Prowadzenie sklepu internetowego - jak robić to skutecznie?

Prowadzenie sklepu internetowego to dobry biznes. E-commerce cieszy się popularnością wśród konsumentów - przyczynami są przede wszystkim wygoda oraz wzrost zaufania do tej formy zakupów. Jeszcze parę lat temu nie było tak różowo, ponieważ na rynku panowało konserwatywne podejście, wyrażające się w dużej ostrożności wobec płatności online i podejrzliwości w kwestii towaru, którego nie można dotknąć.

Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

Biznes online jest bardzo popularny, co oznacza, że konkurencja jest silna. Coraz trudniej zdobyć nowych klientów i utrzymać ich przy sobie - prowadzenie sklepu internetowego to prawdziwa sztuka. O czym należy pamiętać? Jak uniknąć gniewu internautów? Warto poznać garść przydatnych porad, dzięki którym prowadzenie sklepu internetowego stanie się nieco łatwiejszym zadaniem.

7 kroków do sukcesu

  • Prowadzenie sklepu internetowego wymaga uczciwości. Wyczerpująco informuj o swoich produktach - wielu klientów skarży się na kupno towaru niezgodnego ze specyfikacją. Dlatego też nie ukrywaj na siłę mankamentów przedmiotów ze swojej oferty i zagwarantuj klientom wygodną możliwość zwrotu.

  • Prowadzenie sklepu internetowego to także pokora. Jeśli klient ucierpiał w jakiś sposób z twojego powodu, przeproś go. Warto zrobić to osobiście, przez telefon. Drobny upominek dodany do wymienionego towaru może udobruchać niezadowolonego konsumenta. Oczywiście to może nie wystarczyć, by zdecydował się na zakup jeszcze raz, ale daje szanse na uniknięcie rozprzestrzeniania się negatywnych opinii o firmie. Pamiętaj, żeby szybko reagować na wszelkie skargi, klienci to doceniają.

  • Pozwól się wypowiedzieć swoim klientom - daj im miejsce na wyrażenie opinii na temat poszczególnych pozycji z oferty. Trudno przecenić wartość zamieszczanych recenzji internautów - dla wielu potencjalnych klientów stanowią one najważniejsze źródło informacji.

  • Prowadzenie sklepu internetowego wymaga zaawansowanych działań poprawiających pozycjonowanie strony. Przy doborze fraz kluczowych warto kierować się zasadą długiego ogona - to szczególnie istotne przy opisach produktów, które muszą być jednocześnie oryginalne, zachęcające i skrojone pod wyszukiwarkę.

  • Zastanów się nad wprowadzeniem czegoś odróżniającego cię od konkurencji - świetnym pomysłem może być wirtualna przymierzalnia, w której internauta może dobrać manekin o określonych wymiarach i przymierzać na nim ubrania.

  • Prowadzenie sklepu internetowego pozwala w pełni zrozumieć istotę maksymy “czas to pieniądz”. Współczesny konsument chce mieć wszystko szybko, tu i teraz, dlatego musisz zadbać o błyskawiczną dostawę towaru. Tutaj problemem jest uzależnienie od Poczty Polskiej lub prywatnych kurierów. Warto podpisać umowę z którymś z tych podmiotów, by zagwarantować sobie niższe ceny (przy dużych liczbach przesyłek) i określony czas dostawy. Pamiętaj, żeby zawsze informować klienta o etapach transportu zakupu - to daje mu poczucie kontroli i spokoju. Jeśli nabywca zobaczy, że przekazałeś towar firmie transportującej na czas, to właśnie ją obarczy winą za ewentualne spóźnienie.

  • Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z nieustannym dialogiem z konsumentami - każdego dnia przychodzą nowe zapytania od internautów, na które trzeba rzetelnie i uprzejmie odpowiedzieć. Nie zapominaj, że sprawne odpowiadanie na maile to podstawa do budowy i utrzymania pozytywnego wizerunku, który w przyszłości przełoży się na realne zyski. Uprzejmy i wyczerpujący kontakt zostanie na pewno doceniony, a informacja o takim sklepie przekazana dalej, zarówno w rozmowach osobistych, jak i internetowych.