Poradnik Przedsiębiorcy

Click to Call - czy ten rodzaj reklamy sprawdzi sie w każdym biznesie?

W szerokim wachlarzu funkcji reklamowych Google AdWords każdy dopasuje coś odpowiedniego do swojej działalności. Jednym ze skutecznych narzędzi do szybkiego pozyskania leadu jest Click to Call. To prosta opcja, która właściwie dopasowana do działalności może przynieść firmie duże zyski.

Click to Call - na czym polega?

Click to Call to jedna z form reklamy linków sponsorowanych, która wyświetlana jest jedynie na urządzeniach mobilnych. Cała sztuka polega na mechanizmie zmodyfikowanego rozszerzenia połączeń telefonicznych, który co prawda jest dostępny w innych kampaniach linków sponsorowanych, jednak ta wyświetla się jedynie na urządzeniach z funkcją wykonywania połączeń.

Tytułem takiej reklamy jest po prostu numer telefonu. Dodatkowo można umieścić w niej dwie linijki tekstu oraz adres strony docelowej. Reklama, która nie prowadzi do zapoznania się z ofertą firmy, wygląda na z góry straconą, jednak jest wiele biznesów, które są dostawcą jednej usługi, a ich celem jest pozyskanie użytkownika.

W jakich firmach sprawdzi się reklama Click to Call?

Idealnym przykładem na użycie przez klienta reklamy Click to Call jest nagła potrzeba skorzystania z usługi. Jeśli klient znajduje się w sytuacji, w której nie potrzebuje poznawać szczegółowej oferty firmy, a po prostu chce z niej skorzystać, np. w przypadku pomocy drogowej lub wyszukania apteki, kiedy wpisuje hasło w wyszukiwarkę, pojawia się numer telefonu, pod który od razu może zadzwonić. W ten sposób natychmiast otrzymuje rozwiązanie problemu, a firma - klienta zdecydowanego na zakup produktu.

Projektowanie reklamy Click to Call

Kampania typu Click to Call może okazać się niezwykle skuteczna, jednak tworząc ją, należy pamiętać o kilku ważnych aspektach:

  • moment wyświetlania reklam - linki powinny pojawiać się jedynie wtedy, kiedy jesteś w stanie odbierać połączenia od klientów.Jeśli nie masz na to czasu lub w konkretnym terminie nie będzie cię w firmie, zadbaj aby reklamy nie wyświetlały się w tym czasie. Nieodebrane połączenia negatywnie wpłyną na wizerunek firmy  oraz spowodują, że stracisz zdecydowanych klientów.

  • koszty - frazy, które pasują do kampanii Click to Call, są bardzo konkurencyjne, ponieważ przynoszą praktycznie zdecydowanego klienta. Dlatego kiedy zdecydujesz się skorzystać z tej funkcji, powinieneś uważać na puste kliknięcia, ponieważ generują one spore koszty, dochodzące do 65 zł za kliknięcie, więc nieodbieranie telefonów to po prostu strata sporych pieniędzy.

  • czas kampanii - warto ustawić reklamy tak, aby wyświetlały się w godzinach pracy biura. W ten sposób unikniemy nieodebranych połączeń i straty klientów.

  • mierzenie efektów - po stworzeniu kampanii powinniśmy zmierzyć jej działanie odpowiednim rodzajem konwersji, która polega na liczeniu połączeń pochodzących z linków. Google AdWords posiada do tego specjalne narzędzie. W tym celu należy dodać docelowy numer telefonu, a następnie przypisać do niego pożądaną konwersję, w tym przypadku połączenie telefoniczne. Następnie należy zaznaczyć szczegóły takiego kontaktu, tj. wskazać konkretny rodzaj reklamy oraz czas połączenia, po którym będzie liczone.

Click to Call to zdecydowanie reklamy przeznaczone dla firm, które próbują w szybki sposób dotrzeć do klienta, udostępnić kontakt i dokonać sprzedaży. Zastosowanie takiej kampanii sprawdzi się w wielu biznesach i pomoże zwiększyć zyski.