0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Działania e-PR w Twojej firmie - jak to zrobić?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

O tzw. PR (Public Relations) w Polsce zrobiło się głośno w latach 90-tych, kiedy to po transformacji nastąpił rozwój mediów. Wraz z nim przedsiębiorcy i politycy zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są ich relacje z wewnętrznym oraz zewnętrznym otoczeniem. Od tego momentu stopniowo wzrastała ich świadomość, że właściwe kształtowanie kontaktów z szeroko pojętym otoczeniem jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania firmy i konkurowania na rynku. W obecnych czasach, kiedy gros relacji międzyludzkich, również tych na poziomie sprzedawca-klient, odbywa się za pośrednictwem Internetu, przed specjalistami ds. PR otworzyły się zupełnie nowe, nieograniczone możliwości promocji. W ten sposób powstał e-PR.

Czym jest e-PR?

Działania e-PR, zwanego również Internet Public Relations oraz PR Internetowym, polegają na kształtowaniu stosunków np. przedsiębiorstwa z jego otoczeniem przez wykorzystanie narzędzi dostępnych w Internecie. Internet Public Relations obejmuje m.in. przygotowywanie materiałów prasowych (w postaci np. notatek o produktach, usługach, artykułów eksperckich, branżowych, newsletterów) oraz publikowanie ich w różnego rodzaju portalach oraz serwisach prasowych. Działania e-PR mogą polegać również na podejmowaniu współpracy z blogerami, prowadzeniu wirtualnego biura prasowego, oficjalnym wypowiadaniu się w imieniu firmy na różnego rodzaju portalach, forach specjalistycznych, poprzez samodzielne wpisy bądź branie udziału w wywiadach.

Głównym celem działań e-PR jest szeroka komunikacja z odbiorcami, wpływanie na ich opinie, kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, marki lub produktu. Dodatkowo mają one zbudować wokół przedsiębiorstwa, a dokładniej - jego oferty, społeczność internetową, przez co zwiększa się rozpoznawalność marki wśród użytkowników sieci. 

E-PR to nie tylko pozycjonowanie

Należy pamiętać o tym, że PR internetowy to coś więcej niż pozycjonowanie i social media marketing. Polega nie tylko na bezpośrednim oddziaływaniu na klienta, jak wspomniane dwie metody, ale również na długotrwałym budowaniu wizerunku firmy. Nie chodzi zatem tylko o to, by firmowa strona wypływała jak najwyżej w wyszukiwarce albo o to, żeby przedsiębiorstwo było rozpoznawalne. Celem e-PR jest coś więcej - stworzenie w świadomości internautów wizerunku firmy-eksperta w danej branży, zbudowanie zaufania do marki oraz uzyskanie akceptacji klienta w stosunku do działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo.

E-PR - zacznij już teraz!

Do stworzenia strategii e-PR można zatrudnić specjalistów, którzy przygotują szereg działań mających na celu właśnie zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Jednak są to często stosunkowo drogie usługi, które w dodatku nie przynoszą natychmiastowych mierzalnych efektów. Dlatego wiele firm, szczególnie tych małych, początkujących, z ograniczonym budżetem decyduje się na prowadzenie e-PR na własną rękę. W tym celu podejmują współpracę z różnego rodzaju portalami, forami, blogerami z danej branży, publikując za ich pośrednictwem specjalistyczne notatki prasowe czy artykuły eksperckie skierowane do osób związanych z daną branżą.

Co więcej, kiedy dodatkowo przy artykule pojawi się adres URL firmowej strony, w naturalny sposób wspierane jest jej pozycjonowanie. Dzieje się tak, ponieważ aktywne linki przy materiałach prasowych publikowanych w dużych prestiżowych portalach, są bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarkę Google. Mogą one więc wygenerować nie tylko wejścia na stronę, ale i wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, jeśli tekst będzie naprawdę wartościowy, możliwe stanie się uzyskanie klientów, którzy będą darzyli zaufaniem markę i z chęcią wrócą po nowe informacje oraz produkty czy usługi.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów