Zabrze to jeden z ważniejszych ośrodków w województwie śląskim. Od lat dynamicznie rozwijają się tutaj firmy z różnych branż. Oferta dla osób zainteresowanych podjęciem pracy jest mocno zróżnicowana. To z kolei w niektórych przypadkach powoduje, że pracodawcy mają przejściowe kłopoty z uzupełnianiem braków kadrowych. Jak dokładnie wygląda sytuacja na rynku pracy w Zabrzu oraz o czym koniecznie powinni pamiętać pracodawcy poszukujący pracowników? Na oba te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Sytuacja na rynku pracy w Zabrzu - najważniejsze informacje
Zabrze to jedno z ważniejszych miast leżące w województwie śląskim składające się na tzw. Górnośląski Okręg Przemysłowy. W pobliżu znajdują się miejscowości takie jak Ruda Śląska, Bytom oraz Gliwice. Wszystkie miasta tworzące GOK mogą pochwalić się dobrze rozwinięta infrastrukturą, co pozytywnie wpływa na sytuację na rynku pracy. Dobre skomunikowanie to tylko jeden z wielu atutów, którym może poszczycić się Zabrze.
Podstawową zaletą tego miasta jest przede wszystkim dość dobrze rozwinięty rynek pracy. Działa tu szereg mikro, małych, średnich jak i dużych firm. Mamy tu zarówno przemysł ciężki, firmy turystyczne a także elektroniczne, spożywcze czy transportowe. W Zabrzu coraz lepiej rozwija się także handel oraz szeroko rozumiane usługi. Dobrze ma się także budownictwo, opieka i pomoc zdrowotna a także działalność naukowa i kulturalna.
Ogłoszenia o pracę Zabrze pojawiają się naprawdę często, zatem osoby, które poszukują zatrudnienia, bez trudu znajdą taką propozycję, która w pełni będzie odpowiadała ich potrzebom oraz posiadanym umiejętnościom. Pracodawcy umieszczają darmowe ogłoszenia o pracę Zabrze dość często, przez co w wielu firmach procesy rekrutacyjne trwają dość długo.
Najlepsze sposoby na efektywne poszukiwanie pracowników
Jak poszukiwać pracowników w sposób efektywny? Przede wszystkim umieszczając aktualne oferty pracy Zabrze w jak największej liczbie środków przekazu. Poniżej przedstawiamy, w jakich miejscach najlepiej jest publikować ogłoszenia o pracę:
-
agencje pośrednictwa pracy,
-
specjalne portale internetowe umożliwiające umieszczanie ogłoszeń o pracę całkowicie bezpłatnie,
-
urzędy pracy,
-
tablice ogłoszeniowe na terenie miasta,
-
prasa,
-
radio,
-
telewizja.
Jak widać, możliwości w zakresie publikowania ogłoszeń o pracę jest naprawdę bardzo dużo. Im więcej zainwestujemy w ogłoszenia, tym większa jest szansa na to, że uda nam się znaleźć profesjonalistę posiadającego odpowiednią wiedzę i kompetencje.
Emisja ogłoszeń to dopiero połowa sukcesu. Znacznie ważniejsza jest ich treść. O czym zatem należy pamiętać przygotowując ogłoszenia? Na to, aby były one napisane prostym, zrozumiałym językiem. Potencjalny pracownik powinien od razu dowiedzieć się z niego, jaki będzie zakres jego obowiązków oraz ile wyniesie jego przyszła pensja.
Dobrą praktyką jest wskazywanie w ogłoszeniu dodatkowych benefitów, które będą wiązały się z wybraniem przez daną osobę konkretnej firmy. Mowa tutaj np. o prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym, wyjazdach służbowych, dotacjach na wakacje, bonach świątecznych. Kandydaci do pracy powinni być także zapewnieni, że w zespole panuje miła atmosfera, a w razie jakichkolwiek problemów czy wątpliwości przełożeni pozostają do dyspozycji.