Poradnik Przedsiębiorcy

HR w praktyce

2020-01-15

HR w praktyce

Rewolucja stażowa - staż z nowymi zasadami odbywania

Staż - jakie zmiany zostały wprowadzone? Rewolucja stażowa przyniosła spore zmiany dla wszystkich osób odbywających staż. Daje osobom bezrobotnym gwarancję wyższego stypendium, co może zachęcić do zdobywania umiejętności zawodowych w takiej formie. Czy to jedyne wprowadzone modyfikacje? Sprawdź! czytaj dalej
2020-01-09

HR w praktyce

Jak rozwiązywać problemy w pracy?

Jak rozwiązywać problemy Kiedy w firmie pojawiają się problemy, nie zawsze wiemy, jak do nich podejść. Nierozwiązane mogą się nawarstwiać. Jak rozwiązywać problemy w miejscu pracy? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedź na to pytanie i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej
2020-01-07

HR w praktyce

Najlepiej płatna praca – jedyne co przyciąga pracownika?

Najlepiej płatna praca Kiedy szukamy pracowników, warto wiedzieć, co może ich przyciągnąć do naszej firmy. Czy najlepiej płatna praca to jedyna ważna kwestia dla kandydatów? Jakie inne okoliczności sprawiają, że wybiorą właśnie nas? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi! czytaj dalej
2019-12-31

HR w praktyce

Assessment Center – dlaczego warto wybrać tę metodę rekrutacji?

Assessment Center - co to? Kiedy rozpoczynamy rekrutację, liczymy, że w jej wyniku zyskamy najlepszego pracownika. Aby była ona owocna, warto pomyśleć o metodzie Assessment Center. Dlaczego? Jakie są jej dobre strony? Poznaj odpowiedzi, czytając nasz artykuł! czytaj dalej
2019-12-24

HR w praktyce

Mocne strony osobowości – jak o nich mówić?

Mocne strony osobowości - mówić? Jednym z pytań, które niemal zawsze pojawiają się na rozmowie kwalifikacyjnej, jest to o mocne strony osobowości kandydata. Warto więc zdawać sobie sprawę z tego, jakie mamy zalety i umieć o tym mówić. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-12-05

HR w praktyce

Zdolności interpersonalne – dlaczego są ważne?

Zdolności interpersonalne - czy są istotne? Zdolności interpersonalne rozwinięte na wysokim poziomie są często wymagane przez pracodawców. Kompetencje miękkie grają coraz większą rolę podczas rekrutacji. Czym właściwie są umiejętności interpersonalne i dlaczego warto, by pracownik je posiadał? czytaj dalej
2019-11-28

HR w praktyce

Pytania do kandydata jakie należy zadać podczas rekrutacji

Pytania do kandydata - o co nie warto pytać Kiedy w naszych planach jest rekrutacja pytania do kandydata warto mieć już przygotowane wcześniej, na przykład na podstawie dokumentów aplikacyjnych. O co pytać, a co jest wręcz zakazane? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-11-14

HR w praktyce

Zaangażowanie pracownika – w czym się przejawia?

Zaangażowanie pracownika - jak je rozpoznać? Zaangażowany pracownik często traktowany jest jak prawdziwy skarb i nic w tym dziwnego, że chcielibyśmy, aby cały zespół taki był. W czym przejawia się takie zaangażowanie pracownika? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej
2019-11-07

HR w praktyce

Nieprofesjonalny pracownik – co go cechuje?

Nieprofesjonalny pracownik w pracy Nieprofesjonalny pracownik często wpływa negatywnie na pracę całego zespołu, stopuje ją, wywołuje konflikty, nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Co jeszcze go cechuje? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytanie i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-11-05

HR w praktyce

Feedback – jak dawać pracownikom informację zwrotną

Feedback w pracy - potrzebny czy nie? Pracownicy chcą dostawać feedback od pracodawców. Jest on im potrzebny do rozwoju i nauki. Czym właściwie jest taka informacja zwrotna i jak ją przekazywać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedź na to pytanie i dowiedz się więcej na ten temat. czytaj dalej
2019-10-31

HR w praktyce

Kultura w pracy biurowej - savoir-vivre w firmie

Jak ważna jest kultura w pracy biurowej? Kiedy zatrudniamy nowe osoby do zespołu, zależy nam na tym, by wykazywały się kulturą osobistą na tyle, by każdy czuł się w ich towarzystwie dobrze i nie narastały niepotrzebne konflikty. Jak wygląda kultura w pracy biurowej? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej
2019-10-29

HR w praktyce

Kompetencje zawodowe – przykłady i podział

Istotne kompetencje zawodowe Kompetencje zawodowe to nie tylko mierzalne umiejętności, które możemy łatwo udowodnić. To także cechy charakteru przydatne podczas pracy. Jak wygląda podstawowy podział kompetencji zawodowych? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź na to pytanie! czytaj dalej
2019-10-24

HR w praktyce

Jak zdobyć pracę bez doświadczenia - kilka ważnych zasad

Jak zdobyć pracę bez doświadczenia - niezbędne kroki Kandydaci dopiero wchodzący na rynek pracy lub zmieniający branżę mogą się zastanawiać, jak zdobyć pracę bez doświadczenia. Czy to w ogóle możliwe? Jak zbudować swoje dokumenty? Jak to wygląda? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej
2019-10-22

HR w praktyce

Kłamstwa w CV - czy są dobrym sposobem na zdobycie pracy?

Kłamstwa w CV - dlaczego pracownik kłamie? Aby ubarwić swoje doświadczenie zawodowe, sprawić, by dostać pracę czy po prostu lepiej wypaść zdarza się, że kandydaci do pracy wpisują do dokumentów aplikacyjnych nieprawdziwe informacje. Jak one wyglądają? Przeczytaj artykuł i poznaj kłamstwa w CV! czytaj dalej
2019-08-14

HR w praktyce

Przyjęcie do pracy – jak zadbać o nowego pracownika?

Przyjęcie do pracy - jak wdrożyć nowego pracownika? Przyjęcie do pracy nowego pracownika często jest traktowane jako ostatni krok rekrutacji. Nie można jednak zapomnieć o wdrożeniu tej osoby do zespołu i sprawienia, by poczuła się jego pełnoprawnym członkiem. W artykule podpowiadamy jak to zrobić! czytaj dalej
2019-08-13

HR w praktyce

Najczęstsze błędy w CV – na co zwracać uwagę?

Najczęstsze błędy w CV - czego dotyczą? Czeka Cię pierwsza rekrutacja i starasz się do niej jak najlepiej przygotować? Na co zwrócić uwagę, gdy dostajemy dokumenty aplikacyjne od kandydata? Jakie są najczęstsze błędy w CV? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej
2019-08-08

HR w praktyce

List polecający dla pracownika – jak napisać?

List polecający - najważniejsze elementy Zdarza się, że po zakończeniu stosunku pracy pracownik prosi nas o napisanie referencji dla przyszłego pracodawcy. Jak napisać list polecający pracownika? Co powinno się w nim znaleźć? Jaką ma formę? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-08-06

HR w praktyce

Kandydat do pracy – czego od niego oczekujemy?

Kandydat do pracy - cechy Najpewniej każdy z nas ma oczekiwania względem potencjalnych pracowników. Jaki jest więc idealny kandydat do pracy? Czy taki w ogóle istnieje? Na co zwracać szczególną uwagę podczas rozmowy rekrutacyjnej? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej
2019-08-01

HR w praktyce

Opinia o pracowniku - jak należy ją napisać?

Opinia o pracowniku - co zawiera? O referencje prosi zazwyczaj sam pracownik, gdyż mogą być mu one potrzebne w procesach rekrutacji. Opinia o pracowniku jest jednak innym dokumentem, który bywa tworzony także poufnie. Jak napisać opinię o pracowniku? Odpowiedzi znajdziesz w artykule! czytaj dalej
2019-07-30

HR w praktyce

Dodatkowe umiejętności – czego oczekujemy od pracownika?

Dodatkowe umiejętności miękkie - czy są ważne? Oprócz umiejętności twardych, mierzalnych, oczekujemy od kandydatów do pracy często także innych kompetencji. Jakie dodatkowe umiejętności potencjalnego pracownika warto wziąć pod uwagę? Które są istotne? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 10 z nich! czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Czy rejestracja w CEIDG-1 jest możliwa zarówno drogą elektroniczną jak i przez telefon? Jak można to zrobić?
Zobacz odpowiedź eksperta