na stronie powinien być oznaczony tagiem H1, a następnie wartość na stronie należy posegregować za pomocą kolejnych nagłówków - H2, H3, H4, H5, H6. Każdy z nich posiada standardową wielkość czcionki, jednak można ją później dostosować do naszych potrzeb. Jednak zawsze większy nagłówek ma większą wartość, niż mały. Należy również pamiętać o tym, aby nie korzystać z niższych tagów, jeśli nie używamy wyższych. Ułożenie takich tagów jest zależne przede wszystkim od struktury strony i jej wszelkich podstron. Jeśli nie ma takiej potrzeby, wystarczające są nagłówki H1 i H2.

Na każdej stronie należy ustalić najważniejszą treść, którą podkreślimy tagiem H1. Warto zadbać o jednokrotne zaznaczenie takiej treści na jednej stronie. Jeśli w nagłówku postaramy się o umieszczenie słowa kluczowego, przyczynimy się do skuteczniejszego pozycjonowania strony. Wtedy wyszukiwarki będą mogły zwracać szczególną uwagę na takie nagłówki strony. W tagu H1 można przedstawić frazę, która pojawia się w tytule. Nie może to być jednak identyczna treść, ponieważ pogorszyłoby to pozycjonowanie witryny. Na stronach firmowych podkreśla się takie dane, jak nazwa firmy, nazwa strony i logo graficzne. Należy także pamiętać o zastosowaniu alternatywnego tekstu za pomocą atrybutu alt. W przypadku podstron dobrze jest zadbać o zastosowanie dodatkowej treści oznaczonej tagami.

Nagłówki H1, H2, H3... a menu strony

Nie używajmy nagłówków zamiast listy, jeśli nie posiadają one pod sobą cennej treści. Nie powinno się ich używać do menu strony. Wszelkie nagłówki strony wyposażamy w słowa kluczowe, na które jest pozycjonowana witryna internetowa. Najlepiej jest dodać jedno słowo kluczowe, ponieważ większa ich ilość mogłaby zostać źle odebrana przez wyszukiwarki internetowe. Nie przedstawiajmy też w takich nagłówkach linka do obecnej strony. Każdy tag powinien być poprawny gramatycznie, logiczny i łatwy do przeskanowania przez urządzenia dla niewidomych. Najlepiej jest zachować kolejność związaną z nagłówkami, od największego do najmniejszego. Natomiast jeśli pod główną treścią witryny pojawia się pasek boczny lub inne mniej ważne elementy, zastosujmy nagłówek H2 przed pierwszym H1. Po zakończeniu zastosujmy właściwe narzędzia do analizy tematyki strony, by móc sprawdzić, czy wszystkie nagłówki strony zostały w odpowiedni sposób wykorzystane.

Wiele o nagłówku H1 mówi nam specyfikacja HTML5. Wskazuje, czy ukazuje on każdą kolejną sekcję na stronie. Takie języki będą jednak dostępne dopiero w następnych latach.

Nagłówki SEO - znaczenie H1, H2, H3

Na stronie internetowej najczęściej pojawiają się nagłówki H1, H2, H3. Wyróżniamy dzięki nim tytuł, śródtytuł i podtytuł. Nagłówki strony różnicują ważność treści, która pojawia się na stronie. Dlatego tag H1 jest najważniejszy i jemu specjaliści od SEO przypisują największe znaczenie. Następne w kolejności są nagłówki H2 i H3, które również posiadają duże znaczenie i ustalają hierarchię treści, przeznaczonej dla internautów, a także wspierają pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej Google.

Pozostałe nagłówki - H4, H5, H6 - są coraz mniej ważne. Prezentują one treści, które przyporządkowane w odpowiedni sposób przyczyniają się do zachowania zasad SEO i pozycjonowania strony.

Managerzy SEO wskazują, że nagłówki przyczyniają się do podkreślenia korzyści dla klientów. Mają one zachęcać ich do zakupów wybranych produktów lub usług. Właściwie wykorzystana wiedza o nagłówkach wchodzi w zakres podstaw SEO. Wyszukiwarki internetowe biorą przecież pod uwagę treść stron internetowych na podstawie uzyskanych nagłówków. W taki sam sposób działają roboty wyszukiwarek, które przeglądają wszelkie jej tytuły i podtytuły. Strona działa prawidłowo, jeśli nagłówki H1, H2 i H3 są zamieszczone w kodzie, co przyczynia się też do jej lepszych wyników w wyszukiwaniach Google.

Nagłówek H1 - znaczenie

Nagłówek H1 prezentuje się najważniejsze tematy strony. Można go nazwać tytułem w książce. I zasady SEO uczą, aby pojawił się on w treści strony co najmniej raz.

Nagłówki H2 i H3 - znaczenie

Duże znaczenie podczas optymalizacji strony pełnią dwa pozostałe nagłówki, czyli H2 i H3. H2 jest odpowiedzialny za rozdzielenie jednolitej informacji na części. Natomiast nagłówek H3 stanowi rozwinięcie tezy, która pojawia się w nagłówkach H2.

Nagłówki SEO a właściwa optymalizacja strony

Nagłówek H1 musi zawierać najważniejsze słowo kluczowe strony internetowej. Nie powinien być za długi - większą siłę przekazu posiada krótka forma. Wielkość czcionki ma jeszcze bardziej podkreślić rodzaj danych nagłówków i ich podział. H1 posiada najwyższy size, proporcjonalnie do pozostałych, czyli H2, H3, H4, H5, H6. W ten sposób odbywa się naturalne formatowanie takich nagłówków.

Ważne jest, abyśmy podczas optymalizacji nagłówka H1 zawarli w nim co najmniej jeden wyraz kluczowy. Powinien pojawić się w akapicie pod nim, co przyczyni się do uzyskania odpowiednich wyników SERP, a sama strona będzie bardziej czytelna i przejrzysta dla internautów. Warto zawsze pamiętać o tym, że ten nagłówek powinien być interesujący i unikalny.

Zastosowanie się do tych prostych wskazówek tworzenia strony internetowej, jak i pogrupowania jej struktury przyczynia się do jej skutecznego pozycjonowania. Należy więc zwracać szczególną uwagę na nagłówki strony.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów