Poradnik Przedsiębiorcy

HR w praktyce

2019-06-07

HR w praktyce

Soft skills - jak weryfikuje je rekruter?

Soft skills - czy są potrzebne w CV? Wiedza specjalistyczna i doświadczenie nie są już jedynym wyznacznikiem atrakcyjności na rynku pracy. Pracodawców coraz bardziej interesują kompetencje miękkie (soft skills) posiadane przez kandydata. W jaki sposób mogą być one weryfikowane podczas rozmow czytaj dalej
2019-06-06

HR w praktyce

Future skills - umiejętności przyszłości, czyli rynek pracy w 2030 roku

Rynek pracy - jakie umiejętności na rynku pracy będą porządane w 2030 roku? Raporty wskazują kompetencje przyszłości, które mogą być niezbędne dla utrzymania swojej atrakcyjności na rynku pracy. Wiadomo już które umiejętności będą pożądane w przyszłym roku. Prognozy wybiegają jednak dalej i wskazują także kierunek na lata 2030. czytaj dalej
2019-06-04

HR w praktyce

Rekrutacja – gdzie należy szukać pracowników?

Rekrutacja - jak ją skutecznie przygotować? Rekrutacja - jak ją skutecznie zaplanować? Obecnie w niektórych branżach coraz trudniej o znalezienie specjalistów. Dlatego też musimy wiedzieć, gdzie szukać pracowników, gdzie działać w ramach rekrutacji. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-06-03

HR w praktyce

Job shadowing - na czym polega i dlaczego warto?

Job shadowing - czym jest? Job shadowing jest jednym z pojęć, które nie jest bardzo rozpowszechnione na rynku pracy, a może przydać się kandydatom do pracy. Na czym polega i dlaczego warto wziąć job shadowing pod uwagę? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej
2019-05-30

HR w praktyce

Rozmowa rekrutacyjna – 6 pytań do rekrutera

Rozmowa rekrutacyjna - o co powinien pytać kandydat do pracy? Rozmowa rekrutacyjna kojarzy się najczęściej z pytaniami zadawanymi przez rekrutera. Nic bardziej mylnego. Kandydat również powinien rozwiać swe wątpliwości, by podjęcie współpracy było świadomym wyborem obu stron. Przeczytaj i sprawdź, o co należy pytać. czytaj dalej
2019-05-27

HR w praktyce

Jakie mogą wystąpić trudności w komunikacji?

Trudności w komunikacji - jakie są? Niemal każdy przedsiębiorca chce, by komunikacja w jego firmie była jak najlepsza. Żeby tak się stało, warto poznać trudności w komunikacji, które mogą stopować jej prawidłowość. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat popełnianych błędów! czytaj dalej
2019-05-24

HR w praktyce

Jak przekazywać trudne informacje w pracy?

Jak przekazywać trudne informacje pracownikowi? Komunikacja w firmie nie polega tylko na odpowiednim obiegu informacji, lecz także przekazywaniu trudnych wiadomości. Jak się do tego przygotować? Jak przekazywać trudne informacje? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-05-23

HR w praktyce

Jak opanować nerwy w pracy - najlepsze sposoby!

Jak opanować nerwy w pracy? Każdy, kto jest przedsiębiorcą, wie, że w pewnych sytuacjach naprawdę trudno o brak stresu i zdenerwowania. Jak opanować nerwy w pracy? Co zrobić, kiedy czujemy, że emocje zaczynają mieć nad nami władzę? Podpowiadamy w poniższym artykule! czytaj dalej
2019-05-17

HR w praktyce

Pokolenie Z - czy radzi sobie na rynku pracy?

Pokolenie z - jak radzi sobie w pracy? Choć starsze generacje patrzą na nich nieco sceptyczne, pokolenie Z jest już na rynku pracy. Jak sobie radzi? Czy obawy co do tych pracowników są słuszne? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-05-16

HR w praktyce

Trudne rozmowy – jak należy je przeprowadzać?

Trudne rozmowy - jak powinno się je przeprowadzać? Trudne rozmowy w firmie to nic dziwnego. Niezależnie jednak od tego, jaki jest ich temat, przed ich przeprowadzeniem warto się do nich przygotować. Jak przeprowadzać trudne rozmowy? Jak się do nich przygotować? Odpowiadamy w artykule! czytaj dalej
2019-05-15

HR w praktyce

Onboarding pracownika – czym jest i jak przebiega?

Onboarding pracownika - czym jest? W początkowym etapie zatrudnienia bardzo ważny jest dobrze przeprowadzony onboarding pracownika. Czym on jednak właściwie jest? Jak przebiega? Jakie są dobre strony tego procesu? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj wszystkie odpowiedzi! czytaj dalej
2019-05-14

HR w praktyce

Różnice międzypokoleniowe – jak motywować pokolenie X, Y i Z?

Pokolenie X, Y i Z - jakie są między nimi różnice? Pokolenie X, Y i Z - jakie są między nimi różnice? Z czego wynikają różnice międzypokoleniowe? Jak budować przekaz medialny dla różnych grup wiekowych? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się wszystkiego o różnicach międzypokoleniowych. czytaj dalej
2019-05-13

HR w praktyce

Dobre zdjęcia biznesowe – o czym pamiętać?

Dobre zdjęcia biznesowe - jak się do niego przygotować? Na stronie internetowej, przy autorskich artykułach, w mailu – dobre zdjęcia biznesowe mogą sprawić, że klient zaufa nam i to właśnie od nas kupi produkt czy usługę. O czym pamiętać podczas robienia zdjęć? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź! czytaj dalej
2019-05-09

HR w praktyce

Umiejętności interpersonalne w biznesie - dlaczego są ważne?

Umiejętności interpersonalne - czym są? W obecnych czasach umiejętności interpersonalne są równie ważne, co posiadana wiedza specjalistyczna. Dlaczego bywają kluczowe przy zatrudnianiu nowego pracownika i jak wpływają na jakość współpracy w firmie? Odpowiedź znajdziesz w artykule. czytaj dalej
2019-05-08

HR w praktyce

Szkolenia dla pracowników – jak je sprawnie zaplanować?

Szkolenia dla pracowników - jak je prowadzić? Jak zwiększyć efektywność osób zatrudnionych w firmie? Odpowiednia organizacja szkolenia dla pracowników, poprzedzona dokładną analizą potrzeb może w tym pomóc. Co jeszcze brać pod uwagę, planując szkolenie? Poznaj kroki, które należy podjąć. czytaj dalej
2019-04-25

HR w praktyce

Metoda FUKO – na czym polega i jak ją stosować?

Metoda FUKO - jak ją stosować? Informacja zwrotna jest bardzo ważna, jednak przekazywana w nieodpowiedni sposób może narobić więcej szkody niż pożytku. Jak krytykować mądrze? Przydatna może okazać się metoda FUKO. Na czym polega? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-04-22

HR w praktyce

Feedback i feedforward wsparciem pracownika

Feedback i feedforward - czym są? Feedback i feedforward jako metody efektywnego wsparcia pracownika. Czy są skuteczniejsze od tradycyjnej oceny pracownika? Na czym polegają i jak stosować je z korzyścią dla ludzi i biznesu? Wszelkie informacje znajdziesz w poniższym artykule. czytaj dalej
2019-04-18

HR w praktyce

Candidate experience – jak wdrożyć go w firmie?

Candidate experience - czym jest? Wdrożenie do firmy candidate experience może zdecydowanie zwiększyć renomę naszego przedsiębiorstwa. Jednak na czym właściwie polega ten proces? O czym warto w związku z nim pamiętać? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej
2019-04-04

HR w praktyce

Relacje ze współpracownikami - jak je budować?

Dobre relacje ze współpracownikami Jeśli chcemy, aby w naszej firmie komunikacja była jak najbardziej skuteczna, musimy zbudować solidne relacje ze współpracownikami. Jak to zrobić? Jak powinny wyglądać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2019-04-03

HR w praktyce

Skuteczna komunikacja w firmie - jak powinna wyglądać?

Skuteczna komunikacja - jak powinna wyglądać? Nie da się ukryć, że skuteczna komunikacja pomaga w osiągnięciu przez firmę sukcesu. Jednak, co zrobić, aby taka właśnie była? Jak ją ulepszyć i sprawić, by wszelkie procesy przebiegały prawidłowo? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej. czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Mój główny kontrahent opłacił mi transport, nocleg i i częściowe wyżywienie. Czy z tytułu wyjazdu służbowego przysługuje mi dieta?
Zobacz odpowiedź eksperta