Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Nowy typ konsumenta - pokolenie HENRY. Kim są osoby z tej grupy?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Życie na odpowiednim poziomie, wygoda, adrenalina i fascynacja nowymi technologiami - tymi kilkoma punktami można by opisać pokolenie HENRY. Jednak w ramach opisu tej grupy konsumenckiej wyróżniać można jeszcze kilka innych ważnych jej cech, które mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Zatem kim właściwie jest dzisiejszy HENRYk? Co lubi, a czego się obawia? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.

Pokolenie HENRY - opis nowej grupy konsumenckiej

Nazwa pokolenia HENRY jest skrótem od pełnego stwierdzenia otrzymanego w ramach raportu firmy Gfk CluePR, która wyłoniła tę grupę konsumentów - High earner not rich yet. W tłumaczeniu oznacza to, że są to osoby, które nie są jeszcze bogate, ale aspirują do pozostania nimi.

Dane demograficzne dotyczące HENRYków

  • Osoby należące do tej grupy znajdują się w przedziale wiekowym 25-45,

  • Wykształcenie wyższe/podyplomowe posiada 73% HENRYKów,

  • 70% HENRYków deklaruje, że wykonuje pracę umysłową, wolny zawód lub obejmuje stanowiska kierownicze,

  • Zdecydowanie ponad połowa tej grupy konsumentów (65%) mieszka w dużych miastach lub na ich obrzeżach.

HENRYk - kim jest, co lubi, a czego się obawia?

Osoby należące do tej grupy stawiają przede wszystkim na wygodę. Cenią sobie odpowiedni komfort życia i niechętnie z niego rezygnują, wręcz boją się, że go utracą. Pozostają w bezpiecznej strefie komfortu, gdzie zarobki na odpowiednim poziomie pozwalają im utrzymywać tę stabilizację. W wygodnym życiu na wyjątkowym miejscu stawiają technologię, która ich zdaniem oprócz tego, że przyczynia się do ułatwienia funkcjonowania na co dzień, to stanowi również o ich otwartości na nowości i zmieniające się trendy.

Wiemy już, że HENRYk ceni sobie wygodę, stabilizację i nowe technologie. Jednak jakie czynniki sprawiają, że czuje się zachęcony do działania? Co go pobudza, a co powoduje, że zaczyna się bać?

Poniżej znajduje się charakterystyka nowego pokolenia klientów w odniesieniu do różnych dziedzin życia, które warto poznać i odpowiednio wykorzystać w działaniach marki.

Pokolenie HENRY a praca i pieniądze

Jak już zostało napisane na początku, osoby z tego pokolenia nie wzbraniają się przed pracą - 70% z nich pracuje umysłowo, w wolnym zawodzie lub obejmuje stanowiska kierownicze. Dochód indywidualny netto to ok. 3000 zł/mies., natomiast 59% z nich deklaruje, że zarabia więcej niż 4000 zł netto/mies. HENRYkowie cenią sobie odpowiedni status majątkowy i bardzo obawiają się jego utraty. Jednocześnie jedynie 44% z nich (wynik dla przeciętnego Polaka to 68%) mówi, że warto oszczędzać pieniądze.

  • Styl życia HENRYka

HENRYkowie cenią sobie swój czas wolny - 53% z nich zadeklarowało, że lubi spędzać go aktywnie. W przypadku zainteresowań typowego reprezentanta tej grupy można wyróżnić pierwszą czwórkę przedstawioną na poniższej infografice.

Pokolenie HENRY - charakterystyka

  • Jakie dobra posiada HENRYk?

Osoby należące do pokolenia HENRYków w związku z tym, że wyjątkowo mocno cenią sobie poczucie bezpieczeństwa, dbają o ten aspekt również, jeśli chodzi o zdrowie - 45% z nich posiada prywatną opiekę medyczną. Prawie tyle samo z nich, bo 41% HENRYków posiada abonament sportowy, np. na basen. Z dóbr posiadanych lub raczej zobowiązań wysoko znalazły się - kredyt konsumencki lub pożyczka, które dotyczą 44% badanych, natomiast 40% jest związana kredytem mieszkaniowym.

Pokolenie HENRYków - czy będzie miało wpływ na zmianę mechanizmu zakupów?

Z pewnością badania nad tą nowo wyróżnioną grupą konsumencką będą poszerzane. Jednak marki powinny już teraz zastanowić się, czy pewne procesy zarówno komunikacyjne, jak i sprzedażowe nie powinny zostać zmodyfikowane pod tę grupę lub rozważyć stworzenie nowych kanałów i narzędzi komunikacyjnych, aby dotrzeć do pokolenia HENRYków.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów