0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Materiały firmowe budują wizerunek firmy

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Artykuł zewnętrzny Autorka: Renata Wrona, szefowa agencji PR PRIME IMAGE 

Materiały firmowe budują wizerunek firmy

Wizerunek firmy to wyobrażenie o przedsiębiorstwie istniejące w jego otoczeniu, obejmujące zbiór pozytywnych skojarzeń wywołanych logo i nazwą firmy. Nawet działalność dysponująca niewielkim budżetem powinna zadbać o wyróżniający wizerunek. To właśnie system identyfikacji jest podstawowym narzędziem, które ma budować świadomość marki. Odpowiednie logo, nazwa firmy oraz pozostałe materiały firmowe, takie jak wizytówki, teczki ofertowe, ulotki, papier firmowy i strona internetowa, są podstawą budowania silnej marki. Częstym błędem niewielkich biznesów jest ograniczanie budżetu promocyjno-reklamowego do minimum. Zapominając, że większość udzi to wzrokowcy, w wielu przedsiębiorstwach kwestie wizualnej prezencji są traktowane jako problem drugiej kategorii. Podstawowymi metodami budowania pozytywnego wizerunku są dobra identyfikacja wizualna oraz skuteczne procedury komunikacyjne.

System identyfikacji wizualnej wyróżni firmę od konkurencji. W zależności od charakteru biznesu oraz rynku na którym działa, przedsiębiorca powinien zdecydować się na identyfikację wizualną, która odróżni jego działalność od konkurencji i jednocześnie swoją kolorystyką i  symboliką zasugeruje jej rodzaj. Właśnie za pomocą barw można podkreślić charakter firmy - i tak firmy koncentrujące się na ochronie środowiska często używają koloru zielonego, sieci handlowe czerwonego, a instytucje finansowe granatowego. Przy wyborze odpowiedniego logotypu warto również pamiętać, iż użycie zbyt dużej ilości barw odbije się później na kosztach produkcji materiałów.

Po zakończeniu prac nad identyfikacją wizualną warto przyjęte założenia ustandaryzować i opisać w księdze identyfikacji wizualnej, która będzie bazą przy opracowywaniu wszystkich kolejnych materiałów firmowych.

Materiały firmowe, roll-up, ulotka i folder reklamowy czy katalog to najczęściej spotykana forma prezentacji oferty firmy. Rodzaj materiałów powinien być dostosowany do jej działalności. W jednej instytucji wystarczą jedynie ulotki informacyjne, w innej bardziej na miejscu są katalogi produktowe czy standy. Ważne jest, aby materiały te nie tylko przedstawiały informacje ofertowe, ale również aby budowały ustalony wcześniej wizerunek firmy, czyli były spójne z systemem identyfikacji wizualnej, były dobrej jakości i w dobrym stanie. Powiewająca nad siedzibą zniszczona i podarta przez wiatr flaga zdecydowanie nie poprawia jej wizerunku.

Wizytówki, choć obecne prawie w każdej firmie, są niestety bardzo często wykonane nieprofesjonalnie, dlatego też warto przypomnieć sobie o kilku podstawowych zasadach. Wizytówka, jako narzędzie pomocne przy zawieraniu znajomości musi przede wszystkim być czysta, w standardowych wymiarach 9x5 cm, zawierająca podstawowe dane (imię, nazwisko, stanowisko, nazwę firmy, kontakt, logo), pozbawiona wszelkich ozdobników w postaci złoconych liter, wytłoczeń czy dodatkowych informacji na temat działalności firmy.

Strona internetowa. W obecnych czasach brak strony firmowej w spisie stron Google budzi podejrzenia wśród kontrahentów i klientów. Przy budowaniu wizerunku w sieci niezmiernie istotna jest odpowiednia grafika strony, odpowiednia prezentacja oferty oraz najważniejsze informacje związane ze strukturą organizacyjną oraz działalnością firmy. Zawarte na stronie informacje powinny być przekazywane w sposób krótki, spójny i zrozumiały dla odbiorców i kontrahentów.

Dobra nazwa, sugestywny logotyp oraz odpowiednie hasła i spójne materiały firmowe na pewno pomagają w budowaniu wizerunku firmy, dlatego warto co jakiś czas pomyśleć o rebrandingu (odświeżeniu). Jednocześnie źle oznakowane, brudne czy zniszczone materiały firmowe mogą działać na niekorzyść firmy, budując złą opinię i zniechęcając klientów. Również język komunikacji niedostosowany do potencjalnych klientów jest przysłowiowym rzucaniem słów na wiatr, tracimy mnóstwo energii i funduszy bez konkretnego, wymiernego efektu.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów