0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

E-mail marketing - rozwiązanie wątpliwości

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

E-mail marketing to jedna z najskuteczniejszych form promocji. Narzędzie to wykorzystuje większość firm, ponieważ sprawdza się zarówno przy wielkich markach, jak i tych mniejszych. Jest na tyle popularny, że budzi również wiele wątpliwości. Jak tworzyć dobre treści, które wzbudzą zaufanie czytelników? Jak nie trafić do spamu oraz jaki design powinien mieć nasz newsletter?

Newsletter, mailing i autoresponder - czym się różnią?

Pierwszą kwestią w e-mail marketingu, którą należy rozwiązać na początku, jest różnica między trzema zagadnieniami, jakimi są newsletter, mailing i autoresponder.

  • Newsletter - charakteryzuje się cyklicznością wysyłki oraz podobnym układem wiadomości. Pomaga pozostać w stałym kontakcie z klientem. Powinien być wysyłany w podobnych odstępach czasu, np. co dwa tygodnie. Pisz w nim o ważnych informacjach na temat promocji, nowych wpisach na stronie czy istotnych wydarzeniach z życia firmy. Warto, aby zawartość wiadomości była zapowiedzią tego, co pojawi się na stronie lub też niosła korzyści, np. w formie kodu rabatowego czy e-booka z dodatkowym contentem.
  • Mailing - jest to zazwyczaj jednorazowa akcja promocyjna, która ma skłonić klientów do skorzystania z konkretnej oferty. Jego elementami są zazwyczaj chwytliwe teksty, przykuwające wzrok grafiki oraz przyciski call to action nawołujące do wykonania konkretnych czynności, np. kup teraz, zapisz się.
  • Autoresponder - to wiadomość automatyczna. Jest wysyłana do klientów, którzy wykonali jakąś akcję. Zazwyczaj ma formę podziękowania lub po prostu informacyjną. Taki mechanizm można ustawić np. w sklepie internetowym po dokonaniu transakcji przez klienta.

E-mail marketing - jak pozyskać subskrybentów?

Istnieje wiele sposobów na zdobywanie adresów odbiorców twojego newslettera. Można użyć do tego profilu na Facebooku, pop-upu na stronie, formularza lub działań offline. Pamiętaj, aby prowadzić mechanizm maila aktywującego zapis do bazy subskrybentów. W ten sposób będziesz pewny, że wszyscy, których adres trafił do ciebie, rzeczywiście tego chcieli. Jeśli odbiorcy mają wypełnić formularz, wymagaj jak najmniej danych, ponieważ internauci podają je niechętnie. Możesz też zachęcić do zapisu poprzez zaoferowanie w zamian rabatu lub ciekawego e-booka.

Jak zaprojektować CTA, aby przynosiło efekty?

Jednym z najważniejszych elementów mailingu jest skuteczny button call to action. Jest to link kierujący zazwyczaj do miejsca docelowego kampanii, powinien więc się wyróżniać. Najczęściej stosowane są grafiki w formie przycisku lub wyróżnione łącza testowe. Ważne, aby CTA umieszczony był na górze strony, tak aby był widoczny od razu po otwarciu maila, i powtórzony na dole, jeśli wiadomość jest długa. Przycisk może brzmieć “Kup teraz” lub na przykład, w pierwszej osobie liczby pojedynczej, “Wchodzę”.

Jak powinna wyglądać treść maila?

Oczywiście nie ma na to złotego środka. Wszystko zależy od grupy docelowej, rodzaju komunikacji czy branży. Jednak istnieje kilka ogólnych zasad. Po pierwsze czytelnicy łatwiej zapamiętają treść twoich wiadomości, jeśli będzie ona prosta i zrozumiała dla wszystkich. Unikaj długich opisów czy skomplikowanych sformułowań i definicji, a także tzw. “lania wody”. Odbiorcy lubią konkrety. Po drugie, pisz językiem korzyści, zwiększysz przez to konwersję i zatrzymasz odbiorców.

Jak uniknąć trafienia do spamu?

Większość programów antyspamowych działa, analizując elementy maila i przypisując im punkty. Jeśli ich liczba przekroczy skalę, wiadomość trafia do spamu. Aby tego uniknąć, trzeba zwracać uwagę na kilka działań.

  • nie kupuj bazy subskrybentów

  • zawsze proś o akceptację zapisu na twój newsletter

  • przeglądaj swoją bazę co jakiś czas i aktualizuj na bieżąco, uwzględniając aktywność poszczególnych odbiorców

  • stosuj równomiernie zawartość tekstu i grafik

  • nie dodawaj ciężkich załączników, lepiej wstaw link przekierowujący na twoją stronę

  • nie używaj zdań i słów, które są najbardziej popularne w reklamach spamerskich, typu: “wszystko za darmo”, “za free”

  • nie pisz swoich maili drukowanymi literami

E-mail marketing to popularna forma promocji, dzięki której możesz wiele zyskać - zwiększyć konwersję, zdobyć nowych klientów czy ulepszyć wizerunek marki. Ważne jest tylko jedno, aby tworzyć go we właściwy sposób i unikać błędów, które mogą zaszkodzić twojej komunikacji.

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów