Załóż i rozkręć swój własny sklep internetowy

W dobie konsumpcjonizmu najbardziej intratnym pomysłem na biznes jest sklep. Ludzie kupowali, kupują i kupować będą, taka ich natura i takie potrzeby. W końcu bez jedzenia żyć nie można, środki czystości i higieny nie są bez dna, ubrania same się nie wypiorą, no i nie są wieczne, a do tego wypadałoby od czasu do czasu kupić sobie coś przyjemnego, tak tylko dla siebie. Ktoś może się oburzyć i powiedzieć, że on sam szyje sobie ubrania albo sam produkuje żywność, sadzi owoce i warzywa, hoduje bydło itd., ale spójrzmy prawdzie w oczy, ile jest takich osób? Niewiele. Cała reszta skazana jest na nieustające zakupy w sklepach, bo przy dzisiejszym pędzie życia większość ludzi nie ma czasu na prowadzenie własnego gospodarstwa domowego. Jeżeli do tego wszystkiego dochodzi brak czasu, najlepszym rozwiązaniem jest sklep internetowy

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Brak czasu – to dziś powszechne zjawisko, wciąż gdzieś biegniemy, gdzieś się spóźniamy, gdzieś przybiegamy na ostatnią chwilę, jesteśmy zapracowani. Pracoholicy? Możliwe, jednak w większości przypadków są to po prostu ludzie, którzy pragną za wszelką cenę utrzymać siebie i swoją rodzinę, a może i przy okazji żyć troszkę ponad standard. Tacy ludzie szukają najprostszych rozwiązań pozwalających im trochę odsapnąć i zaoszczędzić na czasie. Dlatego też wyprawy do sklepów ograniczają do niezbędnego minimum – np. raz na dwa tygodnie, najczęściej w weekend wybierają się całą rodziną do hipermarketu.

A gdyby tak ułatwić im życie całkowicie? Gdyby długotrwałe wyprawy do sklepów stały się zbędne? Właśnie Ty możesz wyjść naprzeciw potrzebom tych ludzi. Stwórz swój sklep internetowy. Osoby zapracowane są Twoim celem, a do tego dochodzą jeszcze tacy, dla których zakupy są sensem życia i nie wyobrażają sobie egzystencji bez codziennych zakupów, ich zadowolą nawet drobiazgi.

Era konsumpcjonizmu i pracoholizmu ofiaruje idealne podłoże pod sklep internetowy. Założenie go nie jest trudne, wystarczy przebrnąć przez kilka kroków i cieszyć się sukcesem bez wychodzenia z domu.

Przygotowanie mentalne i merytoryczne do założenia e-sklepu

Zanim rozpędzisz się i zaczniesz zakładać sklep internetowy od strony formalnej, przystopuj. Musisz najpierw mentalnie przygotować się do tego, czy chcesz i czy będziesz w stanie poprowadzić taki sklep. Przeanalizuj wszystkie za i przeciw. Przejrzyj kilka witryn innych sklepów internetowych, zobacz, jak wyglądają. Zastanów się, czego będziesz potrzebować do jego stworzenia.

Ponadto przygotuj się merytorycznie, bo niestety same chęci nie wystarczą. Poczytaj o tym, czym jest e-commerce, jakie są jego rodzaje, dowiedz się czegoś o jego historii. Stwórz sobie rzeczowy fundament pod e-sklep. Niektórzy w tym momencie mogą machnąć ręką i z całkowitą ignorancją zapytać: „A po co mi ta wiedza? Wszystko wyjdzie w praniu”. No tak, to prawda, że człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach, ale co jeśli one okażą się już nie do naprawienia? Wiedza to Twoja broń i Twoja niezbędna podstawa, od której powinieneś zacząć, bez niej ani rusz, a dzięki niej uczysz się nie popełniać właśnie takich głupich błędów o katastrofalnych skutkach.

Pomysł na sklep internetowy

Nie możesz założyć sklepu internetowego bez żadnego pomysłu na niego. Jeśli nic nie przychodzi Ci do głowy, to musisz przejść przez następujące kroki:

  1. Przeprowadź badania rynku, sprawdź statystyki. Dowiedz się, czego na rynku brakuje, czego jest za dużo, na co jest największy popyt, a na co najmniejszy.
  2. Określ swój target. Po oględnych badaniach rynku ten krok powinien być łatwy. Zastanów się nad profilem swojego klienta, czy ma być to przeciętny Kowalski czy biznesmen, lekarz czy gosposia domowa, dorosły czy dziecko, kobieta czy mężczyzna. A może odbiorcą będzie klient uniwersalny. Co więcej, możesz ograniczyć swój target, np. do określonego polskiego województwa czy nawet miasta, w którym czegoś brakuje lub w ogóle nie ma albo możesz stworzyć target międzynarodowy. Pamiętaj, że decyzja ta powinna być uzależniona od tego, jaką masz wizję oraz od badań rynkowych.
  3. Wybór asortymentu na podstawie określonego targetu powinien pójść sprawnie. Zastanów się nad jego rodzajem i szerokością zakresu. Pomyśl, czy będzie to towar specjalistyczny, uzupełniający, czy produkowany na szeroką skalę. Przekalkuluj, czy stać Cię na niego, czy masz wystarczające środki na jego zakup od dostawców.

Na podstawie tych kroków będziesz miał jako taki biznesplan i mając go na uwadze, możesz rozpocząć dalsze działania, by założyć i rozkręcić sklep internetowy

Sklep internetowy jako działalność gospodarcza 

To zdaje się najtrudniejszy moment, który stanie na drodze do założenia sklepu. Niestety musisz przez niego przebrnąć, ale pamiętaj – dla chcącego nic trudnego. W przypadku sklepu internetowego sprawa w zasadzie wygląda tak samo jak przy handlu tradycyjnym – rejestrujesz działalność, uzyskujesz numer NIP i REGON, tworzysz firmowe konto bankowe, zgłaszasz się do ZUS i urzędu skarbowego itd.

Kwestia działalności gospodarczej to bardzo szeroki temat, dlatego też zachęcamy do przeczytania naszych pozostałych artykułów.