Konsultanci telefoniczni to w większości osoby w trakcie studiów, które nie mają tyle wolnego czasu, aby pracować na pełny etat - jednak nie jest to regułą. Sprawdź, ile zarabia pracownik call center i kto może nim zostać!
Pracownik call center - zakres obowiązków
W zależności od branży, obowiązki pracownika call center mogą się różnić, do podstawowych zadań zatrudnionego jednak należy:
-
kontakt z klientem biznesowym,
-
sprzedaż usług np. telekomunikacyjnych
-
doradztwo w zakresie proponowanego produktu,
-
utrzymywanie dobrych relacji z klientem,
-
kontakt z obecnymi klientami firmy, w celu poszerzenia pakietu usług,
-
negocjowanie warunków umów,
-
przedłużanie umów,
-
dbanie o pozytywny wizerunek firmy.
Pracownik call center - wymagania
Od przyszłych pracowników call center nie wymaga się (najczęściej) specjalistycznego wykształcenia czy kilkuletniego doświadczenia w sprzedaży. Rekruterzy zazwyczaj wymagają od konsultantów następujących kwalifikacji:
-
wysokiego poziomu kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych
-
wykształcenia średniego,
-
poprawnej dykcji,
-
chęci rozwoju i zdobywania nowych kompetencji,
-
dobrej znajomości pakietu Office,
-
samodzielności i motywacji do pracy.
Pracownik call center - zarobki
Wysokość płacy konsultanta telefonicznego jest zależna od:
-
miejsca pracy
-
doświadczenia,
-
wielkości firmy,
-
rodzaju umowy.
Osoby pracujące jako konsultanci telefoniczni, decydując się na pracę pełny etat, mogą liczyć na zarobki w granicach 1400 zł do 2 200 zł netto. Podstawowa pensja może być wyższa z uwagi na to, że większość firm oferuje system prowizyjny.
Należy zwrócić uwagę również na fakt, że podstawa wynagrodzenia jest naliczana na podstawie przepracowanych godzin - od 6zł netto do 9zł netto.
Pracownik call center - wysokość wynagrodzenia w zależności od województwa i miasta
W zależności od województw
W zależności od województwa wysokość zarobków waha się w przedziale 1 400. do 2 200 złotych i w przeliczeniu na rękę mogą wynosić w zależności od województwa:
-
mazowieckie 2000 zł
-
pomorskie 1850 zł;
-
dolnośląskie 1750 zł
-
wielkopolskie 1600 zł;
-
małopolskie 1900 zł;
-
łódzkie 1600 zł;
-
śląskie 1600 zł;
-
kujawsko-pomorskie 1700 zł;
-
lubelskie 1650zł.
W zależności od miast
Natomiast w następujących miastach, kwota wynagrodzenia netto pracownika call center, wynosi:
-
Warszawa 2000 zł,
-
Wrocław 1750 zł,
-
Gdańsk 1800 zł,
-
Poznań 2600 zł,
-
Kraków 1900 zł,
-
Łódź 1550 zł,
-
Katowice 1700 zł.
Praca konsultanta telefonicznego - benefity, premie, rodzaje umów
-
osoby na stanowisku konsultanta telefonicznego zatrudnione są najczęściej w oparciu o umowę o pracę,
-
najwięcej pracowników call center znajduje pracę w dużych firmach, liczących ponad 250 pracowników,
-
konsultant telefoniczny może liczyć na premie związane z ilością zawartych umów, czy związane z wykonaniem planu sprzedażowego,
- pracodawcy w tej branży oferują zatrudnionym często benefity w postaci bonów towarowych, karnetów sportowych takich jak MultiSport czy prywatnej opieki medycznej.