Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

HR w praktyce

2017-02-24

HR w praktyce

Elastyczny czas pracy - poznaj jego wady i zalety

Elastyczny czas pracy - na czym polega? Elastyczny czas pracy czy możliwość pracy zdalnej mogą być dla pracowników motywującymi do bardziej wytężonej pracy benefitami. Jak wprowadzać elastyczny grafik i jakie są jego wady oraz zalety? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2017-02-21

HR w praktyce

Biuletyn firmowy - czy przyda się też w twojej firmie?

Biuletyn firmowy - czy warto go mieć w swojej firmie Biuletyn firmowy to nic innego jak magazyn wewnątrzorganizacyjny. Ma on służyć przede wszystkim jako narzędzie komunikacyjne. Dlaczego warto wprowadzić go do swojej firmy? Kto powinien go redagować? Jakie cele firmowe realizuje? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Holakracja - jakdziałają firmy bez szefów?

Holakracja - jak działa? Holakracja mówiąc ogólnie, jest to firma bez przełożonych i stanowisk. Czy taki model zarządzania sprawdza się w przedsiębiorstwach? Dlaczego warto wziąć go pod uwagę? Jakie cechy go wyróżniają na tle pozostałych modeli? Dowiedz się więcej! czytaj dalej
2017-02-15

HR w praktyce

Pokolenie Y i Z w pracy, czyli najmłodsze roczniki na rynku pracy

Pokolenie y a pokolenie z Czym charakteryzują się pokolenie Y i pokolenie Z? Jak ich przedstawiciele zachowują się w pracy? Na jakich kwestiach skupiają się najbardziej? Jak ich skutecznie motywować? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2017-02-14

HR w praktyce

Firmowy intranet - czy warto w niego zainwestować?

Firmowy intranet - komunikacja w przedsiębiorstwie Firmowy intranet spełnia ogromną rolę w każdej firmie. To właśnie dzięki niemu komunikacja w każdym przedsiębiorstwie przebiega sprawnie, bez zbędnego zamieszania. Jak to działa? Co warto o nim wiedzieć? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule. czytaj dalej
2017-02-09

HR w praktyce

Struktura firmy - czy musi być uporządkowana?

Struktura firmy - dlaczego jest taka ważna? Czy struktura firmy powinna być jasno określona? Co taki krok daje firmie? W jaki sposób powinno przebiegać jej ustalanie? Dlaczego to jest takie ważne dla firmy? Przeczytaj nasz artykuł, by poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się więcej! czytaj dalej
2017-02-03

HR w praktyce

Dobry zespół pracowników - co go cechuje?

Dobry zespół pracowników - cechy Praca zespołowa bywa naprawdę wydajna i efektywna, dlatego dużą wagę powinno się przywiązywać do budowania idealnego teamu. Co cechuje dobry zespół pracowników? W naszym artykule podpowiadamy, jakie cechy powinien posiadać skuteczny zespół. czytaj dalej
2017-02-02

HR w praktyce

Dobry pracownik - jak zatrzymać go w firmie?

Dobry pracownik - jak go zatrzymać? Dobry pracownik w każdej firmie jest niezastąpiony. Problem zaczyna się w momencie kiedy chce odejść . Co zrobić, aby go zatrzymać? Ile kosztuje nas strata dobrego pracownika? Jak skutecznie zarządzać personelem? Przeczytaj koniecznie nasz artykuł. czytaj dalej
2017-02-01

HR w praktyce

Skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne - jak przyciągnąć idealnych kandydatów?

Ogłoszenie rekrutacyjne - jak napisać Każdy proces rekrutacyjny powinien zawierać pewne skuteczne elementy, które pozwolą na znalezienie idealnego kandydata. O jakich rzeczach powinniśmy pamiętać tworząc ogłoszenie rekrutacyjne? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2017-01-31

HR w praktyce

Muzyka w biurze - jaki ma wpływ na pracę?

Muzyka w biurze - korzyści Wykonując w ramach pracy zadania, która sprawiają nam autentyczną radość czy zadowolenie, nie musimy szukać dodatkowej motywacji. Co jednak robić gdy dopadnie nas chwilowe znużenie? Dowiedz się, jaki wpływ na wykonywaną pracę ma muzyka w biurze! czytaj dalej
2017-01-03

HR w praktyce

Czas to pieniądz - zarządzanie czasem własnym i zespołu

Zarządzanie czasem własnym i zespołu - jak działa? Bardzo ważne jest, by lider potrafił postawić przed sobą i swoimi podwładnymi jasno określony i możliwy do realizacji cel, który będzie stanowił siłę napędową wszystkich działań. Jak powinno wyglądać zarządzanie czasem własnym i zespołu? Sprawdź! czytaj dalej
2016-12-29

HR w praktyce

Motywowanie pracowników - teoria McClellanda

Teoria mcclellanda - co warto wiedzieć Teoria McClellanda zakłada istnienie trzech potrzeb – osiągnięć, władzy oraz afiliacji. Każda z nich wpływa inaczej na sposób działania oraz nabywania nowych umiejętności i kwalifikacji. Jak motywować pracowników przejawiających odmienne oczekiwania? czytaj dalej
2016-12-28

HR w praktyce

Tworzenie zespołu - jakie charaktery powinny się znaleźć w firmie?

Tworzenie zespołu a charaktery ludzi Tworzenie zespołu z pewnością nie należy do najłatwiejszych zadań. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jaki wpływ na prawidłowe funkcjonowanie grupy pracowników mają ich indywidualne charaktery. Dowiedz się, jakich osób nie może zabraknąć w twoim zespole. czytaj dalej
2016-12-27

HR w praktyce

Pokolenie X na rynku pracy - charakterystyka

Pokolenie x - poznaj jego charakterystykę Jak zachowują się przedstawiciele pokolenia X na rynku pracy? W jaki sposób pracodawcy mogą ich zmotywować do większej efektywności? Przeczytaj kolejną część cyklu o pokoleniach w pracy i dowiedz się, jakie cechy posiada pokolenie X w pracy! czytaj dalej
2016-12-27

HR w praktyce

Dodatkowe pakiety ubezpieczeń - pokaż pracownikowi, że dbasz o niego i jego rodzinę

Dodatkowe pakiety ubezpieczeń a lojalność pracownika Pracodawcy coraz częściej poszukują niekonwencjonalnych sposobów motywowania pracowników. Wśród nich występuje m.in. opłacanie dodatkowych ubezpieczeń.Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak dodatkowe pakiety ubezpieczeń mogą wpłynąć na motywację pracownika! czytaj dalej
2016-12-26

HR w praktyce

Baby Boomers - charakterystyka pokolenia

Pokolenie baby boomers - kim są? Pokolenie Baby Boomers - kim są ludzie urodzeni w czasie wielkiego wyżu demograficznego? Jaką rolę odgrywają na rynku pracy i co jest dla nich najważniejsze? Przeczytaj pierwszą część cyklu o pokoleniach w pracy i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2016-12-26

HR w praktyce

Umiejętność patrzenia w przyszłość jako cecha dobrego przywódcy

Przywódcza umiejętność patrzenia w przyszłość - na czym polega? Zajmujesz pozycję lidera? Czy wiesz na czym polega przywódcza umiejętność patrzenia w przyszłość? Czym charakteryzowały się osoby określone mianem wielkich przywódców? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziesz w naszym artykule. Przeczytaj koniecznie! czytaj dalej
2016-12-23

HR w praktyce

Szukasz pracownika? Przygotuj dobrą ofertę pracy!

Przygotuj dobrą ofertę pracy - jak to zrobić? Oferta pracy jest nie tylko ogłoszeniem ale stanowi także wizytówkę firmę. Na jej podstawie kandydat ocenia, czy firma zajmuje się czymś, co spełnia jego oczekiwania. Dlatego jeśli chcesz przyciągnąć pracowników do firmy przygotuj dobrą ofertę pracy! czytaj dalej
2016-12-21

HR w praktyce

Pokolenie Z na rynku pracy - charakterystyka

pokolenie Z na rynku pracy Najmłodszym pokoleniem, które powoli wchodzi na rynek pracy jest pokolenie Z. Jej przedstawiciele rozpoczynają już kariery - czym się charakteryzują i jakie są prognozy z nimi związane? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedź na te pytania! czytaj dalej
2016-12-20

HR w praktyce

Jak dobierać współpracowników do zespołu?

Jak dobierać współpracowników - co warto wiedzieć Jak dobierać współpracowników, by doskonale dopasowali się do już istniejącego zespołu i zasad obowiązujących w firmie? Na co zwrócić uwagę podczas procesu rekrutacji? Sprawdź, odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Co mogę zrobić, jeżeli przed rozpoczęciem działalności kupiłam towar, ale nie mam dowodu zakupu
Zobacz odpowiedź eksperta