Dobór fraz lokalnych - warto wiedzieć

Prowadzisz firmę i chciałbyś, by łatwiej było ją znaleźć w sieci? Nastawiasz się przede wszystkim na klientów z twojej okolicy - dzielnicy, miejscowości czy regionu? Powinieneś spróbować pozycjonowania lokalnego. Dzięki frazom lokalnym staniesz się łatwiejszy do znalezienia w wyszukiwarkach internetowych. Sprawdź, jak korzystać z pozycjonowania lokalnego i wykonać odpowiedni dobór fraz lokalnych!

Dobór fraz lokalnych - jak rozpocząć pozycjonowanie lokalne?

Najbardziej typową frazę lokalną, którą użytkownicy internetu mogą wpisać w wyszukiwarkę jest ta, która składa się z dwóch członów: poszukiwanej usługi lub produktu oraz nazwy miasta, dzielnicy. Przykładowo może być to mechanik samochodowy Wrocław, pralnia chemiczna Bydgoszcz czy garnitury Żoliborz Warszawa.

Gdy klient wpisuje w wyszukiwarkę mechanik samochodowy Wrocław, w wynikach wyszukiwania pojawią się strony serwisów samochodowych z Wrocławia i okolic niezależnie od tego, czy znajduje się on obecnie we Wrocławiu czy w Warszawie. Warto wziąć to pod uwagę przy ustalaniu słów kluczowych - określenie lokalizacyjne znacznie ułatwi odnalezienie twojej firmy w sieci.

Warto jednak zwrócić też uwagę na inny aspekt takiej frazy. Poza samym określeniem miejscowości, w której prowadzona jest działalność, ważny jest także drugi człon kluczowej frazy. Należy przeanalizować, czy skuteczniejsza okaże się fraza serwis samochodowy Wrocław czy naprawa samochodów Wrocław. Człon określający rodzaj działalności jest ważny przede wszystkim wtedy, gdy firma świadczy usługi stacjonarnie, a jej klientami są przede wszystkimi osoby mieszkające w jej bliskiej okolicy.

Takie typowe frazy lokalne mają pewien minus - mianowicie mogą zmniejszyć ruch na twojej stronie internetowej. Jednak zarazem pojawia się aspekt pozytywny - mniejszy ruch może w tym przypadku oznaczać większą skuteczność. Jeśli dobrze przeprowadzisz dobór fraz lokalnych, na twoją stronę docierać będą bowiem osoby z okolicy wstępnie zdecydowane na twój towar lub usługę.

Frazy kierowane na lokalizację

W przypadku fraz kierowanych na lokalizację użyć trzeba będzie Keyword Plannera. Wypisuje się tam frazy ogólne, po czym ustawia lokalizację, na którą fraza ma być kierowana - domyślnie jest nią cała Polska. We wspomnianym wcześniej przykładzie, fraza ogólna brzmieć będzie naprawa samochodów i kierowana będzie na Wrocław. Wiadome jest, że trzeba się będzie liczyć wówczas mniejszą liczbą wyszukiwań, bowiem każdy użytkownik internetu zobaczy tylko wyniki związane z jego lokalizacją.

Warto porównać ze sobą wyniki uzyskiwane przy wyszukiwaniu fraz lokalnych oraz przy wyszukiwaniu fraz ogólnych kierowanych na lokalizację. Nie są one bardzo odmienne, ale też i nie identyczne.

Wizytówka firmy a dobór fraz lokalnych

Jeśli chcesz, aby twoja firma była jeszcze łatwiejsza do znalezienia dla osób, które szukają konkretnych produktów lub usług w danym regionie, musisz koniecznie zadbać o jej wizytówkę. Wystarczy, że założysz taką wizytówkę firmy w Google Moja Firma. Wizytówka powinna zawierać nazwę firmy i dane teleadresowe. W dalszej kolejności wskazujesz kategorię twojej branży, ustalasz zasięg terytorialny - to w jakiej odległości od siedziby twojej firmy będą się wyświetlać określone lokalne wyniki wyszukiwania.

Następnie ustalasz szczegóły dotyczące m.in. godzin otwarcia firmy, opisu jej działalności czy informacji kontaktowych. Jeśli dokładnie uzupełniłeś wizytówkę, z pewnością wpłynie to pozytywnie na lokalne pozycjonowanie strony twojej firmy.

Jeśli wizytówka zostanie zatwierdzona, klienci będą mogli ocenić twoją firmę i wystawić jej opinię. Warto starać się, by zdobywać jak najlepsze oceny i opinie klientów - są one bowiem przedstawiane w wynikach wyszukiwania.

Adres i linki - pamiętaj również o nich

Ważna jest również spójność danych teleadresowych. Świetnie byłoby, gdybyś w każdym możliwym miejscu pozostawiał te same dane swojej firmy, a także udostępniał je na stronach Panoramy Firm lub Polskich Książek Telefonicznych. Spójność danych jest istotna dla lokalnego pozycjonowania. Pamiętaj o tym również wtedy, gdy zmieniasz siedzibę firmy. Zadbaj również o to, by link do strony twojej firmy znalazł się na ważnych stronach branżowych oraz w internetowych informatorach lokalnych.