Poradnik Przedsiębiorcy

Firma w Google Maps - bądź widoczny w sieci dzięki e-wizytówce

W poszukiwaniu informacji na temat firm najczęstszą praktyką jest wyszukiwanie jej danych w internecie, który stanowi ogromne źródło na temat prosperujących w Polsce organizacji. Z tego powodu coraz więcej polskich przedsiębiorstw decyduje się na umieszczenie swojej wizytówki w Google. Google Moja Firma to usługa, dzięki której przedsiębiorcy mają możliwość stworzenia wizytówki swojej firmy w internecie w taki sposób, że dane na temat firmy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Taka karta zazwyczaj zawiera numer telefonu, adres strony internetowej oraz rodzaj prowadzonej działalności i godziny otwarcia. Dodatkowo istnieje możliwość opublikowania zdjęć siedziby lub oferowanych przez siebie produktów albo zaprezentowania wirtualnego spaceru, czyli usługi, w której klienci mogą obejrzeć prezentację, wykonanej w technologii Google Street View i obejrzeć wnętrze biura, restauracji czy pubu. Zarejestrowana firma w Google Maps umożliwia również wyznaczenie trasy korzystając z nawigacji Google, dzięki czemu klient bez problemu może do nas trafić. 

Firma w Google Maps - zakładanie konta

Firma w Google Maps - dlaczego warto założyć konto?

Rejestracja firmy w Google to wręcz konieczność. Po pierwsze, pozwoli to na przejrzyste wyeksponowanie najważniejszych informacji o prowadzonej działalności, a dodatkowo sprawi, że firma pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. I to nawet wtedy, gdy nie posiada strony internetowej. Wiele osób potrzebuje szybko odnaleźć dane kontaktowe do jakiejś firmy i najczęściej korzysta z wizytówki Google. Wystarczy wtedy wpisać nazwę przedsiębiorstwa w wyszukiwarce i automatycznie wyświetlają się wszystkie niezbędne informacje. Zarejestrowana firma w Google Maps jest bardziej wiarygodna dla klienta, dlatego nie powinno się zwlekać z założeniem konta.

Warto pamiętać również o tym, że zazwyczaj wizytówki firm w ramach tej usługi tworzone są na podstawie baz danych otrzymywanych od Panoramy Firm. Jeżeli z jakichś powodów przedsiębiorstwo nie zostało dodane do Google Maps, zawsze można pokusić się o samodzielne uaktualnienie poprzez jedno z Centrów firm lokalnych Google. Jest ono darmowe, wymaga jedynie posiadania konta Google.

Jak dodać firmę do Google Maps?

Pierwszym krokiem jest otworzenie narzędzia Google Moja Firma. Jest to witryna, na której Google reklamuje usługi skierowane dla firm promujących się w internecie.

Po kliknięciu w button Zacznij teraz pokazuje nam się formularz, który wymaga podania informacji na temat prowadzonej działalności. Będą one później wyświetlane w wizytówce firmy w Google Maps.

Firma w Google Maps - jak założyć konto?