W ostatnich latach internet stał się głównym źródłem informacji. Nic więc dziwnego, że w sytuacji, gdy musimy odnaleźć interesujące nas dane, włączamy przeglądarkę internetową i zaczynamy poszukiwania. Z tego też powodu coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na ogłoszenie swojej oferty w sieci. Doskonałym pomysłem okazuje się stworzenie wizytówki w Google. Google Moja Firma jest usługą stworzoną specjalnie z myślą o przedsiębiorcach. Może z niej skorzystać każdy, kto prowadzi firmę, a sam proces tworzenia wizytówki firmy w Google Maps jest szybki i prosty w wykonaniu, ponadto usługa jest darmowa.
Google Moja Firma – możliwości
Jak już zostało wspomniane, proces założenia wizytówki swojej firmy nie jest skomplikowany, a daje wiele korzyści. Przede wszystkim zwiększa szansę na odnalezienie naszej działalności przez potencjalnych klientów – dane na temat firmy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Jest to dobre rozwiązanie dla mikroprzedsiębiorstw, które nie posiadają firmowej strony internetowej, ponieważ Google Moja Firma tego nie wymaga. W wizytówce możemy zamieścić różnorodne informacje:
-
dane kontaktowe: numer telefonu, lokalizację, adres strony internetowej, godziny otwarcia
-
branżę firmy: zakres usług lub oferowanych produktów
-
“wirtualny spacer” – czyli możliwość obejrzenia wnętrza lokalu firmy dzięki jego prezentacji w technologii Google Street View
-
wyznaczenie trasy do firmy – aplikacja pozwala zarejestrowanej firmie na wyznaczenie drogi do swojej siedziby, dzięki czemu klient nie będzie miał problemu ze znalezieniem lokalizacji szukanej placówki.
Rejestracja firmy w Google Maps to wręcz konieczność. Po pierwsze, pozwoli to na przejrzyste wyeksponowanie najważniejszych informacji o prowadzonej działalności, a dodatkowo sprawi, że firma pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania Google (i to nawet wtedy, gdy nie posiada strony internetowej). Wiele osób potrzebuje szybko odnaleźć dane kontaktowe do jakiejś firmy i najczęściej korzysta z wizytówki Google. Wystarczy wtedy wpisać nazwę przedsiębiorstwa w wyszukiwarce i automatycznie wyświetlają się wszystkie niezbędne informacje. Zarejestrowana w Google Maps firma jest bardziej wiarygodna dla klienta, dlatego nie powinno się zwlekać z założeniem konta.
Warto pamiętać również o tym, że zazwyczaj wizytówki firm w ramach tej usługi tworzone są na podstawie baz danych otrzymywanych od Panoramy Firm. Jeżeli z jakichś powodów przedsiębiorstwo nie zostało dodane do Google Maps, zawsze można pokusić się o samodzielne uaktualnienie poprzez jedno z Centrów firm lokalnych Google. Jest ono darmowe, wymaga jedynie posiadania konta Google.
Jak dodać firmę do Google Maps?
Pierwszym niezbędnym warunkiem do skorzystania z Google Maps dla firm jest konieczność posiadania konta Google. Następnie można przejść do dalszych działań, czyli otworzenia narzędzia “Google Moja Firma”. Jest to witryna, na której Google reklamuje usługi skierowane dla przedsiębiorstw promujących się w internecie.
Aby rozpocząć rejestrację, klikamy w “Zacznij teraz”, następnie przechodzimy do kolejnego kroku, jakim jest wypełnienie odpowiednich danych w wyświetlanych formularzach. Wpisane informacje będą później przedstawione jako treść wizytówki.
Po podaniu nazwy firmy i zaakceptowaniu warunków korzystania z usługi przejdziemy do kolejnego formularza z danymi adresowymi oraz umiejscowieniem przedsiębiorstwa na mapie.
Następnie przychodzi kolej na wybranie kategorii działalności, w obrębie której działa firma. Jest to ważny krok, ponieważ wybór branży będzie opisywał działalność, w jakiej się specjalizujemy.
Dzięki uzupełnieniu informacji o lokalizacji i branży firmy, internauci poszukujący konkretnej usługi otrzymają dopasowane wyniki wyszukiwania. Przykładowo, jeśli wybraliśmy hasło “cukiernia”, to nasza oferta będzie się ukazywać osobom w bliskiej lokalizacji, które w wyszukiwarce wpisały “kawiarnia”, “restauracje” i inne podobne frazy.
W trakcie kolejnych kroków zostaniemy poproszeni o podanie numeru telefonu i adresu strony internetowej (nie jest to obowiązkowe). Ostatnim etapem jest wybór sposobu weryfikacji. Aby nasze konto było w pełni aktywne, musimy je zweryfikować. Weryfikacja konta Google wymaga odebrania przez nas listu z kodem, a następnie wpisania go do naszego panelu. List zostanie wysłany na wskazany przez nas adres. Czynność ta jest konieczna, jeśli chcemy w pełni korzystać z Google Maps dla firmy, ponieważ dopiero po przeprowadzonym procesie weryfikacji nasza wizytówka będzie widoczna w sieci. Po wybraniu odpowiedniego sposobu weryfikacji, konto jest już założone i możemy przejść do konfiguracji wizytówki!
Google Moja Firma – uzupełnianie danych
Jest to jeden z ważniejszych etapów, ponieważ to jak przedstawimy naszą firmę i jakie dane wpiszemy, będzie miało wpływ na to, ilu klientów zdecyduje się skorzystać z naszych usług. Możemy tu wprowadzić wiele informacji na temat funkcjonowania firmy, lokalizacji i naszej oferty:
-
informacje na temat płatności (na przykład płatność kartą lub tylko gotówką)
-
godziny i dni otwarcia
-
lokalizacja – adres oraz zaznaczenie pinezką na mapie.
Kolejnym krokiem jest dodanie do wizytówki zdjęć firmy. Możemy pokazać, jak wygląda siedziba firmy lub oferowane przez nią produkty. Fotografie mogą zostać pobrane z dysku komputera lub ze strony internetowej. Nie mogą one zawierać zabronionych elementów – nielegalnych treści naruszających prawa autorskie lub znaki towarowe, zawierających treści pornograficzne oraz takich, które nakłaniają do przemocy, szerzących nienawiść lub naruszających prywatność.
Następny etap wypełniania wizytówki to część niestandardowa. Tutaj dodaje się informacje, które mają wyróżnić przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Warto zatem uzupełnić profil o takie dane, jak średnia cena, menu, kuchnia, specjalność i atmosfera, a także rok założenia, funkcje, ubiór, parking, najbliższa przecznica, poziom cen, kierownik kuchni, wyżywienie lub transport.
Przydatną funkcją jest możliwość dodawania komentarzy oraz ocen na temat działalności oraz możliwość odpowiedzi na nie. Oceny są przedstawione w postaci średniej, co w przypadku osiągnięcia wysokich wartości zachęci do korzystania z naszych usług.
Moja firma w Google Maps – jak edytować dane?
W przypadku, gdy zmieniają się podstawowe dane na temat działalności firmy, dobrym posunięciem jest usunięcie starych danych i zastąpienie ich nowymi. Firma w Google Maps powinna mieć zawsze zaktualizowane dane, aby nie wprowadzić nikogo w błąd i nie pokierować pod inny adres.
Aby zmienić dane firmy w profilu Google Maps, należy po uprzednim zalogowaniu się na koncie Google odnaleźć swoje przedsiębiorstwo w wynikach wyszukiwania Google Maps i kliknąć na profil. W tym miejscu powinien pojawić się dymek zawierający dane firmy oraz link zatytułowany “Więcej informacji”. Po pojawieniu się okna, w którym będą widoczne informacje kontaktowe, będzie można zaktualizować profil poprzez wybranie “Dodaj” lub “Edytuj” swoją firmę. Zmiana poszczególnych elementów odbywać się będzie w następnym oknie, pod warunkiem że użytkownik ma prawo do wprowadzenia aktualizacji.
Zarejestrowana firma w Google Maps to doskonała okazja do wypromowania się w internecie, ponieważ klienci mogą poprzez to narzędzie oceniać nasze usługi lub oferowane produkty. Stanowi to ogromną szansę na pozyskanie potencjalnych nabywców dla wszystkich właścicieli firm.