Co to jest personal branding - marketing osobisty?

Wielkość tekstu:

Marka osobista staje się coraz ważniejsza, aby pomóc Ci wyróżnić się w Twojej karierze. Budowanie marki osobistej jest kluczem do zwiększenia wpływu zawodowego, a bycie wpływowym w wybranej dziedzinie lub niszy to fantastyczny sposób, aby zostać zauważonym i wyprzedzić konkurencję. Twoi koledzy z branży zwrócą uwagę na to, co mówisz, a headhunterzy na pewno o Tobie usłyszą.

Wyróżnianie się marką osobistą nie polega tylko na tym, ilu masz obserwujących na Twitterze lub jak sławny jesteś. Chodzi o to, by być świetnym w tym, co robisz, i zachęcać innych do uczenia się od Ciebie i Twojej wiedzy.

Co to jest personal branding?

Personal branding to opakowanie Twoich wartości, celów i doświadczenia w sposób, który pokazuje, jakie unikalne rozwiązania możesz zaoferować pracodawcy. Silna marka osobista pozwala wyróżnić się na przesyconym rynku, udostępniając pożądanym odbiorcom Twoją wizję, umiejętności i osobowość w sposób strategicznie dostosowany do Twoich celów zawodowych. Ludzie zawsze będą przyciągani do tego poziomu autentyczności. Na przykład, jeśli dwie osoby pojawią się na rozmowie kwalifikacyjnej z dokładnie tym samym zestawem umiejętności i profilem, kto wygra? Ten, którego polubisz, poznasz i któremu zaufasz.

Posiadać własną stronę internetową marki, czy nie?

Jest wiele do powiedzenia na temat posiadania osobistej strony internetowej i uważam, że każdy poważny profesjonalista, zwłaszcza poszukujący pracy, powinien ją mieć. Sprowadza się do opowiedzenia swojej historii w sposób, w jaki chcesz, aby została opowiedziana. Nie jest tajemnicą – kandydaci do pracy są wyszukiwani w Google. Co najmniej 80 procent z nich. Posiadanie osobistej strony internetowej marki pozwala kontrolować informacje znalezione, o Tobie w Internecie podwójnie czyni z Ciebie potencjalnym kandydatem na stanowisko. Poprzez osobistą stronę internetową możesz stworzyć autentyczny wizerunek i pokazać więcej niż to, na co pozwala dwustronicowe CV — możesz pochwalić się swoją osobowością! Korzystając z osobistej strony internetowej, będziesz mógł zaprezentować się jako dynamiczna, wieloaspektowa osoba, którą jesteś. Uważaj — nie umieszczaj osobistej witryny internetowej, jeśli jest nieaktualna, nieistotna lub nie jesteś z niej dumny. Pomyśl o doświadczeniu. Chcesz wyrwać się ze stron swojego CV i ożywić, a nie trafić w ślepy zaułek na złej stronie internetowej.

Czyny mówią głośniej za siebie niż same słowa.

Świat online jest przepełniony „ekspertami”, którzy „mówią” Ci, co robić, jak coś zrobić i dlaczego powinieneś z nimi współpracować. Dużo mówią, ale aby naprawdę wyróżnić się z tłumu, musisz pokazać ludziom swoją wiedzę, wartości, osiągnięcia… a nie tylko im o tym opowiadać, gdyż mówienie o nich, to nie wszystko. Co może Ci w tym pomóc? Wykorzystaj do tego wszystkie swoje social kanały, aby stać się bardziej wiarygodnym.

personal branding

Czy muszę korzystać z mediów społecznościowych?

Tak. Rekruter, z którym współpracuje, powiedział mi kiedyś: „jeśli nie jesteś w mediach społecznościowych, będę się zastanawiać, co ukrywasz”. To uderzyło w strunę. Nie, nie oznacza to, że musisz być na każdej platformie, ale oznacza to, że powinieneś istnieć online. Kiedy wygoogluję Twoją osobistą markę online, coś powinno się pojawić. A jeśli jesteś profesjonalistą, bezwzględnie na to, czy chcesz, czy nie chcesz, powinieneś być na LinkedIn.

Korzyści płynące z bycia na LinkedIn są nieograniczone.

Twój profil LinkedIn jest ważną częścią Twojej profesjonalnej marki. Nigdy nie było silniejszego narzędzia do tworzenia sieci biznesowych niż LinkedIn. Wszystko, co napędza wzrost Twojej osobistej marki, żyje i oddycha w sieci. To internetowe centrum spotkań, udostępniania treści oraz tworzenia i budowania relacji biznesowych. Z drugiej strony kontent marketing to strategiczny proces tworzenia i dystrybucji treści w celu przyciągnięcia docelowej grupy odbiorców. A na LinkedIn Twoja strategia treści ma ogromną rolę do odegrania w skutecznym budowaniu Twojej osobistej marki. Dlatego pamiętaj, aby zapewnić, w treści ogromną wartość. A to, zdecydowanie odróżni Cię od wszystkich innych na LinkedIn, to zaprezentowanie superwartościowych treści, na której ludzie po prostu nie mogą się oprzeć.

Mówię o treści, która ma możliwości uczenia się i nawiązywania kontaktów, które są istotne i przydatne dla Twojej sieci, aby ludzie byli gotowi poświęcić 10 lub 30 minut – a nawet godzinę lub więcej – na konsumowanie Twoich treści lub dołączenie do wydarzenia.

Teraz możesz łatwo hostować LinkedIn Live, jeśli masz do niego dostęp, a nawet organizować bezpłatne webinary, które oferują pewnego rodzaju wartość dla Twojej grupy docelowej. Możesz także wykorzystać strony wydarzeń LinkedIn, aby promować swoje wydarzenia i zachęcać ludzi wzięcia w nim udziału.

Przekazywanie jasnej wizji przyciąga właściwe możliwości.

Wyodrębnij i wybierz te części siebie, które chcesz, aby potencjalny klient, pracodawca lub idealna publiczność mogła doświadczyć z pierwszej ręki. Wszystkie treści, które tworzysz, powinny być powiązane z jedną wizją, więc upewnij się, że z góry zainwestujesz czas i energię, aby wyjaśnić historię swojej marki, aby ogólna marka pozostała spójna we wszystkich kanałach.

Będziesz wiedział, że robisz to dobrze, jeśli spotkasz kogoś w prawdziwym życiu, kto zna Cię i Twoją osobistą markę online i powie coś w stylu „jesteś w 100% sobą”. Pokaż (nie mów) swoim odbiorcom swojej osobowości i możliwości, cały czas pozostając wiernym i dopasowanym do tego, kim jesteś jako człowiek.

Twoja wizja pomoże Ci pozostać wiernym sobie i tym, co kochasz, a jednocześnie przyciągnie ludzi, z którymi chcesz pracować. Twoja marka sprawi, że potencjalny pracodawca lub klient pomyśli: „O mój Boże… nie ma nikogo innego, kogo mogę zatrudnić, potrzebuję tej osoby”.

Chociaż może być wiele osób, które mają podobne CV, Twoja osobista marka przebija się przez hałas i wyróżnia Cię z tłumu. Przenosisz się z miejsca, w którym „są dosłownie setki ludzi, którzy mogą wykonywać tę samą pracę co ja”, do „Jestem jedyną osobą, która może wykonywać tę pracę w ten sposób”. Gdy zrozumiesz swoją wizję i dlaczego możesz robić to, co robisz lepiej niż ktokolwiek inny, staniesz się nie do powstrzymania.

Twoja przewaga konkurencyjna nie będzie już tylko umiejętnościami, osiągnięciami i przeszłym doświadczeniem zawodowym, ale raczej tym, kim jesteś jako osoba i jak możesz wykorzystać swój talent, owinąć go w wyjątkową wizję i połączyć emocjonalnie z tymi, którzy cię spotykają.

Artykuł zewnętrzny, tekst partnera

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów