Poradnik Przedsiębiorcy

HR w praktyce

2019-08-14

HR w praktyce

Przyjęcie do pracy – jak zadbać o nowego pracownika?

Przyjęcie do pracy - jak wdrożyć nowego pracownika? Przyjęcie do pracy nowego pracownika często jest traktowane jako ostatni krok rekrutacji. Nie można jednak zapomnieć o wdrożeniu tej osoby do zespołu i sprawienia, by poczuła się jego pełnoprawnym członkiem. W artykule podpowiadamy jak to zrobić! czytaj dalej
2019-08-13

HR w praktyce

Najczęstsze błędy w CV – na co zwracać uwagę?

Najczęstsze błędy w CV - czego dotyczą? Czeka Cię pierwsza rekrutacja i starasz się do niej jak najlepiej przygotować? Na co zwrócić uwagę, gdy dostajemy dokumenty aplikacyjne od kandydata? Jakie są najczęstsze błędy w CV? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej
2019-08-08

HR w praktyce

List polecający dla pracownika – jak napisać?

List polecający - najważniejsze elementy Zdarza się, że po zakończeniu stosunku pracy pracownik prosi nas o napisanie referencji dla przyszłego pracodawcy. Jak napisać list polecający pracownika? Co powinno się w nim znaleźć? Jaką ma formę? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-08-06

HR w praktyce

Kandydat do pracy – czego od niego oczekujemy?

Kandydat do pracy - cechy Najpewniej każdy z nas ma oczekiwania względem potencjalnych pracowników. Jaki jest więc idealny kandydat do pracy? Czy taki w ogóle istnieje? Na co zwracać szczególną uwagę podczas rozmowy rekrutacyjnej? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej
2019-08-01

HR w praktyce

Opinia o pracowniku - jak należy ją napisać?

Opinia o pracowniku - co zawiera? O referencje prosi zazwyczaj sam pracownik, gdyż mogą być mu one potrzebne w procesach rekrutacji. Opinia o pracowniku jest jednak innym dokumentem, który bywa tworzony także poufnie. Jak napisać opinię o pracowniku? Odpowiedzi znajdziesz w artykule! czytaj dalej
2019-07-30

HR w praktyce

Dodatkowe umiejętności – czego oczekujemy od pracownika?

Dodatkowe umiejętności miękkie - czy są ważne? Oprócz umiejętności twardych, mierzalnych, oczekujemy od kandydatów do pracy często także innych kompetencji. Jakie dodatkowe umiejętności potencjalnego pracownika warto wziąć pod uwagę? Które są istotne? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 10 z nich! czytaj dalej
2019-07-25

HR w praktyce

Dlaczego chciałbyś pracować w naszej firmie - rozmowa kwalifikacyjna

Dlaczego chciałbyś pracować w naszej firmie - jak odpowiedzieć? Przygotowujesz się do rekrutacji i zastanawiasz się jakie pytania chcesz zadać kandydatom? Dlaczego chciałbyś pracować w naszej firmie? A może: Jakie są Twoje słabe strony? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj popularne pytania zadawane podczas rekrutacji. czytaj dalej
2019-07-23

HR w praktyce

Dlaczego chcesz pracować na tym stanowisku – co daje to pytanie?

Dlaczego chcesz pracować na tym stanowisku - jak odpowiedzieć? Dlaczego chcesz pracować na tym stanowisku? – wielu rekruterów zadaje to pytanie osobom, które pojawiają się na rozmowie kwalifikacyjnej. Dlaczego warto je zadać? Co można „wyczytać” z odpowiedzi? Czy to pytanie jest kluczowe? Sprawdź w naszym artykule! czytaj dalej
2019-07-08

HR w praktyce

Rewolucja stażowa - staż z nowymi zasadami odbywania

Staż - jakie zmiany zostały wprowadzone? Rewolucja stażowa przyniosła spore zmiany dla wszystkich osób odbywających staż. Daje osobom bezrobotnym gwarancję wyższego stypendium, co może zachęcić do zdobywania umiejętności zawodowych w takiej formie. Czy to jedyne wprowadzone modyfikacje? Sprawdź! czytaj dalej
2019-07-04

HR w praktyce

Zarobek to nie wszystko – czego oczekują pracownicy?

Zarobek w pracy to nie wszystko! Pracownicy potrzebują czynników motywujących, aby nie spadało ich zaangażowanie w wykonywane zadania. Czy zarobek jest głównym z nich? Jakich jeszcze motywatorów oczekują pracownicy? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej
2019-07-01

HR w praktyce

List referencyjny a opinia – czym się różnią?

List referencyjny - co zawiera? Czy list referencyjny i opinia o pracowniku wyglądają tak samo? Czy można w nich zawrzeć takie same informacje? Czym różnią się referencje od opinii? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2019-06-26

HR w praktyce

Umiejętności interpersonalne i inne ważne kompetencje miękkie

Umiejętności interpersonalne a kompetencje miękkie Jeszcze nie tak dawno kompetencje miękkie, takie jak na przykład umiejętności interpersonalne lub kreatywność, były mniej ważne niż mierzalne umiejętności twarde. Jak jest dzisiaj? Na co stawiają pracodawcy? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej
2019-06-07

HR w praktyce

Soft skills - jak weryfikuje je rekruter?

Soft skills - czy są potrzebne w CV? Wiedza specjalistyczna i doświadczenie nie są już jedynym wyznacznikiem atrakcyjności na rynku pracy. Pracodawców coraz bardziej interesują kompetencje miękkie (soft skills) posiadane przez kandydata. W jaki sposób mogą być one weryfikowane podczas rozmow czytaj dalej
2019-06-06

HR w praktyce

Future skills - umiejętności przyszłości, czyli rynek pracy w 2030 roku

Rynek pracy - jakie umiejętności na rynku pracy będą porządane w 2030 roku? Raporty wskazują kompetencje przyszłości, które mogą być niezbędne dla utrzymania swojej atrakcyjności na rynku pracy. Wiadomo już które umiejętności będą pożądane w przyszłym roku. Prognozy wybiegają jednak dalej i wskazują także kierunek na lata 2030. czytaj dalej
2019-06-04

HR w praktyce

Rekrutacja – gdzie należy szukać pracowników?

Rekrutacja - jak ją skutecznie przygotować? Rekrutacja - jak ją skutecznie zaplanować? Obecnie w niektórych branżach coraz trudniej o znalezienie specjalistów. Dlatego też musimy wiedzieć, gdzie szukać pracowników, gdzie działać w ramach rekrutacji. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-06-03

HR w praktyce

Job shadowing - na czym polega i dlaczego warto?

Job shadowing - czym jest? Job shadowing jest jednym z pojęć, które nie jest bardzo rozpowszechnione na rynku pracy, a może przydać się kandydatom do pracy. Na czym polega i dlaczego warto wziąć job shadowing pod uwagę? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej
2019-05-30

HR w praktyce

Rozmowa rekrutacyjna – 6 pytań do rekrutera

Rozmowa rekrutacyjna - o co powinien pytać kandydat do pracy? Rozmowa rekrutacyjna kojarzy się najczęściej z pytaniami zadawanymi przez rekrutera. Nic bardziej mylnego. Kandydat również powinien rozwiać swe wątpliwości, by podjęcie współpracy było świadomym wyborem obu stron. Przeczytaj i sprawdź, o co należy pytać. czytaj dalej
2019-05-27

HR w praktyce

Jakie mogą wystąpić trudności w komunikacji?

Trudności w komunikacji - jakie są? Niemal każdy przedsiębiorca chce, by komunikacja w jego firmie była jak najlepsza. Żeby tak się stało, warto poznać trudności w komunikacji, które mogą stopować jej prawidłowość. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat popełnianych błędów! czytaj dalej
2019-05-24

HR w praktyce

Jak przekazywać trudne informacje w pracy?

Jak przekazywać trudne informacje pracownikowi? Komunikacja w firmie nie polega tylko na odpowiednim obiegu informacji, lecz także przekazywaniu trudnych wiadomości. Jak się do tego przygotować? Jak przekazywać trudne informacje? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-05-23

HR w praktyce

Jak opanować nerwy w pracy - najlepsze sposoby!

Jak opanować nerwy w pracy? Każdy, kto jest przedsiębiorcą, wie, że w pewnych sytuacjach naprawdę trudno o brak stresu i zdenerwowania. Jak opanować nerwy w pracy? Co zrobić, kiedy czujemy, że emocje zaczynają mieć nad nami władzę? Podpowiadamy w poniższym artykule! czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Czy przychód umowy zlecenie będzie przychodem z mojej działalności, czy powinienem wystawić zleceniodawcy rachunek poza moją firmą?
Zobacz odpowiedź eksperta