0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Pomysł na e-sklep - nad czym warto się zastanowić?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Iść po linii najmniejszego oporu czy zaryzykować i zastanowić się nad czymś bardziej oryginalnym? To pytanie pewnie stawia sobie wielu ludzi, zakładających swój pierwszy e-sklep Jednak ten problem nie dotyczy sklepów, które dopiero rodzą się w głowach przyszłych przedsiębiorców. Z racji tego, że zmieniają się potrzeby klientów, pojawia się wiele nowych narzędzi i możliwości. Doświadczone i uznane firmy często zmieniają kierunek, w jakim zmierzają, doskonaląc swoją ofertę oraz kampanię reklamową. Jest to dobry sposób, aby zyskać szersze grono klientów, stać się bardziej popularnym i rozpoznawalnym na rynku oraz móc czerpać zadowolenie z tego, czym się zajmujemy. To ostatnie jest szczególnie ważne, ponieważ brak pasji w biznesie, który stawia coraz większe wymagania przed przedsiębiorcami, może spowodować, że bardzo szybko się wypalimy i nasz e-sklep będzie musiał ustąpić miejsca konkurencji. Z tego artykułu dowiesz się, jak tego uniknąć oraz co warto sprzedawać w sklepie internetowym.

Od czego zacząć, czyli jak założyć e-sklep?

Początki zawsze są trudne. W e-commerce trzeba działać stanowczo, ale rozsądnie. Jak otworzyć e-sklep? Na co zwrócić szczególną uwagę? O czym należy pamiętać?

Poznaj konkurencję

To pierwszy krok, jaki powinieneś uczynić, zanim wkroczysz na rynek sprzedaży internetowej i otworzysz swój własny e-sklep. Zrób tzw. obeznanie w terenie - powinieneś wiedzieć, komu będziesz musiał stawić czoła i jak dużo wysiłku będziesz musiał włożyć w pokonanie swoich konkurentów. Zwróć szczególną uwagę na ofertę innych e-sklepów. W ten sposób zorientujesz się, co się sprzedaje najlepiej, czym interesują się internauci, a jakich produktów należy unikać. Ważne jest, aby poznać bliżej szczególnie liderów rynku. To oni przodują w branży i narzucają tempo dla konkurentów. Nie każdy wytrzymuje morderczy sprint.

Pomysł i plan

Nie warto podejmować pochopnych decyzji. Być może będzie ci potrzebna pomoc i wsparcie bardziej doświadczonych przedsiębiorców, SEOwców i marketerów. Nie bądź przysłowiową Zosią Samosią - każdy czasem powinien skorzystać z pomocy innych, co nie świadczy wcale o słabości. Zaplanuj wszystko krok po kroku, kilka razy sprawdź, czy czegoś nie pominąłeś. A może w trakcie takich rozmyślań wpadnie ci do głowy jakiś ciekawszy pomysł na swój e-sklep?

Nazwa firmy i logo

To, co może wydawać się najprostsze, niekiedy spędza sen z powiek. Bardzo dużo zależy od nazwy naszej firmy. Musi być ona chwytliwa, prosta do zapamiętania i oryginalna. Powinna kojarzyć się z branżą, w jakiej działasz. Pamiętaj, aby sprawdzić, czy podobna nazwa nie istnieje już na rynku. W dalszej kolejności należy przygotować logo - to zadanie dla dobrego grafika. W porozumieniu ze specjalistą stwórz niezbyt skomplikowany, ale ciekawy projekt. Zadbaj o kolorystykę i elementy graficzne - wszystko musi ze sobą współgrać.

Formalności

Teraz czas na mniej przyjemne obowiązki związane z otwieraniem własnej firmy, czyli jej rejestracja. Wszystkie wskazówki z tym związane na pewno znajdziesz w sieci. Nie zapomnij również o założeniu konta firmowego w banku i wyborze formy opodatkowania.

E-sklep - oprogramowanie

Bez dobrej platformy sklepowej nie ruszysz z biznesem. Dobre oprogramowanie pozwoli ci zaoszczędzić czas, zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem firmy i umożliwi w przyszłości dalszy rozwój. Sam decydujesz, czy chcesz stworzyć indywidualne oprogramowanie, czy skorzystać z aplikacji dostępnych na rynku. Płatne czy darmowe - wybór jest ogromny. Przed podjęciem decyzji zapoznaj się z ofertą dostępną na rynku, ale przede wszystkim zastanów się, czego oczekujesz od oprogramowania. Czy ma być proste w obsłudze, a może powinno mieć dużo dostępnych opcji?

Teraz możesz wybrać odpowiedni magazyn, stworzyć regulamin i zacząć działać.

E-sklep - co w nim sprzedawać? 

Warto wiedzieć, jak wygląda sytuacja na rynku i wykorzystać tę wiedzę w planowaniu dalszych działań. Badania i statystyki pokazują, że największym zainteresowaniem wśród internetowych konsumentów cieszą się odzież, akcesoria i dodatki. To właśnie tego najczęściej szukamy w sieci w celu dokonania zakupu.

Głównie kierujemy się niską ceną, dobrą jakością i możliwością wyboru. Na brak zainteresowania nie mogą również narzekać e-sklepy oferujące książki, płyty, filmy czy inne produkty, które doskonale nadają się na prezent dla najbliższych. Coraz częściej właśnie w ten sposób kupujemy upominki z okazji urodzin, imienin czy rocznicy.

Nic więc dziwnego, że taki e-sklep wdraża coraz ciekawsze pomysły, proponując dodatkowe opcje w postaci grawerów czy ciekawego sposobu opakowania prezentu. Nie zapominajmy również o sprzedaży sprzętu RTV/AGD, która w internecie również prężnie się rozwija i pnie się w górę.

Dobrze jest obrać przeciwny kierunek, czyli wybrać unikatowe przedmioty, których w sprzedaży internetowej brakuje. Pociąga to za sobą pewne ryzyko - mniejszą liczbę klientów zainteresowanych daną branżą. Tak może być w przypadku antyków czy militariów. Jednak są pasjonaci, którzy chętnie dokonaliby podobnego zakupu. Jeśli zdecydujemy się na jedną z mniej popularnych branż, trzeba liczyć się ze stworzeniem dobrej reklamy, która pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów, a także przekonać tych, którzy wcześniej nie byli zainteresowani podobnym asortymentem. Pomysłowo i oryginalnie można sprzedać wszystko.

Dobrze jest się zastanowić nad tym, co ostatnio stało się prawdziwym hitem nie tylko w sprzedaży internetowej, ale również w tradycyjnej. Mowa o rękodziele, które daje ogromne możliwości. Najczęściej można spotkać biżuterię handmade, która cieszy się przede wszystkim dużą popularnością wśród młodzieży. Jednak naszyjnik czy kolczyki wykonane z dobrych materiałów i w ciekawych wzorze zainteresują również dojrzałe kobiety. Rękodzieło to również wszelkie ozdoby do mieszkania czy ogrodu. Może być to zatem doskonały prezent, jak również element wystroju wnętrza.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów