Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Live chat dla Twojej firmy – kilka propozycji

Wielkość tekstu:

Próba nawiązania kontaktu z klientami nie zawsze kończy się powodzeniem, nawet jeżeli używamy do tego dobrych kanałów komunikacji i skutecznych narzędzi. Coraz popularniejszy staje się live chat, czyli aplikacja, która pozwala na rozmowę z użytkownikiem w czasie rzeczywistym.  To dobry sposób na to, aby szybko reagować na potrzeby i zapytania internautów. Szereg korzyści, które płyną z używania chatów, spowodowały, że na rynku pojawia się ich coraz więcej, a twórcy wcale nie ułatwiają nam wyboru. Nie wiemy, czym się sugerować, które funkcje są ważniejsze i bardziej przydatne oraz czy warto jest zapłacić więcej czy może pozostać przy darmowym live chacie. Bez wątpienia coś wybrać trzeba, ale pytanie co i jak ?

Live chat - sprawy najwyższej wagi

Live chat to bardzo ważny element strony i nie można go wybrać w sposób przypadkowy. Wiedząc, co jest ważne przy wyborze skutecznego i dobrego narzędzia, łatwiej będzie nam zdecydować się na ten, który na naszej witrynie sprawdzi się najlepiej.

Co należy wziąć pod uwagę?

  • Wygląd okienka chatu - jak już wspomniano, chat to jeden z elementów naszej strony, przede wszystkim jest to jednak platforma komunikacji klienta z nami. Okienko musi być zatem widoczne i dopasowane do wyglądu witryny. Opcja z rozbudowaną personalizacją okienka to jedna z ważniejszych opcji live chatu.

  • Integracja live chatu z innymi systemami - na pewno korzystamy z wielu oprogramowań, a ich integracja jest niezbędna do usprawnienia prowadzenia i zarządzania firmą i stroną www. Zadbaj o to, aby aplikacja była zgodna przynajmniej z najpopularniejszymi platformami, a już na pewno z tą, którą Ty posiadasz.

  • Triggery, czyli wyzwalacze czatu - umożliwiają one automatyczne inicjowanie rozmów oraz reagowanie w odpowiedni sposób ze względu na zdefiniowaną przez nas grupę docelową. Live chat powinien posiadać funkcję, która pozwala na dostosowanie sposobu i czasu, w jakim działają wyzwalacze.

  • Kim są Twoi użytkownicy - bardziej rozbudowane wersje live chat posiadają dostępną opcję, która umożliwia podgląd danych osób, znajdujących się obecnie na stronie. To jednak nie wszystko. Dowiemy się dzięki temu, co robią lub czym są zainteresowani. To znacznie ułatwia ewentualne udzielenie wskazówek na temat, jaki poruszył użytkownik na live chacie.

  • Mobilność - dziś z urządzeń mobilnych korzysta większa część społeczeństwa, co powoduje, że nasza strona internetowa powinna być dostosowana do ich wymagań. Live chat musi zatem być dostępny również na urządzeniach mobilnych. Tym samym możemy utrzymać kontakt z klientem nie tylko, kiedy korzysta on z naszego serwisu przy pomocy laptopa, ale również smartfona czy tabletu.

  • Raporty - live chat to nie tylko komunikacja z klientem, ale również szereg przydatnych informacji. Otrzymujemy raporty, przedstawiające statystyki udanych i nieudanych rozmów oraz czas ich trwania. Mając takie dane, możemy wprowadzić zmiany, które wpłyną na usprawnienie całego systemu.

Te czynniki mogą nam pomóc przy wyborze dobrego i skutecznego live chatu. Na rynku mamy dostęp do wielu aplikacji tego typu, jednak nie wszystkie będą spełniać nasze wymagania i oczekiwania. Jakie live chaty zasługują na szczególną uwagę?

Zopim - łatwość obsługi i sprawna integracja

Największą zaletą tego live chatu jest jego prosta obsługa. Każdy, nawet osoba, która wcześniej nie miała styczności z podobnymi narzędziami, sobie z nim poradzi. Istotne jest również to, że można go sprawnie i łatwo zintegrować z innymi systemami i aplikacjami. Nic jednak nie jest idealne i na drodze do perfekcji tego live chatu staje duża ilość wymaganych botów odbierających wiadomości - aż 9. Może to nieco utrudnić działanie przy integracji np. ze Skype.

Uwagę od razu przykuwa bardzo ciekawa i przydatna opcja - użytkownik ma możliwość wyboru rozmowy przez live chat i wysłania zapytania przez formularz. Jest to związane z opcją zmieniania statusu online na offline i BRB. Zopim ma również bardzo rozbudowany monitoring użytkowników strony. Niektóre opcje dostępne są nawet w darmowej wersji, część z nich jednak otrzymamy dopiero po wykupieniu płatnego wariantu.

MyLiveChat - rozbudowany system i wiele możliwości

W przypadku tego live chatu mamy do dyspozycji 3 płatne panele oraz 1 darmowy, który sprawdzi się doskonale przy prowadzeniu małych firm. Pakiet podstawowy obfituje w ciekawe opcje. Mamy dostęp do pełnego zarządzania chatem, ustalenia liczby agentów i personalizacji okienka. Ta ostatnia możliwość jest niezwykle istotna, ponieważ większość aplikacji oferuje jedynie wybór jednego lub dwóch szablonów okienka. Tutaj mamy niemal nieograniczone możliwości, co pozwala nam na całkowite dostosowanie wyglądu chatu do designu naszej strony.

Oprócz standardowego zaproszenia do chatu MyLiveChat posiada opcje wykrywania, ile czasu użytkownik znajduje się na naszej stronie, jakie podstrony przegląda, a tym samym umożliwia udzielenie proponowanych wskazówek. To oczywiście nie wszystko. Aby dowiedzieć się więcej, dobrze jest skorzystać z zaproponowania użytkownikowi ankiety, którą może wypełnić po zakończeniu rozmowy. Przydatne może się okazać również to, że live chat dostępny jest w wielu wersjach językowych.

SnapEngage - płacimy za jakość i dobrą aplikację

Ten live chat należy do tej grupy płatnych aplikacji, jednak pieniądze, wydane na jego kupno, są  dobrze zainwestowane. Płacimy i otrzymujemy szereg wielu przydatnych opcji, które nie są dostępne w darmowych wersjach. Możemy ustalać szablony odpowiedzi, ilość osób, które mogą odpowiadać na zapytania z chatu, termin dostępności, całkowicie spersonalizowane okienko i wiele innych ciekawych opcji. Nie pominięto także tak ważnego aspektu, jakim jest integracja z innymi systemami i aplikacjami. Mamy dostęp do przydatnych statystyk, które pozwalają na dostosowanie oferty oraz komunikacji do potrzeb oraz profilu klienta. Platforma SnapEngage to naprawdę intuicyjna aplikacja, nie oznacza to jednak, że jest doskonała pod każdym względem. Może się okazać, że podczas dostosowywania ustawień chatu napotkamy pewne problemy. Kilka opcji nie zostało do końca dopracowanych, jednak nie ma rzeczy niemożliwych i przy odrobinie chęci lub pomocy fachowca będziemy mogli korzystać ze SnapEngage.

Przedstawione trzy przykłady live chatów to tylko propozycje, warto je jednak rozważyć - właśnie te aplikacje cieszą się najlepszą opinią i mają najszersze grono zwolenników.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów