Poradnik Przedsiębiorcy

Prowadzenie biznesu

Popyt i podaż - jak oddziałują na rynek?

Popyt i podaż - definicja Chcąc zrozumieć funkcjonowanie rynku, należy poznać takie pojęcia jak popyt i podaż. Jak brzmi prawo popytu i podaży? Jakie czynniki kształtują ich wysokość? Czy zdarzają się wyjątki od reguły przeczące tym prawom? Dowiedz się z artykułu! czytaj dalej

Zaufanie w biznesie - dlaczego jest istotne?

Jak zaufanie w biznesie wpływa na współpracę? W codziennym życiu chcemy otaczać się ludźmi, którym ufamy. Nie inaczej jest także w przypadku przedsiębiorstw. Dlaczego zaufanie w biznesie jest tak ważne? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedź na pytanie i dowiedz się więcej! czytaj dalej

After Action Review w biznesie - na czym polega?

After Action Review w firmie Oficerowie armii amerykańskiej po skończonej służbie zajmujący kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwach, wprowadzili do nich między innymi metodę After Action Review. Na czym polega? Czy jest przydatna? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Vertical Marketing System - praca we wspólnym celu

Vertical marketing - sposobem na większą sprzedaż Produkujesz unikalne wyroby? Nie masz ich dystrybutora ani nie potrafisz zająć się sprzedażą? Rozwiązaniem tego problemu może być vertical marketing system. Przeczytaj artykuł i sprawdź, na czym polega ta forma współpracy firm oraz jakie są jej rodzaje! czytaj dalej

EVP - co dla pracodawcy oznacza ten skrót?

EVP firmy - co to jest? Na czym polega koncepcja EVP? Co oznacza ten skrót oraz co ma wspólnego z marką pracodawcy i jak może mu pomóc w budowaniu wizerunku firmy, w której warto pracować? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej o budowaniu EVP firmy. czytaj dalej

Lean Management i Six Sigma - nowoczesne metody zarządzania firmą

Lean Management - nowoczesne kierowanie przedsiębiorstwem Chcąc poprawić funkcjonowanie przedsiębiorstwa, warto przyjrzeć się metodom zarządzania stosowanym przez firmy odnoszące sukcesy. Możemy zaliczyć do tego koncepcję Lean Management i Six Sigma. Sprawdź, na czym one polegają. czytaj dalej

Klient - jego rodzaje i właściwa obsługa

Klient - jak z nim postępować? W biznesie najważniejszy jest klient. Ludzie różnią się od siebie i w zależności od sposobu zachowania konsumenta, sprzedawca powinien stosować inne strategie działania. Dowiedz się, jak postępować z klientem w zależności od tego, jaki ma charakter. czytaj dalej

Nowy typ konsumenta - pokolenie HENRY. Kim są osoby z tej grupy?

Jakie zachowania zakupowe posiada pokolenie HENRY? Pokolenie Henryków to nowa grupa konsumentów, która została zdefiniowana w ramach raportu przeprowadzonego przez GfK CluePR. Kim jest pokolenie HENRY i jakie zachowania zakupowe można mu przypisać? Odpowiedzi na pytania znajdziesz w artykule! czytaj dalej

Możesz naliczyć odsetki ustawowe od opóźnionych należności

Odsetki ustawowe - charakterystyka Odsetki ustawowe to najpopularniejszy rodzaj odszkodowania, jakie przedsiębiorcy egzekwują od swoich kontrahentów z tytułu nieopłaconych w terminie należności. Dowiedz się, jak obliczyć wysokość odsetek ustawowych i sprawdź oraz ile aktualnie wynoszą! czytaj dalej

Narzędzia online, które wspierają biznes w sieci

Jakie narzędzia online są najlepsze do prowadzenia biznesu? Chcąc prowadzić biznes w sieci, warto wykorzystać dostępne na rynku narzędzia online. Są najczęściej udostępniane w systemie chmury, co pozwala mieć dostęp do swoich plików z każdego miejsca. Sprawdź, jakie jeszcze mają zalety. czytaj dalej

Dokumenty magazynowe - co warto wiedzieć

Dokumenty magazynowe - warto wiedzieć Obrót magazynowy regulowany jest przez dokumenty magazynowe. Jakie dokumenty magazynowe wyróżniamy oraz w jaki sposób należy prowadzić system magazynowy wfirma.pl? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Mowa ciała w biznesie, czyli jak się poruszać, żeby zdobyć zaufanie

Mowa ciała na spotkaniu biznesowym Podczas spotkania biznesowego zazwyczaj skupiamy się na załatwieniu konkretnej sprawy i nie zwracamy uwagi na to, jak wygląda nasza mowa ciała. Wpływa ona jednak w znaczący sposób na odbiór tego, co mówimy, przez kontrahenta. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Procedura Charrette w burzy mózgów - na czym polega?

Procedura Charrette - jak działa? Burza mózgów przeprowadzana na dużej grupie ludzi może być chaotyczna i nie prowadzić do żadnych sensownych wniosków. Pomóc może w takim przypadku procedura Charrette. Na czym polega i jak ją przeprowadzić w firmie? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Jak wyglądają wymiany zagraniczne dla początkujących przedsiębiorców?

Wymiany zagraniczne dla początkujących przedsiębiorców - o czym należy wiedzieć? Program Erasmus kojarzy się wielu z nas głównie ze studentami. Warto jednak wiedzieć, że możliwe są również wymiany zagraniczne dla początkujących przedsiębiorców. Na czym polegają i co zrobić, by w nich uczestniczyć? Przeczytaj w artykule! czytaj dalej

Sieć TOR – największy czarny rynek czy przyszłość Internetu?

Sieć TOR - definicja Czy istnieje sposób na pozostanie w pełni anonimowym w sieci? Czy sieć TOR, metoda szyfrowania danych, zawsze wiąże się z przestępczością? A może jest sposób na wykorzystanie jej w dobrych celach? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Klient biznesowy - jak go odpowiednio profilować?

Klient biznesowy - jak do niego dotrzeć? Klient biznesowy to wyzwanie w wielu działach sprzedaży. Wymaga zaangażowania oraz wyjątkowej komunikacji. Ważnym jej elementem jest odpowiednie profilowanie. Sprawdź, jak powinien wyglądać oraz jakie są sposoby na kontakt z takim odbiorcą. czytaj dalej

Własna nisza na rynku - jak ją odnaleźć?

Nisza na rynku a branża e-commerce Wybór asortymentu e-sklepu jest wbrew pozorom niezwykle trudny, a atrakcyjna nisza na rynku jest niełatwa do znalezienia. Twoja oferta musi zainteresować potencjalnych nabywców oraz znacznie przebić konkurencję. Sprawdź, jak znaleźć własną niszę rynkową! czytaj dalej

Naming, czyli jak można nazwać swoją firmę?

Naming - jak wybrać nazwę firmy? Zakładasz działalność i nie wiesz jaką nazwę wybrać? Czy nazwa działalności jest istotna czy też jest to element do którego nie trzeba przywiązywać zbyt dużej wagi? Sprawdź, czy naming ma wpływ na strategię marketingową. Sprawdź szczegóły. czytaj dalej

Zarejestrowanie firmy za granicą a stałe zamieszkiwanie w Polsce

Zarejestrowanie firmy za granicą a stałe zamieszkiwanie w Polsce Coraz więcej podatników decyduje się na zarejestrowanie firmy za granicą, co często jest związane z niższymi stawkami podatkowymi, które tam obowiązują. Jak wygląda sytuacja gdy podatnik prowadzi działalność w kraju oraz rejestruje firmę za granicą? czytaj dalej

Prowadzenie działalności poprzez zakład w innym kraju

Prowadzenie działalności poprzez zakład w innym kraju Prowadzenie działalności gospodarczej poza granicami kraju poprzez zakłady jest powszechnym zjawiskiem. Pojawiają się jednak wątpliwości jak należy prawidłowo rozliczyć dochód uzyskany przez zakład w innym kraju. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się! czytaj dalej