Jak się zmienia sytuacja na rynku e-commerce

Statystyki pokazują, że polski rynek e-commerce, chociaż coraz bardziej dojrzały, stale, dynamicznie się rozwija. Jak wynika z raportu „E-Commerce w Polsce 2015”. Gemius dla e-Commerce Polska w 2014 roku on-line płaciło już 47% Polaków. Eksperci szacują, że w 2015 roku wartość ta wzrośnie co najmniej do 54%, z czego mobilnie będzie płacić ok. 34% internautów (w Polsce ok. 37% za pośrednictwem smartfonów, a 24% z tabletów). Na uwagę zasługuje to, że aż 52% polskich konsumentów stosuje tzw. multichanneling, czyli rozpoczyna proces zakupowy na jednym urządzeniu moblinym, a kończy na innym bądź komputerze stacjonarnym.

E-commerce a płatności online

Operatorzy płatności on-line nie tylko dostosowali swoje rozwiązania do urządzeń mobilnych. Stale rozwijają swoje rozwiązania w zgodzie z istniejącymi na rynku trendami, a nawet wyprzedzając je i tym samym potrzeby konsumentów. Z raportu Gemius „E-Commerce w Polsce 2015” wynika również, że szybki przelew przez serwis płatności jak Dotpay wybiera obecnie aż 60% konsumentów.

Specjaliści analizujący rynek e-commerce w przypadku dostawców płatności internetowych, jako kryterium oceny tych rozwiązań podają przede wszystkim takie czynniki jak: bezpieczeństwo, wygoda i zadowolenie płacących z przeprowadzanych transakcji oraz funkcjonalności optymalizujące rozwój biznesu, w tym opcje związane z wchodzeniem na rynki zagraniczne.

Socjolog, dr Ewelina Jurczak, która od lat analizuje rozwiązania IT w kontekście kierunku ich rozwoju i zastosowania w związku z rosnącymi potrzebami biznesu, zwraca uwagę na to, że operatorzy płatności on-line stają obecnie przed coraz większymi wyzwaniami.

Analizując rynek dostawców płatności klasy e-biznes w odniesieniu do poziomu zadowolenia, w przypadku wymienionego powyżej operatora jakim jest Dotpay S.A. zwraca uwagę na elementy, które wydają się być niezbędne dla rozwoju biznesu na rynku e-commerce i m-commerce.

- W sposób szczególny należy zwrócić uwagę nie tylko na stronę wyboru płatności, tego jak jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych oraz optymalne skrócenie ścieżki płatności i ilość dostępnych kanałów płatniczych. Istotną rolę odgrywają rozwiązania wspierające prowadzenie działalności na rynkach zagranicznych, jak możliwość zapłaty w walucie danego kraju, czy geolokalizacja. Jeśli chodzi o Dotpay na szczególną uwagę zasługują także narzędzia deweloperskie (tzw. SDK) umożliwiające, najbardziej zoptymalizowaną w wymiarze czasowym, łatwą integracje z aplikacjami natywnymi- mówi socjolog, dr Ewelina Jurczak.

Badania przeprowadzone przez NetTrack w okresie od stycznia do marca 2015 pokazują, że aż 76,6% Polaków deklaruje korzystanie z internetu. Jak wskazują wirtualnemedia.pl mówimy tu o, aż 23, 08 mln osób, z czego, wg. raportu „Kupuję w Internecie 2014” Gemius wykonanego dla E-Commerce Polska, aż 78% odwiedza serwisy eCommerce, a 59% eSklepy. Dane te pokazują z jak wielkim potencjałem mamy do czynienia w kontekście platform e-commerce i m-commerce, a co za tym idzie, jak duże znaczenie ma sprawne wdrożenie zoptymalizowanego rozwiązania do płatności internetowych klasy e-biznes.

autor: Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego, Dotpay

e-commerce