Remarketing AdWords - o czym musisz wiedzieć?

Remarketing w ramach marketingu internetowego okazał się bardzo skutecznym rozwiązaniem. Dzięki niemu przekaz mógł dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanych. To bardzo efektywne, zwłaszcza obecnie, gdy użytkownicy sieci wręcz są zalewani przez liczne komunikaty reklamowe, często niedostosowane do ich potrzeb. W tym tekście powiemy ci, na czym polega remarketing AdWords i w jaki sposób zacząć go wykorzystywać!

Remarketing AdWords - o co w tym chodzi?

Reguła remarketingu jest stosunkowo prosta. Polega na dotarciu z odpowiednią reklamą do użytkowników, którzy chociaż raz pojawili się na twojej witrynie. Dane o odwiedzających są gromadzone, dzięki czemu można następnie tworzyć specjalne listy remarketingowe. Remarketing AdWords pozwala na dostosowanie komunikatów reklamowych do określonych grup odwiedzających.

Odwiedzającemu twoją witrynę będzie przesłany plik cookie, który zainstaluje się w jego przeglądarce. Dzięki temu będziesz mógł rozpoznać tę osobę spośród miliardów internautów. Stanie się ona celem twoich działań remarketingowych.

Jak rozpocząć remarketing AdWords?

Niezbędny do działań remarketingu jest kod remarketingowy AdWords, który musisz wkleić na strony swojej witryny. Jak to zrobić?

Przede wszystkim musisz zalogować się na swoje konto w AdWords. Gdy już to zrobisz, wejdź w Udostępniane zasoby, a następnie w części Odbiorcy kliknij w “Wyświetl”. Jeśli już konfigurowałeś opcje remarketingu, poszukaj przycisku “Tag remarketingowy”, jeśli nie - przejdź do krótkiej konfiguracji w sekcji Użytkownicy witryny. Po skonfigurowaniu remarketingu AdWords w prawym górnym rogu strony znajdziesz pole “Tag remarketingowy”.

Wybierz “Szczegóły tagu”, potem “Konfiguracja” i na koniec “Pokaż tag AdWords dla witryn”. Pojawić powinna ci się konsola z kodem, który musisz skopiować i wkleić do kodu źródłowego wszystkich stron twojej witryny. Kod powinieneś umieścić przed znacznikiem </body>.

Jeśli na twojej witrynie dla wszystkich stron działa jeden plik dla stopki - wystarczy, że umieścisz kod właśnie tam. Wówczas nie musisz już instalować go na wszystkich stronach twojego serwisu!

Remarketing AdWords - listy remarketingowe

Sprawdź, czy twój kod remarketingowy działa za pomocą Tag Assistenta. Jeśli tak, to znaczy, że możesz tworzyć swoje pierwsze listy remarketingowe. Pierwsza lista została stworzona domyślnie, podczas instalacji kodów remarketingowych - znajdują się na niej wszystkie osoby, które przeglądały od tamtego momentu twoją witrynę. Żeby utworzyć nową listę, dopasowaną do twoich potrzeb, wejdź w Udostępniane zasoby, następnie kliknij “Odbiorcy”. Wcześniej skonfigurowałeś już ustawienia remarketingu, więc klikasz przycisk “+ Lista remarketingowa”.

Pojawi się okno, w którym na początku wpisujesz nazwę nowej listy remarketingowej. Potem musisz zdecydować, kogo dodać do listy. Kliknij przycisk “+Reguła”. Wyświetlone zostanie okno, w którym będziesz mógł określić warunki, na których odwiedziny będą rejestrowane na liście. Tyle o regule - możesz wybrać także to, czy mają być uwzględnieni na niej wszyscy odwiedzający, czy ci, którzy odwiedzili strony w danym czasie. Możesz także uwzględnić na liście wcześniejszych użytkowników, którzy spełniają określoną regułę.

Na koniec ustalasz okres członkostwa, czyli okres przez który dani użytkownicy znajdować się będą na liście. Dopasuj go do celów, jakim służy twoja lista remarketingowa - nie może być to jednak czas dłuższy niż 540 dni.

Stwórz kampanię remarketingową!

Gdy już udało ci się stworzyć listę remarketingową, zebrać określone dane - teraz nadszedł czas na to, abyś utworzył kampanię remarketingową. Reklama dotrze wówczas tylko do osób z określonej listy lub list. Reklamy takie mogą pojawiać się, gdy określeni użytkownicy będą korzystać z wyszukiwarki Google lub będą przeglądać witryny w sieci reklamowej Google. Aby rozpocząć kampanię, musisz jednak spełnić pewne limity rekordów na liście remarketingowej: w przypadku kampanii w wyszukiwarce będzie to 1000 użytkowników, zaś w przypadku kampanii w sieci reklamowej - 100.

Jak utworzyć kampanię remarketingową w wyszukiwarce? Utwórz nową kampanię na sieć wyszukiwania i wejdź w zakładkę Odbiorcy. Tam wybierasz kierowanie i wykluczasz określone listy remarketingowe z zakresu prowadzenia działań reklamowych. Pamiętaj, że dla kampanii remarketingowej w wyszukiwarce musisz dodać słowa kluczowe, dla których reklamy będą wyświetlane na SERP-ach. Kampanie na sieci reklamowe tworzysz w analogiczny sposób.

Jakie korzyści daje remarketing AdWords? Szacuje się, że współczynnik klikalności reklam w kampaniach remarketingowych jest około dwukrotnie wyższy niż w zwyczajnych kampaniach reklamowych. Grunt to właściwe dobranie reklamy do odpowiedniego odbiorcy - ważne, aby tematycznie zazębiały się one z przeglądanymi przez użytkowników treściami na twojej witrynie.