Poradnik Przedsiębiorcy

Prawa konsumenta

Reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej

Reklamacja towaru - wszystko co warto wiedzieć Czy prawdą jest, że reklamacja towaru nie wymaga posiadania paragonu? Czy zgodny z prawem jest napis przy kasie "po odejściu od kasy, reklamacja nie będzie uwzględniania"? Jakie prawa i obowiązki ma sprzedawca oraz klient podczas reklamacji towaru? czytaj dalej

Jaki jest termin na zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym?

Sprawdź jaki jest termin na zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym. Na odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest 14 dni od otrzymania rzeczy. A jaki jest termin na zwrot towaru? czytaj dalej

Kto ponosi koszty zwrotu oraz wysyłki przesyłki?

Koszty zwrotu - jakie prawa ma konsument? Koszty zwrotu przesyłki należą się osobie, która w ciągu 14 dni odstąpiła od umowy zawartej na odległość lub przez internet. Są jednak sytuacje, kiedy sprzedawca nie ma obowiązku zwracać kosztów przesyłki, dodatkowo to konsument je ponosi. czytaj dalej

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość - warunki Odstąpienie od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny jest przywilejem konsumenta, chroniącym jego interes ze względu na niemożność zapoznania się z oferowanymi przez profesjonalistę produktami czy usługami. Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Co może zrobić sprzedawca, gdy klient nie odbiera towaru z reklamacji?

Klient nie odbiera towaru z reklamacji i co dalej? Gdy klient nie odbiera towaru z reklamacji, sprzedawca nie jest bez wyjścia. Przedsiębiorca może naliczyć klientowi opłaty za bezumowne przechowywanie rzeczy. Przeczytaj, jakie prawa ma sprzedawca, gdy konsument nie odbiera towaru z reklamacji. czytaj dalej

PPP czyli Pakiet Przyjazne Prawo - prawa konsumenta dla przedsiębiorców!

Prawa konsumenta dla przedsiębiorców - od kiedy? Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przedstawiło projekt zmian rozszerzający definicję konsumenta. Czy prawa konsumenta dla przedsiębiorców faktycznie zaczną obowiązywać? Jaka jest przewidywana data wejścia w życie nowych przepisów? czytaj dalej

Darmowa dostawa w sklepie internetowym a zwrot towaru

Darmowa dostawa w sklepie internetowym, czyli kto płaci Jeśli w sklepie oferowana jest darmowa dostawa towaru, ma to wpływ na dokonywanie rozliczenia, nawet z tymi klientami, którzy z niej nie skorzystali i za przesyłkę zapłacili. Czy darmowa dostawa w sklepie internetowym pociąga za sobą koszty zwrotu towaru? czytaj dalej

Czym się różni reklamacja towaru od reklamacji usługi?

Reklamacja towaru a usługi Reklamacja towaru stanowi ważną formę ochrony konsumentów przed nieuczciwymi praktykami przedsiębiorców. Warto jednak wiedzieć, jakie różnice występują w sytuacji, kiedy chcemy zareklamować wadliwy towar, a kiedy nienależycie wykonaną usługę. czytaj dalej

Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego - o czym pamiętać?

Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego - o czym pamiętać? Każdy samochód powinien być wyposażony w takie elementy, które zapewnią bezpieczeństwo. Wiele z tych elementów jest dostarczonych przez producenta, część z nich musi nabyć właściciel pojazdu. Jakie zatem jest obowiązkowe wyposażenie samochodu? czytaj dalej

Rękojmia a reklamacja - czy to tożsame pojęcia?

Rękojmia -czym jest? Rękojmia a reklamacja - czy są to pojęcia tożsame ? Czy pojęcie gwarancji ma coś z nimi wspólnego? Sprawdź jakie występują między nimi różnice i jak poszczególne instrumenty chronią konsumenta w razie ujawnienia się wad zakupionego produktu. czytaj dalej

Brak odpowiedzi na reklamację - wszystko, co warto wiedzieć

Brak odpowiedzi na reklamację - czym skutkuje? Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oznacza uznanie przez sprzedawcę żądania konsumenta zawartego w reklamacji i przyznanie istnienia wad produktu. Jak się przed tym uchronić? Przeczytaj i sprawdź! czytaj dalej

Jak napisać reklamację z tytułu rękojmi - przewodnik nie tylko dla kupujących

Jak napisać reklamację - wyczerpujące omówienie ze wzorem Gdy konsument zauważy, że kupiona rzecz ma wadę, ma prawo do reklamacji w ciągu dwóch lat. Do reklamacji nie trzeba dołączać paragonu! Jak napisać reklamację, jakie prawa ma kupujący - przeczytaj artykuł i pobierz darmowy wzór pisma reklamacyjnego. czytaj dalej

Gwarancja a rękojmia - jakie są różnice?

Gwarancja a rękojmia - różnice Gwarancja a rękojmia to dwie inne możliwości dochodzenia reklamacji. Z tytułu rękojmi za wadliwy towar zawsze odpowiada sprzedawca, z tytułu gwarancji - odpowiada producent, gdy na swój produkt dobrowolnie wystawił dokument gwarancyjny. czytaj dalej

Odstąpienie od umowy w sklepie internetowym a koszty z nim związane

Odstąpienie od umowy w sklepie internetowym - kiedy jest możliwe? Szczególnym uprawnieniem konsumenta (osoby prywatnej) w transakcjach zawieranych na odległość jest odstąpienie od umowy w sklepie internetowym. Przeczytaj i dowiedz się więcej, o kosztach jakie generuje odstąpienie od umowy oraz kto je ponosi! czytaj dalej

Czy można zwrócić bilety lotnicze kupione przez Internet?

Bilety lotnicze kupione przez internet a prawo konsumenta Czy bilety lotnicze kupione przez internet podlegają procedurze odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, czy można je zwrócić i otrzymać zwrot zakupu biletu? Kiedy i w jakiej wysokości przysługuje odszkodowanie za spóźniony lub odwołany lot? Przeczytaj! czytaj dalej

Kiedy sprzedawca może odrzucić reklamację zgodnie z prawem?

Kiedy sprzedawca może odrzucić reklamację - przypadki Prawo daje konsumentom 2-letni termin na złożenie reklamacji, jeśli zakupiony przez niego towar okazał się niezgodny z umową. Czy przedsiębiorca zawsze musi uwzględnić reklamację, czy są sytuacje, kiedy sprzedawca może odrzucić reklamację od klienta? czytaj dalej

Odpowiedzialność sklepu internetowego za przesyłkę

Odpowiedzialność sklepu internetowego za przesyłkę Odpowiedzialność sklepu internetowego za przesyłkę trwa do momentu wręczenia jej odbiorcy - jeśli kupujący wybrał formę dostarczenia spośród oferowanych przez sprzedawcę. A jak jest w przypadku, gdy kupujący wybrał własną metodę dostarczenia? czytaj dalej

Alimenty po rozwodzie od małżonka - komu i na jak długo przysługują?

Alimenty po rozwodzie od małżonka - komu i na jak długo przysługują? Alimenty w większości sytuacji kojarzy się z płaceniem na utrzymanie dzieci. Przyznawane są też alimenty po rozwodzie na małżonka. Jest to jednak uzależnione od spełnienia innych warunków niż te, które obowiązują przy alimentach na rzecz krewnych. czytaj dalej

Stwierdzenie nabycia spadku u notariusza - szybsze niż w sądzie

Stwierdzenie nabycia spadku u notariusza - jak je uzyskać? Przeprowadzenie sprawy spadkowej nie jest obowiązkowe, jednak prędzej czy później trzeba się tym tematem zająć. Warto zrobić to możliwie szybko. Nie ma obowiązku kierowania sprawy do sądu, możliwe jest stwierdzenie nabycia spadku u notariusza. czytaj dalej

Odpowiedź na reklamację po terminie - czym grozi przedsiębiorcom?

Odpowiedź na reklamację po terminie - jak uniknąć problemów? Brak odpowiedzi w terminie na złożoną przez konsumenta reklamację oznacza, że przedsiębiorca uznał reklamację za uzasadnioną. O czy powinni pamiętać przedsiębiorcy i jak uniknąć problemów? Jak odpowiedź na reklamację po terminie traktują sądy? czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Jako przedsiębiorca chciałabym zawrzeć umowę z obcokrajowcem. Czy umowa musi być napisana po polsku?
Zobacz odpowiedź eksperta