Poradnik Przedsiębiorcy

HR w praktyce

2020-03-26

HR w praktyce

Zdolności komunikacyjne – co się na nie składa i dlaczego są ważne?

zdolności komunikacyjne Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że umiejętności miękkie są tak samo ważne jak twarde, a czasami nawet ważniejsze. Składają się na nie między innymi zdolności komunikacyjne. Przeczytaj artykuł i sprawdź, co się na nie składa. czytaj dalej
2020-03-19

HR w praktyce

Kultura oparta na zaufaniu jest przewagą konkurencyjną firmy

szybkość zaufania Turkusowa transformacja rozpoczęła się od zadania właściwych pytań. W ten sposób określiliśmy naszą misję, wizję i wartości. Aby wdrożyć zmiany kluczowe dla podniesienia efektywności, skupiliśmy się na poprawie komunikacji i zaufania. Więcej – w artykule czytaj dalej
2020-03-03

HR w praktyce

Turkusowa transformacja a wzrost motywacji

turkusowa transformacja a motywacja pracowników Turkusowa transformacja w WINS to proces, który pozwala pracownikom w pełni realizować się w ramach organizacji. Mają realny wpływ na sposób jej działania, a także na efekt końcowy projektów, w których uczestniczą. Sprawdź, jak wygląda droga do turkusu! czytaj dalej
2020-02-25

HR w praktyce

Rozmowa kwalifikacyjna – trudne pytania do kandydatów

rozmowa kwalifikacyjna – trudne pytania do kandydatów Nie da się ukryć, jak stresująca może być dla kandydatów do pracy rozmowa kwalifikacyjna – trudne pytania wymagają od nich doskonałego przygotowania. Co tak właściwie można rozumieć przez trudne pytania? Podpowiadamy w naszym artykule! czytaj dalej
2020-02-20

HR w praktyce

Najczęstsze błędy w CV - jak ich unikać?

najczęstsze błędy w cv Zdarza się, że otrzymujemy dokumenty aplikacyjne od kandydata i widzimy w nich masę błędów. Niektóre mogą przekreślić szansę na zatrudnienie. Jakie są najczęstsze błędy w CV? Co powinno zwrócić naszą uwagę? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się! czytaj dalej
2020-02-18

HR w praktyce

Mobbing w pracy – gdzie zgłosić mobbing?

mobbing w pracy Mobbing w pracy jest często poruszanym zagadnieniem, jednak czy zawsze wiemy, czym jest i jak się objawia? Jakie obowiązki mają pracodawcy w tym zakresie? Gdzie zgłosić mobbing? Sprawdź! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2020-02-11

HR w praktyce

Jakie pytania zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej?

jakie pytania zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej - wskazówki Przed Tobą pierwsza rozmowa kwalifikacyjna, którą przeprowadzisz? Warto dobrze się do niej przygotować. Jak to zrobić? O czym szczególnie pamiętać? Jakie pytania zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi! czytaj dalej
2020-01-23

HR w praktyce

Outplacement – definicja oraz płynące korzyści

outplacement Outplacement – definicja, przebieg, dobre strony. Kiedy warto zastanowić się nad zwolnieniami monitorowanymi? Jakie korzyści może to przynieść pracownikom, a jakie przedsiębiorcom? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej
2020-01-15

HR w praktyce

Rewolucja stażowa - staż z nowymi zasadami odbywania

Staż - jakie zmiany zostały wprowadzone? Rewolucja stażowa przyniosła spore zmiany dla wszystkich osób odbywających staż. Daje osobom bezrobotnym gwarancję wyższego stypendium, co może zachęcić do zdobywania umiejętności zawodowych w takiej formie. Czy to jedyne wprowadzone modyfikacje? Sprawdź! czytaj dalej
2020-01-09

HR w praktyce

Jak rozwiązywać problemy w pracy?

Jak rozwiązywać problemy Kiedy w firmie pojawiają się problemy, nie zawsze wiemy, jak do nich podejść. Nierozwiązane mogą się nawarstwiać. Jak rozwiązywać problemy w miejscu pracy? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedź na to pytanie i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2020-01-07

HR w praktyce

Najlepiej płatna praca – jedyne co przyciąga pracownika?

Najlepiej płatna praca Kiedy szukamy pracowników, warto wiedzieć, co może ich przyciągnąć do naszej firmy. Czy najlepiej płatna praca to jedyna ważna kwestia dla kandydatów? Jakie inne okoliczności sprawiają, że wybiorą właśnie nas? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi! czytaj dalej
2019-12-31

HR w praktyce

Assessment Center – dlaczego warto wybrać tę metodę rekrutacji?

Assessment Center - co to? Kiedy rozpoczynamy rekrutację, liczymy, że w jej wyniku zyskamy najlepszego pracownika. Aby była ona owocna, warto pomyśleć o metodzie Assessment Center. Dlaczego? Jakie są jej dobre strony? Poznaj odpowiedzi, czytając nasz artykuł! czytaj dalej
2019-12-24

HR w praktyce

Mocne strony osobowości – jak o nich mówić?

Mocne strony osobowości - mówić? Jednym z pytań, które niemal zawsze pojawiają się na rozmowie kwalifikacyjnej, jest to o mocne strony osobowości kandydata. Warto więc zdawać sobie sprawę z tego, jakie mamy zalety i umieć o tym mówić. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-12-05

HR w praktyce

Zdolności interpersonalne – dlaczego są ważne?

Zdolności interpersonalne - czy są istotne? Zdolności interpersonalne rozwinięte na wysokim poziomie są często wymagane przez pracodawców. Kompetencje miękkie grają coraz większą rolę podczas rekrutacji. Czym właściwie są umiejętności interpersonalne i dlaczego warto, by pracownik je posiadał? czytaj dalej
2019-11-28

HR w praktyce

Pytania do kandydata jakie należy zadać podczas rekrutacji

Pytania do kandydata - o co nie warto pytać Kiedy w naszych planach jest rekrutacja pytania do kandydata warto mieć już przygotowane wcześniej, na przykład na podstawie dokumentów aplikacyjnych. O co pytać, a co jest wręcz zakazane? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-11-14

HR w praktyce

Zaangażowanie pracownika – w czym się przejawia?

Zaangażowanie pracownika - jak je rozpoznać? Zaangażowany pracownik często traktowany jest jak prawdziwy skarb i nic w tym dziwnego, że chcielibyśmy, aby cały zespół taki był. W czym przejawia się takie zaangażowanie pracownika? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej
2019-11-07

HR w praktyce

Nieprofesjonalny pracownik – co go cechuje?

Nieprofesjonalny pracownik w pracy Nieprofesjonalny pracownik często wpływa negatywnie na pracę całego zespołu, stopuje ją, wywołuje konflikty, nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Co jeszcze go cechuje? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytanie i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-11-05

HR w praktyce

Feedback – jak dawać pracownikom informację zwrotną

Feedback w pracy - potrzebny czy nie? Pracownicy chcą dostawać feedback od pracodawców. Jest on im potrzebny do rozwoju i nauki. Czym właściwie jest taka informacja zwrotna i jak ją przekazywać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedź na to pytanie i dowiedz się więcej na ten temat. czytaj dalej
2019-10-31

HR w praktyce

Kultura w pracy biurowej - savoir-vivre w firmie

Jak ważna jest kultura w pracy biurowej? Kiedy zatrudniamy nowe osoby do zespołu, zależy nam na tym, by wykazywały się kulturą osobistą na tyle, by każdy czuł się w ich towarzystwie dobrze i nie narastały niepotrzebne konflikty. Jak wygląda kultura w pracy biurowej? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej
2019-10-29

HR w praktyce

Kompetencje zawodowe – przykłady i podział

Istotne kompetencje zawodowe Kompetencje zawodowe to nie tylko mierzalne umiejętności, które możemy łatwo udowodnić. To także cechy charakteru przydatne podczas pracy. Jak wygląda podstawowy podział kompetencji zawodowych? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź na to pytanie! czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Czy możliwa jest zmiana PKD głównej działalności oraz czy takie zmiany są czynnościami odpłatnymi?
Zobacz odpowiedź eksperta