Poradnik Przedsiębiorcy

Jakimi osobami warto otaczać się w biznesie?

Aby odnieść sukces w biznesie, często potrzebne są nie tylko twarde umiejętności, ale również cechy osobowości takie jak wytrwałość, cierpliwość czy ambicja. Warto również otaczać się właściwymi osobami, które mogą nas zainspirować, wspierać lub służyć pomocą. Jak znaleźć wartościowe relacje, które będą motywowały nas do działania oraz jak unikać tych zniechęcających? Jakimi osobami warto otaczać się w biznesie i zapewne również w życiu prywatnym? Poniżej przedstawiamy kilka typów osobowości, z którymi kontakty mogą mieć na nas pozytywny wpływ.

Jakimi osobami warto otaczać się w biznesie? - typy osobowości

Prowadząc biznes, spotykamy na swojej ścieżce wiele osób mających mniejszy lub większy wpływ na nasze działania. Jacy należą do tych najbardziej wartościowych?

Mądrzejsi od nas

Możemy być specjalistami w wielu dziedzinach, jednak nie możemy znać się na wszystkim. Warto więc otaczać się osobami z różnych branż. Słuchając specjalistów posiadających rozległą wiedzę w danej tematyce, sami również się uczymy. Jeśli dodatkowo chętnie dzielą się wiedzą, należy z tego korzystać. Takie znajomości nie tylko inspirują i motywują do działania, ale także uczą pokory. Sprawiają, że sami również, chcąc być kompetentnym rozmówcą, podnosimy kwalifikacje w swojej dziedzinie.

Osoby z dużym doświadczeniem

W prowadzeniu firmy zapewne potrzebne nam będą osoby z doświadczeniem biznesowym. Posłużą one radą, wsparciem, poprowadzą, a także pomogą zapobiec wpadkom, które pojawiają się najczęściej na początku prowadzenia działalności. Oczywiście celem tego nie może być znalezienie osoby, która będzie za nas podejmować decyzje, ale nakreśli nam korzyści, straty czy możliwości danego rozwiązania.

Osoby z pozytywnym nastawieniem

Oczywiście takimi osobami warto otaczać się wszędzie, ale w biznesie szczególnie, jeśli tylko chcemy odnieść sukces. A wiadomo, że jeżeli rozpoczynamy prowadzenie firmy, to właśnie na to liczymy. Takie osoby zazwyczaj zarażają swoim optymizmem, podejściem do życia oraz biznesu. Na co dzień w ogromie pracy zazwyczaj spotyka nas wystarczająco dużo przeciwności losu, aby swoje problemy dokładali nam jeszcze inni. Dlatego unikaj malkontentów. Często osoby, które mają mnóstwo obowiązków, to właśnie ci szczęśliwsi. Jeśli również jesteśmy takimi osobami, w relacjach z pozytywnymi ludźmi możemy wzajemnie nakręcić się do działania, zmotywować lub wpaść na świetne rozwiązania.

Ludzie sukcesu

Definicji takich ludzi może być wiele. Jednak osobę, która prowadzi własną firmę przynoszącą zyski (zdobywa nagrody, odnosi sukcesy w branży), tworząc przez to świetne miejsce do pracy, godzącą idealnie czas dla rodziny z czasem przeznaczonym na pracę, zdecydowanie można tak nazwać. Tacy ludzie zazwyczaj potrafią wykorzystywać okazje pojawiające się na rynku oraz świetnie zamieniają swoją wiedzę w działanie, w różnych sytuacjach. Warto ich obserwować. Poprzez analizę ich kroków możemy wyciągać wnioski dla naszego biznesu.

Podróżnicy

Podróże kształcą, jednak trzeba pamiętać, że dotyczy to tylko inteligentnych ludzi. Jedynie tacy potrafią doświadczenia przywiezione z wyjazdów wykorzystać w swoim życiu czy biznesie. Przywożą z podróży mnóstwo spostrzeżeń na temat prowadzenia firmy, sposobów komunikacji czy technik reklamy, które mogą być gotowymi rozwiązaniami dla twojego biznesu. Poza tym podróżnicy są szczęśliwi, czyli pozytywnie nastawieni do życia.

Rodzice

To jedne z najbardziej zorganizowanych osób w biznesie. Wiedzą, że każdą minutę trzeba wykorzystać, bo później nie będzie już czasu na dane zadanie. Przedsiębiorcy posiadający dzieci mają logistykę zarządzania firmą opanowaną do perfekcji. Warto wiedzieć, jak prowadzą biznes.

Odważni

Czyli tacy, którzy nie boją się zaryzykować, podjąć działania. Wychodzą z założenia, że jeśli pojawia się szansa, to trzeba ją wykorzystać, najwyżej się nie uda. Zazwyczaj tacy ludzie osiągają więcej i nas również mogą zmotywować do działania.

Logistycy z wyboru

Są to ludzie, którzy lubią organizować i całkiem dobrze im to wychodzi. Posiadają umiejętność zarządzania czasem oraz ludźmi. Nie tylko pomogą zorganizować wydarzenie, lecz także mogą zaprosić cię na ciekawy event.

Jeśli już wiesz, jakimi osobami warto otaczać się w biznesie i co więcej, widzisz ich w swoim najbliższym otoczeniu, to korzystaj z ich wiedzy i doświadczenia i ruszaj do działania.