Poradnik Przedsiębiorcy

Prawa konsumenta

Rękojmia - przyznanie uprawnień dla przedsiębiorców

rękojmia - zmiany dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady sprzedanego towaru. Jest to prawo, z którego może skorzystać nabywca w przypadku reklamowania niezgodne z umową produktu. Jaki jest termin skorzystania z rękojmi? Dowiedz się więcej na ten temat z artykułu! czytaj dalej

Regulamin sklepu internetowego a klauzule abuzywne

regulamin sklepu internetowego Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, aby chronić interes firmy powinien stworzyć regulamin zawierając w nim klauzule abuzywne. Regulamin sklepu internetowego a klauzule abuzywne - przedstawiamy, czym są i dlaczego się je zawiera w regulaminach! czytaj dalej

Zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli – upadłość konsumenta

zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli Niewypłacalność zwykle kojarzy się z ogłoszeniem upadłości i likwidacją przedsiębiorstwa. Jest jednak rozwiązanie jak zapobiec upadłości konsumenckiej, którym jest zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli? Jak wygląda procedura i jakie niesie korzyści? czytaj dalej

Odwołanie wycieczki a spóźnienie się z wnioskiem do Turystycznego Funduszu

odwołanie wycieczki Pandemia COVID-19 mocno wpłynęła na turystykę, szczególnie na podmioty świadczące usługi w jej zakresie. Zdarza się, że kryzys powoduje upadłość odwołując zabukowane wycieczki. Jak podróżni mogą odzyskać należności, jeśli nastąpiło odwołanie wycieczki? czytaj dalej

Czy można zwrócić bilety lotnicze kupione przez Internet?

Bilety lotnicze kupione przez internet a prawo konsumenta Czy bilety lotnicze kupione przez internet podlegają procedurze odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, czy można je zwrócić i otrzymać zwrot zakupu biletu? Kiedy i w jakiej wysokości przysługuje odszkodowanie za spóźniony lub odwołany lot? Przeczytaj! czytaj dalej

Przetwarzanie danych osobowych w sprzedaży konsumenckiej

Przetwarzanie danych osobowych w sprzedaży konsumenckiej Przedsiębiorca zawierający z konsumentem umowę podlega regulacjom RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych kupujących. Przeczytaj jak powinno wyglądać przetwarzanie danych osobowych przy sprzedaży konsumenckiej! Jakie procedury należy przestrzegać? czytaj dalej

Klauzula rebus sic stantibus - kiedy należy zawrzeć w umowie?

klauzula rebus sic stantibus - kiedy należy zawrzeć w umowie? Przez pandemie nie możesz poprawnie zrealizować podpisanej umowy? Klauzula rebus sic stantibus jest formą modyfikacji istniejącej umowy, gdy nie możesz jej poprawnie zrealizować przez zewnętrzne okoliczności. Dowiedz się więcej na ten temat z artykułu! czytaj dalej

Przedsiębiorca a prawa konsumenta - nowe zmiany

prawa konsumenta Dzięki nowym zmianom niektóre prawa konsumenta teraz obejmują również przedsiębiorców prowadzących działalność. Oznacza to, że traktowani oni będą jak konsumenci i zostaną objęci ochroną konsumencką mimo, że są przedsiębiorcami. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Odstąpienie od umowy w formie e-mail – czy jest skuteczne?

odstąpienie od umowy Prawo do odstąpienia od umowy regulują przepisy prawa, konsument więc nie zawsze ma do tego prawo. Kiedy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy? Czy odstąpienie od umowy przekazanie za pośrednictwem poczty elektronicznej będzie każdorazowo skuteczne? czytaj dalej

Elektroniczne prawo jazdy – zawsze pod ręką

Elektroniczne prawo jazdy Elektroniczne prawo jazdy to krok w stronę cyfryzacji w naszym życiu, co wynika z projektu ustawy prawo o ruchu drogowym! Brak posiadania dokumentu fizycznie pozwala kierowcom nie martwić się o mandat, ponieważ zostanie sprawdzony w sposób elektroniczny! czytaj dalej

Sprzedaż lawinowa - czy zawsze stanowi czyn nieuczciwej konkurencji?

Sprzedaż lawinowa Można wyróżnić różne typy sprzedaży, m.in. tradycyjną, samoobsługową, czy też lawinową. Zgodnie z aktualnymi przepisami sprzedaż lawinowa uznawana jest za przestępstwo. Czy to oznacza, że wszystkie formy sprzedaży lawinowej są zabronione? Sprawdź! czytaj dalej

Odstąpienie od umowy w terminie 14 dni - czy przedsiębiorca ma prawo?

Odstąpienie od umowy w terminie 14 dni - prawo przedsiębiorcy Od 2021 roku przedsiębiorcy mogą skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. Czy odstąpienie od umowy może dla klientów biznesowych przebiegać w takim sam sposób jak u osób fizycznych? Jakie są zasady i terminy? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej

Czy zmiany w prawie telekomunikacyjnym to koszt dla dostawców?

Czy zmiany w prawie telekomunikacyjnym to koszt Wprowadzono zmiany dotyczące zawierania umów o świadczenie usługi dostępu do internetu, jej automatycznego przedłużania i innych działań usługodawcy. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czy zmiany w prawie telekomunikacyjnym to koszt dla dostawców! czytaj dalej

Nieoczywisty zwrot kosztów prowizji

Nieoczywisty zwrot kosztów prowizji Kwestia zwrotu prowizji przy wcześniejszej spłacie kredytu jest tematem spornym, jednak mimo stosowania różnych metod wyliczenia przez instytucje udzielające kredytu istnieją pewne zasady. Nieoczywisty zwrot kosztów prowizji? Sprawdź, co warto wiedzieć! czytaj dalej

Ogłoszenie upadłości konsumenckiej - czym jest i jak złożyć wniosek?

ogłoszenie upadłości konsumenckiej Ogłoszenie upadłości konsumenckiej następuje zazwyczaj, gdy spłata zaciągniętych zobowiązań nie jest możliwa do wykonania, po przekroczeniu trzech miesięcy. Sprawdź, wobec jakich dłużników może być ona ogłoszona oraz jak gdzie złożyć wniosek! czytaj dalej

Przedsiębiorca jak konsument?

Przedsiębiorca jak konsument Czy przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może być traktowany jak konsument? W jakich okolicznościach będą przysługiwały mu uprawnienia konsumenta? Przeczytaj artykuł i znajdź odpowiedź na dane pytania! czytaj dalej

Czy jakość handlowa to mit? Sprawdź konsekwencje wprowadzenia produktów na rynek o niewłaściwej jakości

Jakość handlowa Sprzedawcy przekazując informacje o swoich produktach używają sformułowań definiujących ich jakość. Kto określa wymagania do jakości artykułów? Czy możliwe jest wprowadzenie produktu na rynek o niewłaściwej jakości? Czy jakość handlowa jest mitem? czytaj dalej

Upadłość konsumencka po nowemu, czyli nie tak łatwe całkowite umorzenie długów

Upadłość konsumencka Chcesz wiedzieć jak wygląda upadłość konsumencka na nowych zasadach? Czy możliwe jest umorzenie zobowiązania bez planu spłat wierzycieli? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na czym polega upadłość konsumencka i jakie są obowiązki dłużnika! czytaj dalej

Nieudany prezent – kiedy możemy zwrócić zakupiony produkt?

Nieudany prezent Chcesz wiedzieć jak zwrócić nieudany prezent? Czy zawsze trzeba mieć dokument zakupu? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym różni się rękojmia od reklamacji oraz w jakich przypadkach zwrócenie zakupionego towaru nie będzie możliwe! czytaj dalej

Nowe wyzwania dla e-handlu od 1 stycznia 2021. Przedsiębiorcy z prawami konsumentów

Przedsiębiorcy z prawami konsumentów - jakie zmiany? Przedsiębiorcy z prawami konsumentów już od stycznia 2021 roku! Przeczytaj artykuł i dowiedz się, kiedy i na jakich zasadach przedsiębiorcy będą mogli być traktowani jako konsumenci. Sprawdź, jak przygotować się na nadchodzące zmiany! czytaj dalej